2009-01-10, 12:00
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Cristina utmärker sig ganksa ordentligt på planen match efter match. Ibland med fina moves och ett glatt spel humör. Men oftast så är han en riktig jävla gnällspik. Han gnäller mer än min kärring här hemma gör.

Dessutom en av dem största filmarna vi får stå ut med i dagens fotboll.

Men med detta sagt så hyser jag lika illmod mot andra spelare som beter sig som honom. Men han är en stor stjärna och han blir belyst mer då. Inte minst för att alla noller till utd fans försvarar honom hur löjligt han än beter sig.

I hans fall så tycker jag att den mesta kritiken är berättigad. Hoppas han flyr till spanien så jag slipper se honom mer än i cup spel framöver...

Men nu ljuger du ju. Alla Unitedfans försvarar inte alltid C.R., jag kan statuera exempel där.
Att jag i mångt och mycket försvarar C.R. kan jag skriva under på, men att jag någonsin försvarat hans filmningar är en enorm lögn. Varje gång han leker dramaten på plan blir jag förbannad, varför skulle jag inte bli det liksom? Det ser ju bara löjligt ut och får både han och laget att framstå som en bluff. Så där kan du inte ha mer fel.

Däremot (som jag skrev i ett inlägg ovan) får C.R. oförtjänt mycket kritik och skit för det han gör. Utan någon statestik på det kan jag nog påstå att C.R. är den spelare som blir tacklad flest gånger i PL utan att få frispark. "Han får skylla sig själv" säger folk, tja kanske det, men gör det domslutet korrekt? Nej, two wrongs don't make it right.

Och hur många spelare skulle bli kallad "sämst på plan varenda match" när man gjort 10mål/7assist på en halv säsong, när man dessutom genomgått en operation i början av säsongen? Inte många mer än C.R va?
Citera
2009-01-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Men nu ljuger du ju. Alla Unitedfans försvarar inte alltid C.R., jag kan statuera exempel där.
Att jag i mångt och mycket försvarar C.R. kan jag skriva under på, men att jag någonsin försvarat hans filmningar är en enorm lögn. Varje gång han leker dramaten på plan blir jag förbannad, varför skulle jag inte bli det liksom? Det ser ju bara löjligt ut och får både han och laget att framstå som en bluff. Så där kan du inte ha mer fel.

Däremot (som jag skrev i ett inlägg ovan) får C.R. oförtjänt mycket kritik och skit för det han gör. Utan någon statestik på det kan jag nog påstå att C.R. är den spelare som blir tacklad flest gånger i PL utan att få frispark. "Han får skylla sig själv" säger folk, tja kanske det, men gör det domslutet korrekt? Nej, two wrongs don't make it right.

Och hur många spelare skulle bli kallad "sämst på plan varenda match" när man gjort 10mål/7assist på en halv säsong, när man dessutom genomgått en
operation i början av säsongen? Inte många mer än C.R va?

Må ha varit osanning men jag skulle inte kalla mig för en lögnare.. Jag överdrev kanske. Märk inte ord det klär ingen av oss på forumet. Känns mest barnsligt.

Jag har aldrig kallat honom för en dålig spelare.. Inte vad jag kan minnas i varje fall. Jag gillar spelare som honom (sålänge dem inte gnäller eller filmare större delen av matchen).

Stör mig att han blev utsedd till världens bästa då jag tycker priset passat bättre till andra. Vill inte gå in på djupet i en sådan disskusion just nu dock. Han gjorde en kanon säsong men jag kommer aldrig se honom som världs bäst. Spelar väldigt liten roll för mig vem/vilka som utsett honom som världens ALLRA bästa fotbolls spelare. Det klär inte honom.

Klart en kille som Ronaldo som generellt känns som labil och löjlig men som dessutom kan dra en gubbe eller 3 i ett steg blir tacklad mest. Det ser jag inget konstigt med. Men det förändrar fortfarande inte det faktum att han är en av dem i PL idag som beter sig som en fjant. two wrongs don't make it right?

Går att vrida och vända på det hur som helst. Men i slutändan så är det inte mer synd om honom för det. Stå upp i närkamper gnäll inte på domarna för minsta lilla eller heller inte en försen passning eller så. Då kanske.. Men bara kanske. Så ska jag ha överseende över hur han bettet sig förut.

