2023-09-23, 19:29
Medlem
Utsaga:
Relativt kort tid efter vaccineringen mot covid-19 exploderar tumörerna. Det blir en utbredd spridning av cancer i kroppen och patienterna dör någon månad senare, säger hon under föredraget.

Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Detta uttalande är ett bevis på att hon inte talar utifrån framforskad evidens. Cancer, om vi ska se generellt till hela paraplybegreppet, orsakas av mutationer i DNA som leder till hyperproliferation av celler. Varken mRNA-vaccinen eller dom traditionella vaccinen har möjlighet att modifiera DNA. Hennes uttalande går alltså emot vad dagens evidens säger, vilket är vad som lärs ut på läkarprogrammet.

Är nya mutationer i DNA enda anledning du kan tänka ut? Säger väl mest att din tankeförmåga är ganska begränsad?
Citera
2023-09-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Utsaga:
Relativt kort tid efter vaccineringen mot covid-19 exploderar tumörerna. Det blir en utbredd spridning av cancer i kroppen och patienterna dör någon månad senare, säger hon under föredraget.

Är nya mutationer i DNA enda anledning du kan tänka ut? Säger väl mest att din tankeförmåga är ganska begränsad?
Cancersjukdom som ger tumörer orsakas av mutationer som leder till hyperproliferation. Det är hela grundpelaren i varför cancer uppstår. Så din kommentar talar nog mest kring din intellektuella förmåga, faktiskt.
Citera
2023-09-23, 19:44
Medlem
Citat:
Cancersjukdom som ger tumörer orsakas av mutationer som leder till hyperproliferation. Det är hela grundpelaren i varför cancer uppstår. Så din kommentar talar nog mest kring din intellektuella förmåga, faktiskt.

Nej, det är inte det som är temat här. Vad det handlade om är att relativt kort tid efter vaccineringen mot covid-19 exploderar tumörerna.
Försök att komma med en eventuell anledning nu. Du kan det säkert om du bara försöker lite.
Citera
2023-09-23, 19:56
Medlem
Citat:
Nej, det är inte det som är temat här. Vad det handlade om är att relativt kort tid efter vaccineringen mot covid-19 exploderar tumörerna.
Försök att komma med en eventuell anledning nu. Du kan det säkert om du bara försöker lite.
Mutation i DNA = hyperproliferation av cell = en stor mängd celler bildas på kort tid = tumör.

Ingen mutation i DNA = ingen hyperproliferation = vanlig celldelning = ingen tumör.

Är detta tydligt nog?
Citera
2023-09-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Du skriver rätt mycket text här, men egentligen kommer du bara med tre begripliga invändningar:
(1) Fler vaccinerades år 2021 än under ett normalt år.
(2) Benägenheten att rapportera var högre 2021 än normalt, eftersom covid-sprutan var så uppmärksammad.
(3) VAERS säger inget om totala ökningen av cancerfall.

Svar på (1): Ja, fler vaccinerades 2021 än normalt. Men naturligtvis så vaccinerades enormt många fler under perioden 1990-2020, än under 2021. Ändå betydligt fler cancer-rapporter för enbart 2021. För att använda dina ord: "Att du inte förstår det själv [...] är väldigt talande".

Svar på (2): Lustigt att du som ständigt efterfrågar data och forskning från mig, vågar kläcka ur dig en helt ogrundad spekulation, som du sen förväntar dig att någon ska godta utan vidare. Fram med stöd för det antagandet nu. Sammanställd data eller forskningsrapport tack. Annars är det bara en gissning. Men bra försök!

Svar på (3): Jo, det säger något om den totala ökningen. Onormalt högt antal vaccinskaderapporter för cancer, indikerar att det sannolikt har skett en ökning av cancer totalt. Detta eftersom majoriteten av befolkningen gått och blivit injicerade med skiten. Däremot så ger det ingen total siffra på ökningen. Bara en tydlig indikation om att det SKETT en ökning.

Var det allt du hade att komma med på den punkten eller? Ganska klena försök till bortförklaring i sånt fall.
Ja, jag skrev mkt text. Jag hade bara kunnat svara att din VAERS-data är irrelevant för sakfrågan.
För VAERS-datan indikerar ingenting.
VAERS-datan visar endast hur många rapporterade misstänkta biverkningar det finns.
Den säger inget om antalet cancerfall har ökat eller inte.
Om du verkligen inte förstår det kan jag inte göra mer.
#rundgång
Citat:
[b]Du upprepar i princip bara något jag redan påpekat i förra inlägget. Dvs att DOD kom med en annan story after the fact.

