• 1
  • 2
2022-09-22, 07:58
Medlem
Chokladboll eller punchrulle alltså, vilken föredrar ni?
Citera
2022-09-22, 08:01
Medlem
ViOems avatar
Båda är goda, beror på humör. Svårt att välja.
Citera
2022-09-22, 08:02
Medlem
En stor smarrig negerboll är svårslagen.

Men personligen föredrar jag en nybakad bulle med ett glas mjölk.
Citera
2022-09-22, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modv0074
Chokladboll är alltid gott - men lite tamt och vanligt, det kan man ju slänga ihop själv. Arracsboll bättre. Punchrulle - ja då får man allt, marsipan också.
Citera
2022-09-22, 08:08
I vår familj är det negerbollar som gäller. Farfar kluckar alltid hjärtligt när vi och barnbarnen är på besök och ropar oftast att - Nu ere kaffe å neggerbollar barn!

Vi brukar småskratta och jag å frun utbyter finurliga blickar. Barnen har frågat vad en *negger* är för något, och då får självklart farfar berätta att det är ett annat ord för svart / kola eller kaffefärgad människa
Citera
2022-09-22, 08:11
Medlem
CalzoneItalias avatar
Tar en av varje till kaffet. Men dammsugaren är nog snäppet godare än chokladbollen.
Citera
2022-09-22, 08:15
Medlem
Själv föredrar jag chokladboll framför punchrulle alla dagar i veckan. Älskar verkligen Delicatos chokladboll med kokos.

Vad tycker ni om havreboll förresten, de med utan kakao i?. Jag gillar också de väldigt mycket.

Vem f*n äter pärlbollar? Hur kan någon tycka de är bättre kokosboll?
Citera
2022-09-22, 08:48
Medlem
Stormpiskares avatar
För mig är negerbollar de man gör hemma, med havregryn, socker och margarin eller smör. Supergott och enkelt att göra för minsta barn med otvättade händer.

På cafe väljer jag dock dammsugare. Eller ännu hellre, en mazarin.

Chokladbollar är typ Delicatos. Väljer dock att kalla båda modellerna chokladboll.
Citera
2022-09-22, 08:50
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Själv föredrar jag chokladboll framför punchrulle alla dagar i veckan. Älskar verkligen Delicatos chokladboll med kokos.

Vad tycker ni om havreboll förresten, de med utan kakao i?. Jag gillar också de väldigt mycket.

Kokosboll är ju en helt annan produkt. Med skummad äggvita täckt av choklad med kokos på. https://imengine.lrf.infomaker.io/?u...16282d7aa8-jpg

Såg dock att många kallar den klassiska negerbollen med kokos på för just kokosboll. Tokfel enligt mig.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-09-22 kl. 08:52.
Citera
2022-09-22, 08:55
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:

Just den chokladbollen har jag lite svårt med, tycker den är för torr. Föredrar hellre en hembakad klassisk variant rullad i pärlsocker men dammsugaren är snäppet bättre.
Citera
2022-09-22, 08:58
Medlem
Korv69s avatar
Dammsugaren 7 dagar i veckan! Bästa kakan!
Citera
2022-09-22, 09:00
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:

Alltså helvete, du kan inte låta mig välja såhär, båda är ju himlen. Måste säga Dammsugare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in