Ursäkta min dåliga stavning.
Citera
2009-01-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Nu börjar det bli alldeles, alldeles för mkt, vad tycker ni andra röda djävlar om den här killen?
För övrigt ska det bli kul att se Torres tillbaka i ligan!
Ni som såg honom i Fa-cupen, hur skötte han sig där?

Så, vad var felet nu då? Att jag påstod att det inte är någon annans fel att Ronaldo/Barton/Gerrard får rubriker när de gör något utanför planen?

Eller är det så att vissa spelare får frikort genom att hävda "min polare gjorde".
Citera
2009-01-10, 13:13
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Må ha varit osanning men jag skulle inte kalla mig för en lögnare.. Jag överdrev kanske. Märk inte ord det klär ingen av oss på forumet. Känns mest barnsligt.

Jag har aldrig kallat honom för en dålig spelare.. Inte vad jag kan minnas i varje fall. Jag gillar spelare som honom (sålänge dem inte gnäller eller filmare större delen av matchen).

Stör mig att han blev utsedd till världens bästa då jag tycker priset passat bättre till andra. Vill inte gå in på djupet i en sådan disskusion just nu dock. Han gjorde en kanon säsong men jag kommer aldrig se honom som världs bäst. Spelar väldigt liten roll för mig vem/vilka som utsett honom som världens ALLRA bästa fotbolls spelare. Det klär inte honom.

Klart en kille som Ronaldo som generellt känns som labil och löjlig men som dessutom kan dra en gubbe eller 3 i ett steg blir tacklad mest. Det ser jag inget konstigt med. Men det förändrar fortfarande inte det faktum att han är en av dem i PL idag som beter sig som en fjant. two wrongs don't make it right?

Går att vrida och vända på det hur som helst. Men i slutändan så är det inte mer synd om honom för det. Stå upp i närkamper gnäll inte på domarna för minsta lilla eller heller inte en försen passning eller så. Då kanske.. Men bara kanske. Så ska jag ha överseende över hur han bettet sig förut.

Ursäkta min dåliga stavning.

Inte min mening att vara barnslig på något sätt, men du menar att det du sa va osanning, men inte lögn? Hur får du ihop det?

Jag säger inte att det är du som kallat honom för dålig spelare, citatet var taget från en annan member på forumet, och var mer mening som exempel på obefogad kritik, inget mot dig personligen.

Det jag vill belysa med tacklingarna är att han inte bara är den som blir tacklad mest (och grövst?), utan också den som blir tacklad mest utan att få frispark med sig. Då använder folk argumentet "Men han får skylla sig själv, han filmar". Jaha, mend det gör ju inte domslutet korrekt. Det va det jag menade med "two wrongs don't make it right".

Gällande gnäll på domaren är C.R inte värre än någon annan, det tycker jag är ganska vanligt förekommande hos spelare, och har inget med hans spelstil i sig att göra. I United har vi bl.a. Rooney som gnäller ganska bra, och hans spelstil är nästan raka motsatsen till C.R:s.

Gällande din stavning är det inget att ursäkta sig för, framgår klart och tydligt vad du menar.
Citera
2009-01-10, 15:20
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, vad var felet nu då? Att jag påstod att det inte är någon annans fel att Ronaldo/Barton/Gerrard får rubriker när de gör något utanför planen?

Eller är det så att vissa spelare får frikort genom att hävda "min polare gjorde".

Men vad tillför det diskussionen? Det handlade om Ronaldos beteende. Ingen har väl sagt att det inte är Gerrards eget fel om han slår på en DJ?
Citera
2009-01-10, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Om Gerrard? Usch!

Nej men allvarligt så är väl liknelsen med Gerrard lite i överkant, det kan t.o.m jag hålla med om.
Men för att också svara på det ursprungsinlägget handlade om (att C.R frå oförtjänt kritik), kan jag inte annat än hålla med. Visst, han sticker ut på gott och ont (och ibland för mycket, jag vet), men den kritik han får är överdriven.

Du verkar vara ett United-fan. Vad tycker du om hans flörter med Real tidigare i år? Så mycket hjärta för Manchester att han till varje pris ville till Real. Ska han inte få kritik för det tycker du? I alla fall av er trogna unitedsupportrar? Eller blundar ni för för allt han sagt under sommaren?
Citera
2009-01-10, 16:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Du verkar vara ett United-fan. Vad tycker du om hans flörter med Real tidigare i år? Så mycket hjärta för Manchester att han till varje pris ville till Real. Ska han inte få kritik för det tycker du? I alla fall av er trogna unitedsupportrar? Eller blundar ni för för allt han sagt under sommaren?