Knappt två veckor efter att den läckta DMED-datan publicerades så kom DOD ut med att dom tydligen hade släpat efter med rapporteringen, och att dom plötsligt upptäckte en massa sjukdomsfall som gjorde att 2021 inte stack ut nämnvärt.

Så du går på ganska lösa boliner när du hävdar att "det helt enkelt inte stämmer". Mer korrekt vore i så fall att säga: "Jag föredrar att lita på DOD:s nya story, snarare än på deras ursprungliga läckta data".

Det är såklart helt upp till dig om du väljer att godta den (bort)förklaringen. Själv tycker jag att det låter något osannolikt att DOD skulle ha missat så otroligt många sjukdomsfall i sin statistik. Och att dom dessutom skulle ha gjort det under fem år i rad.
Ja vi har olika uppfattningar. Du tror att US Department of Defense ljuger (konspiration). Jag tror inte det.
Sen var det så att den "läckta" databasen DMED inte var komplett, men att sjukdomsfallen redan var registrerarde i den andra databasen DMSS.

Citat:
I vilket fall. Du skrev såhär nyligen:

Sen när jag gav dig det du efterfrågade, så vill du inte ha det längre. Du sa att du skulle "läsa den med stort intresse". Men du har inte ens tittat på den säger du nu. Nu duger tydligen inte sammanställd statistik längre. Vad är det du behöver då, egentligen?
Du presenterade två saker:

1) VAERS-data. Som är irrelevant för sakfrågan (fast du tydligen inte förstår det).

2) Data från USA:s militär. Som var felaktig (fast du tror att den ansvariga ledningen ljuger).

Nu är vi på 36 sidor och det finns noll belägg för att den nya turbocancern existerar.
Senast redigerad av Silveriller 2023-09-23 kl. 20:02.
Citera
2023-09-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Jag har inte tagit ett endaste Covid19-vaccin. Hade antikroppar enligt ett test jag tog för ett tag sedan trots att jag inte ens känt av den minsta snuva. Varför i all världen skall jag riskera biverkningar från ett vaccin med mRNA-teknologi som aldrig använts på mänskligheten förut och där vi inte har en aning om vad som kan hända på lång sikt?
Jag har inte sagt att du ska vaccinera dig. Det är ditt val. Jag struntar fullständigt i det.
Själv har jag tagit 2 doser. Och inte 3 eller 4 som jag skulle kunna ha gjort.
Jag har också en anhörig som egentligen skulle tillhöra de som "borde" vaccineras. I 50-årsåldern, överviktigt, dålig fysisk form, stillasittande, äter mkt skräpmat.
Sommaren 2021 frågade jag:
"Har du vaccinerat dig?"
Han: Nej
Jag: Ska du inte göra det då?
Det var den första och enda diskussionen vi haft om vaccinet.

Det enda jag är emot är alla dessa feltolkningar, myter och rena lögner om Covid och vaccinen som florerar på Flashback. Sen får var och en göra precis hur man vill.
Citera
2023-09-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Jag har inte sagt att du ska vaccinera dig. Det är ditt val. Jag struntar fullständigt i det.
Själv har jag tagit 2 doser. Och inte 3 eller 4 som jag skulle kunna ha gjort.
Jag har också en anhörig som egentligen skulle tillhöra de som "borde" vaccineras. I 50-årsåldern, överviktigt, dålig fysisk form, stillasittande, äter mkt skräpmat.
Sommaren 2021 frågade jag:
"Har du vaccinerat dig?"
Jag: Ska du inte göra det då?
Det var den första och enda diskussionen vi haft om vaccinet.

Det enda jag är emot är alla dessa feltolkningar, myter och rena lögner om Covid och vaccinen som florerar på Flashback. Sen får var och en göra precis hur man vill.
Tack för svaret... jag uppskattar det. Jag är också av uppfattningen att var och en får göra vad den vill. Det jag INTE är ok med är att folk i vissa yrken fick sparken om de inte vaccinerade sig samt att nazistpassen infördes.
Citera
2023-09-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
1) VAERS-data. Som är irrelevant för sakfrågan (fast du tydligen inte förstår det).

2) Data från USA:s militär. Som var felaktig (fast du tror att den ansvariga ledningen ljuger).

