Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-22, 02:02
Medlem
Tjena.

Kommer snart bli uppsagd på min nuvarande arbetsplats som truckförare men är fastanställd på Randstad.

Garantilön är något som man ska få medan dom letar efter en ny plats, men måste man vilket jobb som helst som erbjuds även om det inte har något att göra med truckförare? Till exempel ett tungt och fysiskt jobb som flyttstädning.
Citera
2022-09-22, 03:10
Medlem
Inkommers avatar
Japp, det måste du.
Citera
2022-09-22, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amodia
Tjena.

Kommer snart bli uppsagd på min nuvarande arbetsplats som truckförare men är fastanställd på Randstad.

Garantilön är något som man ska få medan dom letar efter en ny plats, men måste man vilket jobb som helst som erbjuds även om det inte har något att göra med truckförare? Till exempel ett tungt och fysiskt jobb som flyttstädning.

Missköt dig på ett snyggt sätt. 😜.
Låtsas inte förstå var ”sjuk” lite väl ofta. Kom för sent.
Citera
2022-09-22, 04:46
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Missköt dig på ett snyggt sätt. 😜.
Låtsas inte förstå var ”sjuk” lite väl ofta. Kom för sent.

Ja om truckkörning var anledningen till att man tog och stannade på jobbet från första början så ska man inte gå med på sämre skitjobb bara för att bemanningsföretag slagit klorna i arbetsmarknaden.

Hade bemanningsföretag inte funnits så hade den naturliga processen varit uppsägelse pga arbetsbrist och fått a-kassa medan man letar nytt jobb igen. Istället så hamnar man på botten i ett system som inte borde finnas och anses skyldig att ta vilket jävla jobb som helst.

Nä sköt det snyggt och gör minsta möjliga på jobb du inte vill ha. Det är det mest effektiva sättet att protestera mot ett äckligt system.
Citera
2022-09-22, 06:28
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Tjena.

Japp du är tvungen annars bmir du av med garatinlön. Tror man har en radie på 7mil man måste pendla
Citera
2022-09-22, 07:30
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Tjena.

Du är anställd av Ranstad och därmed så kommer du inte bli ”uppsagd” från din nuvaranda arbetsplats. Det är ditt ”uppdrag/uthyrning” som avslutas… inget dramatsikt.

Flyttstädning är inget ”fysyskt tungt” jobb….
Men jag förstår att jämfört med truckförare är det rena slavarbetet.

Svar på din fråga: Ja, vill du fortsätta vara anställld så måste du ta ett nytt uppdrag som erbjuds… du kan inte köra med ”cherry picking”… om du inte väljer en timanställlning där du får lön endast då du är uthyrd… då kan du säkert ha en större valfrihet som ex att välja endast sittande ”Truckuppdrag”
Citera
2022-09-22, 07:34
Medlem
Svar ja, dom kan sätta dig vart som helst inom avtalade avståndet. Men Randstad inriktar väl sig på industrijobb. Mer fysiskt än truckförare kan och lär definitivt förekomma. Men det kan vara nyttigt och röra lite på fläsket också. F.ö det lite mer seriösare bemanningsföretaget. Så gör inte bort dig med flit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in