2012-09-10, 22:33
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Finns långslott från Koeman, Eder, och en helvetes massa. Men teknik nog att leka sig igenom 5-6 spelare har han inte. Det är därfär ni aldrig fått se det, eller kommer få se det. Zlatan har gjort det, han har gjort cykelsparkar och långskott med. Högre högstanivå än Gerd Ronaldo. CR är en ny Muller. Fast mer lipsill.
Nu frågade jag inte om dessa spelare, menade Messi fast han har inte tillräckligt med teknik för att sätta dem från avstånd som en viss C. Ronaldo kan
Citera
2012-09-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Nu frågade jag inte om dessa spelare, menade Messi fast han har inte tillräckligt med teknik för att sätta dem från avstånd som en viss C. Ronaldo kan

Sådana långskott har inte ens Pele eller Maradona gjort. Så nu är du ute och cyklar utan stödhjul.

Att skjuta hårt, jätteovanligt. Not. Att dribbla av 5-6 man. Hyfsat ovanligt. Gott att CR inte har några målrekord längre, Messi tar dem alla och han är 2 år yngre.
Citera
2012-09-10, 22:55
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Sådana långskott har inte ens Pele eller Maradona gjort. Så nu är du ute och cyklar utan stödhjul.

Att skjuta hårt, jätteovanligt. Not. Att dribbla av 5-6 man. Hyfsat ovanligt. Gott att CR inte har några målrekord längre, Messi tar dem alla och han är 2 år yngre.
Hur ofta dribblar Messi av 5-6 man?
Citera
2012-09-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Hur ofta dribblar Messi av 5-6 man?
Han har gjort det, Maradona har gjort det, Zlatan har gjort det. Har CR gjort det?
Citera
2012-09-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ingen tvivlade väl på att Ronaldinho var världens bästa spelare även fast han inte alls gjorde flest mål. Att enbart bedöma fotbollsskicklighet på antalet mål är urbota dumt. Hade Ronaldo gjort dubbelt så många mål som Messi hade jag fortfarande tyckt att den senare var bättre. Fotboll är så otroligt mycket mer komplext än att säga att den som gör flest mål är bäst. Knattebeteende. Man måste kunna ha mer spelsinne än så som fotbollsbeskådade.

Men nu gör ju inte ens Ronaldo fler mål längre så förstår inte vad vi debatterar riktigt. INGEN med förståndet i behåll kan hävda något annat än att Messi är världens bästa spelare.

Haha men det är väl självklart. Ronaldinho var ingen anfallare. Om du går på det spåret så kan vi komma fram till att Ronaldo är den mest kompletta spelaren ?

Citera
2012-09-11, 00:02
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:

På deras tid fanns det knappt något försvar ;D skämt å sido.

Jag pratar inte bara om att skjuta hårt, han skjuter riktigt hårt från distans med precision i mål.
Men man använder sig ju utav sina egenskaper, Ronaldo är bättre distansskytt så det är klart han ska fortsätta med det, medan Messi istället måste dribbla igenom ett par gubbar innan han kan komma till avslut..big deal liksom, båda är grymt duktiga även om jag håller CR7 snäppet högre.
Citera
2012-09-11, 00:34
Avstängd
Citat:

Jag pratar inte bara om att skjuta hårt, han skjuter riktigt hårt från distans med precision i mål.
Men man använder sig ju utav sina egenskaper, Ronaldo är bättre distansskytt så det är klart han ska fortsätta med det, medan Messi istället måste dribbla igenom ett par gubbar innan han kan komma till avslut..big deal liksom, båda är grymt duktiga även om jag håller CR7 snäppet högre.

Bitch please, ronaldo missar 95% av sina distansskott, han kan ju inte ens lägga frisparkar längre.
Citera
2012-09-11, 00:51
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Precision? Sa du verkligen precision?
Citera
2012-09-11, 01:55
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Bitch please, ronaldo missar 95% av sina distansskott, han kan ju inte ens lägga frisparkar längre.
Ronaldo avgjorde ligan med sina distansskott.
Citera
2012-09-11, 02:09
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Messi failar med sina dribblingar med och springer efter domaren som ett litet barn
Citera
2012-09-11, 02:10
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Precision? Sa du verkligen precision?
Japp det gjorde jag, läs det gärna igen
Citera
2012-09-11, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Ronaldo avgjorde ligan med sina distansskott.
Skytteligan hade han ingen chans i, så bra skytt kan han inte vara för då bör man vinna skytteligan.
Citat:
Messi failar med sina dribblingar med och springer efter domaren som ett litet barn
Messi dribblar och har teknik som Gerd Ronaldo bara kan drömma om. 50 mål gör aldrig den lipsillsfjollan.

Han gör fler mål i CL varje år. Fattar inte ens hur man kan jämföra en bisexuell platsbrasse som aldrig fintat av flera på rad, pga bristande teknik, med en kille som jämförs med Maradona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in