Nu är vi på 36 sidor och det finns noll belägg för att den nya turbocancern existerar.
Fint att se någon med kunskap uttala sig. Det är brist på sådant i denna tråd. VAERS-data är definitivt intressant att studera, men två saker man behöver komma ihåg är att:

1. Rapporterade misstänkta biverkningar och fastställda biverkningar är inte samma sak. Rapporten är baserad på en misstanke, men det är först efter en bredare utredning g som man faktiskt kan fastställa en eventuell kausaliteten mellan läkemedel och händelse.
2. Vet man vad den rapporterade misstänkta biverkningen faktiskt är? Ser vi till den senaste datan för Spikevax så är 9389 av 23 671 rapporter gällande feber. Visste vi sedan tidigare om att vaccin kan ge tillfälliga reaktioner så som feber och lokal svullnad? Svar ja.

Sedan har det absolut fastställts en del allvarliga biverkningar kopplade till vaccinen. Precis som för alla andra läkemedel på marknaden. Men likt den stora majoriteten av läkemedel på marknaden så är förekomsten av allvarliga biverkningar väldigt låg och ofta kopplad till specifika riskfaktorer. Och slutligen, nej, det finns inga relevanta belägg för kausalitet mellan vaccinen och turbocancer. Ett sådant orsakssamband är dessutom omöjligt att konstatera utan att studera eventuella confounders.
Citera
2023-09-23, 20:46
Medlem
Citat:
Mutation i DNA = hyperproliferation av cell = en stor mängd celler bildas på kort tid = tumör.

Ingen mutation i DNA = ingen hyperproliferation = vanlig celldelning = ingen tumör.

Är detta tydligt nog?

Jösses vad du blandar korten. Cancer-celler kan bildas av så enkla saker som solstrålar, men vad är det som gör att cancer-celler normalt sett inte kan föröka sig lavinartat hos friska människor? hmm?
Hur ska du lära dig att tänka kritiskt och använda sunt förnuft om du inte ens försöker?
Citera
2023-09-23, 20:56
Medlem
Citat:
Jösses vad du blandar korten. Cancer-celler kan bildas av så enkla saker som solstrålar, men vad är det som gör att cancer-celler normalt sett inte kan föröka sig lavinartat hos friska människor? hmm?
Hur ska du lära dig att tänka kritiskt och använda sunt förnuft om du inte ens försöker?
Och vad tänker du dig att solstrålen i fråga gör, säger abrakadabra och trollar fram en tumör? UV-strålning är en riskfaktor för cancer, då det ökar risken för mutationer i DNA. Det spelar ingen roll vilken riskfaktorn som orsakar mutationen är, cancertumören börjar bildas först när en mutation leder till att cellen börjar hyperproliferera.

Cancerceller prolifererar lavinartat , det är hela anledningen till att tumören bildas. En frisk cell med normal proliferation är inte en cancercell.
Citera
2023-09-23, 21:00
Medlem
Citat:
Och vad tänker du dig att solstrålen i fråga gör, säger abrakadabra och trollar fram en tumör? UV-strålning är en riskfaktor för cancer, då det ökar risken för mutationer i DNA. Det spelar ingen roll vilken riskfaktorn som orsakar mutationen är, cancertumören debuterar först när en mutation leder till att cellen börjar hyperproliferation.

Cancerceller prolifererar lavinartat , det är hela anledningen till att tumören bildas. En frisk cell med normal proliferation är inte en cancercell.

Du ger alltså upp? Du kan inte tänka ut en enda anledning till varför injektionerna mot covid eventuellt skulle kunna bidra till att cancercellerna plötsligt växer tills sig betydligt snabbare (explodera)?
Citera
2023-09-23, 21:04
Medlem
Citat:
Du ger alltså upp? Du kan inte tänka ut en enda anledning till varför injektionerna mot covid eventuellt skulle kunna bidra till att cancercellerna plötsligt växer tills sig betydligt snabbare (explodera)?
Eftersom vaccinen inte har förmågan att interagera med DNA, så kan dom inte orsaka en mutation i DNA. Kan dom inte orsaka en mutation i DNA så kan dom inte heller orsaka cancer. Eftersom cancertumörer grundar sig i en mutation som får cellen att hyperproliferera. Och vaccinen har inte möjlighet att interagera med DNA. Förstår du, eller behöver jag förklara tydligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in