Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Cristina utmärker sig ganksa ordentligt på planen match efter match. Ibland med fina moves och ett glatt spel humör. Men oftast så är han en riktig jävla gnällspik. Han gnäller mer än min kärring här hemma gör.
Dessutom en av dem största filmarna vi får stå ut med i dagens fotboll.
Men med detta sagt så hyser jag lika illmod mot andra spelare som beter sig som honom. Men han är en stor stjärna och han blir belyst mer då. Inte minst för att alla noller till utd fans försvarar honom hur löjligt han än beter sig.
I hans fall så tycker jag att den mesta kritiken är berättigad. Hoppas han flyr till spanien så jag slipper se honom mer än i cup spel framöver...
Dessutom en av dem största filmarna vi får stå ut med i dagens fotboll.
Men med detta sagt så hyser jag lika illmod mot andra spelare som beter sig som honom. Men han är en stor stjärna och han blir belyst mer då. Inte minst för att alla noller till utd fans försvarar honom hur löjligt han än beter sig.
I hans fall så tycker jag att den mesta kritiken är berättigad. Hoppas han flyr till spanien så jag slipper se honom mer än i cup spel framöver...
Men nu ljuger du ju. Alla Unitedfans försvarar inte alltid C.R., jag kan statuera exempel där.
Att jag i mångt och mycket försvarar C.R. kan jag skriva under på, men att jag någonsin försvarat hans filmningar är en enorm lögn. Varje gång han leker dramaten på plan blir jag förbannad, varför skulle jag inte bli det liksom? Det ser ju bara löjligt ut och får både han och laget att framstå som en bluff. Så där kan du inte ha mer fel.
Däremot (som jag skrev i ett inlägg ovan) får C.R. oförtjänt mycket kritik och skit för det han gör. Utan någon statestik på det kan jag nog påstå att C.R. är den spelare som blir tacklad flest gånger i PL utan att få frispark. "Han får skylla sig själv" säger folk, tja kanske det, men gör det domslutet korrekt? Nej, two wrongs don't make it right.
Och hur många spelare skulle bli kallad "sämst på plan varenda match" när man gjort 10mål/7assist på en halv säsong, när man dessutom genomgått en operation i början av säsongen? Inte många mer än C.R va?