Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Men snälla, det där tänker jag inte förklara en gång till.
Du får gå tillbaka och läsa ordentligt det jag skrivit i tidigare inlägg.
Data och framförallt analys av data är ingenting som bara magiskt uppstår ur tomma intet. Krävs lite forskning först. Vilket ju var precis det som Risch efterlyste.
Det vi har just nu är att olika läkare kommit ut offentligt och vittnat om att många sedan 2021 har drabbats av ovanligt aggressiv cancer. Och att många av de drabbade är ovanligt unga. Här är en annan läkare, Charles Hoffe, som sammanfattar läget kort och koncist:
https://twitter.com/i/status/1592271938717896704
Data är bra. Forskning är bra. Men bara för det så ska man inte ignorera folks observationer. Särskilt inte när dessa kommer från läkare som ser vad som händer ute på cancerklinikerna. Sådana observationer är ju något som sedan bör leda vidare till forskning.
Ingen människa har någonsin fått en ödlesvans. Har aldrig hänt. Så det behöver inte forskas på. Så långt är du på rätt spår.
Cancer, till skillnad från ödlesvans, är en väldigt vanlig typ av sjukdom. Och vi vet att cancer ofta orsakas av diverse ämnen vi fått i oss. Nyligen har en stor andel av jordens befolkning fått en helt ny typ av ämnen injicerade i sig, via covid-sprutan. Så när många läkare rapporterar om att väldigt aggressiv cancer drabbar fler än förut, så är det normala att man fråga sig om det finns ett samband.
Bra försök till liknelse, men du halkade lite snett där.
Jo jag har läst vad du har skrivit. Du, eller ingen annan för den delen, har forfarande inte lyckats länka några som helst studier, statistik eller annan data som visar att den nya sk
"turbocancern" ens existerar. Det finns bara påståenden och anekdoter från några ytterst få tokstollar. Och som mer "bevis" så kommer du dragande med någon
familjedoktor som också påstår samma sak. (och när man googlar honom så visar det sig vara en antivaxxer som blivit avstängd som läkare. Surprise, surprise). Så nu har vi hela 3 st läkare totalt globalt (av hur många miljoner läkare?). Men ingen av dem kan redovisa några konkreta data som stödjer deras påståenden..
Vi kan väl återgå till trådstarten. Överläkare i region Kalmar, som tråden handlar om, är svensk-tyskan
Ute Krüger. När man tittar på vad hon påstår så har även hon
noll data. Bara prat och anekdoter.
"Jag har en känsla av att..."
"Jag tycker mig se..."
osv
Så här säger hennes egna chefer om hennes påståenden:
"Enligt Johan Ahlgren finns det
ingenting som talar för att det skulle finnas ett samband mellan vaccin och cancer.
– Vi har hittills
inte sett någonting som tyder på en våg av extra allvarlig cancer. Det är också något som vi på RCC följer upp genom att titta i detalj på kvalitetsregisterdata, säger han"
"...
läkarens uttalanden saknar vetenskapliga belägg och att regionen tar avstånd från dem."
"–
Att fastställa ett sådant här samband mellan ett vaccin och cancer kan man inte göra bara genom att gissa utifrån vad man råkar ha fått på sitt eget diagnostikbord. Det måste göras med betydligt mer robusta metoder och ett större patientunderlag."
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2022/09/overlakare-kopplar-vaccin-till-cancer-i-klipp-som-setts-av-hundratusentals/
Intressant är också att när hon för första gången någonsin faktiskt skulle visa data som visar på denna "Turbocancer" i så var det genom att studera bröstcancerfall under en 10-årsperiod och år 2021 skulle då visa en dramatiskt ökning av cancerfall. Problemet vara bara att 2021 hade de näst lägsta antalet fall under hela perioden...
OM det fanns en kraftig ökning av "turbocancer" så skulle region Kalmar redan har upptäckt det i sina patientdatasystem. Liksom Göteborg. Liksom Stockholm. Liksom alla regionala och nationella system i hela världen. Miljarder människor är ju för sjutton vaccinerade. Den skulle ha upptäcks överallt och det skulle vara toppnyheter över hela världen. Eftersom det inte är det så kan man se två möjliga förklaringar:
1) Någon ny turbocancer existerar inte.
2) Den nya turbocancern finns men döljs av en global konspiration, där miljontals sjukvårdspersonal, media och tjänstemän över hela världen, i samtliga länder, ingår.
Tråden hör hemma i forumet för konspirationsteorier.