Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Samma sak kan man säga om Özils spel. Dessutom startar Özil ofta på kanten. Både Özil och Iniesta är "attacking midfielders", så även Iniesta har i uppgift att leverera assists men också må Man kan också kolla på Xavi som har en lägre utgångsposition och spelar i samma lag som Iniesta. Iniesta har klart lägre snittpoäng:
http://dl.dropbox.com/u/46624244/PRODUCTION2011-12.pdf (0,41 jämfört med Xavis 0,56).
Har du sett några Barcelonamatcher? Bra, då ser du själv skillnaden mellan hur Özil och Iniesta spelar. Tyvärr har du inte sett många matcher med Barcelona bortsett från el clasico och lite CL-spel. Att iniesta är "attacking midfielder" enligt wikipedia betyder inte att han används som en klassisk offensiv mittfältare. Iniesta är nog en av de mest dynamiska spelarna i fotbollen och spelar flera olika roller, han var inte heller använd av Guardiola/Rijkaard/Bosque för att leverera assists vilket Özil är av Mourinho/Löw.
Citat:
Dessutom så är Özil lagkamrat med Benzema, Higuain, Ronaldo o.s.v., så din bortförklaring duger inte (den med Messi).
Vad vill du ha sagt med det? Higuain, Benzema, Ronaldo är alla tre anfallare. Det är lättare att göra assists till tre anfallare som löper i djupled än en. Du motbevisar dig själv med det stycket, duktigt!
Citat:
Jo, statistik är relevant för att avgöra hur bra en spelare är. I synnerhet när man jämför två spelare med liknande roller. Däremot har jag inte sagt att det är det enda som spelar roll, så se till att öka dina läsförståelse.
Till viss del. Problematiken är att Özil och Iniesta inte spelar samma roller och deras klubblag spelar olika spelsystem, vilket gör statistiken missledande.
Citat:
Lite roligt att du snackar om SFI när din stavning och meningsuppbyggnad många gånger är usel. Kan du förklara var och när jag skulle ha skrivit det du tillskrev mig?
Skön bortförklaring när jag poängterar att du har fel. Något exempel på min "dåliga stavning och min meningsuppbyggnad" (Det var en sammanfattning, inget citat från dig om du nu skulle tro det) givs dock inte. Detta är ännu ett exempel på hur mycket du tar åt dig.
Citat:
Jag har raderat ditt meningslösa pladder som du alltid använder så fort du blir ägd.
Du är tyvärr för kass på att argumentera för att kunna "äga" mig. Roligt att se att du använder ordet äga i en debatt när du blir butthurt. Duly noted.
Citat:
Argumentum ad numerum är naturligtvis ingenting jag är intresserad av.
Och så drar han till med lite latin som han lärt sig på sfi/wikipedia. Golfclap.
Citat:
Kan du genom logiska argument förklara på vilket sätt Iniesta är tvåa och därmed före Ronaldo?
Dum efterfrågan med tanke på att det är subjektivt. Dock anser jag att Iniestas teknik, passningsprecision, speluppfattning är vida överlägsen Ronaldos.
Citat:
Om du nu ska ta hänsyn till vad "majoriteten av världen" tycker så undrar jag varför det inte gäller i fallet med Iniesta och Ronaldo. Eller menar du att Iniesta anses vara bättre än Ronaldo?
Du spinner verkligen vidare på det här med "iniesta vs ronaldo". Då ska jag förklara det detaljerat för dig så att även du förstår.
Jag anser att Iniesta borde vara tvåa eller delad tvåa tillsammans med Ronaldo efter Messi då båda är extremt duktiga spelare. Möjligtvis trea i nuläget. Det är min uppfattning, jag respekterar att majoriteten av andra fotbollsfantaster inte anser detsamma även fast Ronaldo hypats så mycket under åren, har bättre målstatistik osv vilket kan missleda andra till att han är mycket bättre. Özil däremot är enligt mig och majoriteten av världens befolkning inte bättre eller ens jämsidig med Iniesta. Dock respekterar jag din åsikt om det, men håller verkligen inte med den. Jag håller fast vid min åsikt om att Iniesta är underskattad.
Citat:
Står du fast vid att det inte finns "mycket som tyder på att Özil skulle vara jämbra" med Iniesta?
Varför frågar du efterblivna frågor? Frågan är hur du ens kom in på Özil vid epitetet "världens bästa mittfältare" när det finns flera mittfältare som är bättre än honom.