• 1
  • 2
2022-09-22, 07:58
Medlem
Chokladboll eller punchrulle allts, vilken fredrar ni?
Citera
2022-09-22, 08:01
Medlem
ViOems avatar
Bda r goda, beror p humr. Svrt att vlja.
Citera
2022-09-22, 08:02
Medlem
En stor smarrig negerboll r svrslagen.

Men personligen fredrar jag en nybakad bulle med ett glas mjlk.
Citera
2022-09-22, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modv0074
Chokladboll r alltid gott - men lite tamt och vanligt, det kan man ju slnga ihop sjlv. Arracsboll bttre. Punchrulle - ja d fr man allt, marsipan ocks.
Citera
2022-09-22, 08:08
I vr familj r det negerbollar som gller. Farfar kluckar alltid hjrtligt nr vi och barnbarnen r p besk och ropar oftast att - Nu ere kaffe neggerbollar barn!

Vi brukar smskratta och jag frun utbyter finurliga blickar. Barnen har frgat vad en *negger* r fr ngot, och d fr sjlvklart farfar bertta att det r ett annat ord fr svart / kola eller kaffefrgad mnniska
Citera
2022-09-22, 08:11
Avstngd
CalzoneItalias avatar
Tar en av varje till kaffet. Men dammsugaren r nog snppet godare n chokladbollen.
Citera
2022-09-22, 08:15
Medlem
Sjlv fredrar jag chokladboll framfr punchrulle alla dagar i veckan. lskar verkligen Delicatos chokladboll med kokos.

Vad tycker ni om havreboll frresten, de med utan kakao i?. Jag gillar ocks de vldigt mycket.

Vem f*n ter prlbollar? Hur kan ngon tycka de r bttre kokosboll?
Citera
2022-09-22, 08:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Fr mig r negerbollar de man gr hemma, med havregryn, socker och margarin eller smr. Supergott och enkelt att gra fr minsta barn med otvttade hnder.

P cafe vljer jag dock dammsugare. Eller nnu hellre, en mazarin.

Chokladbollar r typ Delicatos. Vljer dock att kalla bda modellerna chokladboll.
Citera
2022-09-22, 08:50
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Sjlv fredrar jag chokladboll framfr punchrulle alla dagar i veckan. lskar verkligen Delicatos chokladboll med kokos.

Vad tycker ni om havreboll frresten, de med utan kakao i?. Jag gillar ocks de vldigt mycket.

Kokosboll r ju en helt annan produkt. Med skummad ggvita tckt av choklad med kokos p. https://imengine.lrf.infomaker.io/?u...16282d7aa8-jpg

Sg dock att mnga kallar den klassiska negerbollen med kokos p fr just kokosboll. Tokfel enligt mig.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-09-22 kl. 08:52.
Citera
2022-09-22, 08:55
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:

Just den chokladbollen har jag lite svrt med, tycker den r fr torr. Fredrar hellre en hembakad klassisk variant rullad i prlsocker men dammsugaren r snppet bttre.
Citera
2022-09-22, 08:58
Medlem
Korv69s avatar
Dammsugaren 7 dagar i veckan! Bsta kakan!
Citera
2022-09-22, 09:00
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:

Allts helvete, du kan inte lta mig vlja shr, bda r ju himlen. Mste sga Dammsugare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in