Skall vi reda i den soppan igen? Dessutom har Ronaldo fått kritik ifrån United fans under en rätt lång tid och är verkligen ingen helig ko som vissa utomstående kanske tror.
Citera
2009-01-10, 16:42
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk

Flörten med Real har egentligen alltid pågått, bara att den varit mer påtaglig de två senaste sommrarna (och framförallt nu i sommras).
Redan när han kom till United för mer än fem år sedan var det allmänt känt att han gillade Real, och att han någon gång vill represtentera den klubben, och det kommer han säkert göra också.
När han kom trodde jag att han skulle försivnna efter ca fem år (till Real), och han stack nästan i sommras. Tror inte C.R är kvar i Man United nästa säsong. Om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt.

Blundade? Inte alls. Gällande hans rabalder i sommras tycker jag det är för jävligt rent ut sagt, riktigt förbannad va jag. Att så öppet visa sin iver att gå till klubben tycker jag är lågt. Det ska dock kommas ihåg att han var angelägen att han inte ville United något illa, han ville gärna gå, men bara om United "okejade" det (på ett ungefär). Och gällande kritiken har den varit annat än snäll på många håll om man kollar runt bland Unitefansen.
Att sedan tidningarna gör ett hönseri av en fjäder blir man bara trött av, det tar dock inte bort det C.R gjorde, men som sagt, tidningar är tidningar.

När det gäller "försvarandet" av spelare, så försvarar man dem även om man inte tycker som dem eller tycker de är dumma i huvet. Det är väl något med klubbkärleken som spelar in där. När Viera stod och bråkar med en Unitedspelare var Keane alltid där och försvarade honom, tio gånger av tio, oavsätt vad som hänt eller om Viera hade rätt. Vad Keane sedan känner är en annan sak, det visar han inte utåt, utåt är han lagets kapten.
Undantaget för detta är väl Heinze när han ville till Pool, då hade han vänt alla ryggen och där fanns inget stöd att tala om.
Senast redigerad av DonMiguel 2009-01-10 kl. 16:45.
Citera
2009-01-11, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
ok, glömde bort att United den här säsongen är ett ganska mediokert lag. Så det där att han är för dålig för United tar jag tillbaka. F´låt.

Kan Jisung Park, medelmåttan personifierad, vara en av de bästa i laget så skvallrar detta om uselhet.

Tycker du personligen att Ronaldo varit bra i år?

Man kan inte bara ha Messis och Iniestas i ett lag. Du kan mycket fotboll men ibland verkar du vara lite för naiv för att förstå vissa saker. Park är väl ingen som gör 15 mål per säsong och är en kreativ rackare som hittar på massa saker. Han har däremot ett bra spelsinne och spelar efter sina begränsningar. Öppnar upp mycket ytor för medspelare och spelar väldigt väldigt smart. Sällan han ger bort en boll. Han ska väl inte användas mot Sunderland hemma men passar bra när det är svårare matcher och när sådan löpning gör stor nytta.

Ronaldo är i en formsvacka och har gjort 10 mål och 7 assist hittills den här säsongen. Skvallrar väl en del om folks förväntningar. Ronaldo är väl, enligt mina intryck, en av de mest kritiserade spelarna i Manchester United bland fansen.
Citera
2009-01-17, 21:58
Medlem
pirates avatar
Kan någon vara snäll och förklara för mig hur i hela hisingen Ronaldo kunde göra 43 st mål förra säsongen, alltså det är helt sjukt...
Citera
2009-01-17, 22:06
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Kan någon vara snäll och förklara för mig hur i hela hisingen Ronaldo kunde göra 43 st mål förra säsongen, alltså det är helt sjukt...

Han har ett underbart tillslag med både vänster och högern. Han är en av världens bästa spelare i 1 mot 1 situationer och en mästare på frisparkar.
Citera
2009-01-18, 02:54
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Han är en av världens bästa spelare i 1 mot 1 situationer och en mästare på frisparkar.

Kunde inte ens göra mål på en finne. Jävla överskattade sopa
Senast redigerad av Dekoman 2009-01-18 kl. 03:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in