Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-14, 12:08
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Det tror jag inte, frågan är hur du nu tolkade det som det? Vad jag menade var att han förtjänar ett pris för hans långa karriär och guldbollen är det mest extravaganta man kan vinna som individuell spelare. Även fast Iniesta 2010 avgjorde en VM-final och vinner ligan tillsammans med Barcelona så vann Messi guldbollen trots att han endast vann ligan men var mållös under hela VM. Förhoppningsvis kommer det en perfekt period, om inte i år, utan 2014 där Spanien vinner VM och Barcelona tar hem både CL och ligan. Då kan han möjligtvis vinna om de som är tillåtna att rösta är objektiva med det.

Det står tydligt även i ditt senaste inlägg (ovan) att Iniesta ska få Guldbollen för han varit duktig under flera år. Så fungerar inte processen.

Citat:
Enögdhet när den är som värst.

Jag är inte enögd men Iniesta gick inte att känna igen den gångna säsongen och det i samband med att Özil gjorde sin bästa säsong hittills, är grunden till mitt påstående att Özil var klart bättre.

Citat:
Det är inte omöjligt att "diskutera vem som vinner guldbollen", dock är det OT i denna tråd, men eftersom tråden handlar om Ronaldo och han är en kandidat till guldbollen så är det passande att diskutera det. 95% av tråden handlar ju ändå bara om Messi vs Ronaldo.

Det där var inte ett citat från mig. Lamt av dig att köra med den debattstilen. Jag skrev: "vem som förtjänar Guldbollen för år 2012, är naturligtvis omöjligt att diskutera". Jag står fast vid det. Guldbollen delas ut till den som varit bäst under ett helt kalenderår. Det återstår sex månader av det här kalenderåret.
Citera
2012-06-14, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det står tydligt även i ditt senaste inlägg (ovan) att Iniesta ska få Guldbollen för han varit duktig under flera år. Så fungerar inte processen.
Nej det gör det inte, läs om, läs rätt.

Citat:
Jag är inte enögd men Iniesta gick inte att känna igen den gångna säsongen och det i samband med att Özil gjorde sin bästa säsong hittills, är grunden till mitt påstående att Özil var klart bättre.
Du har fel min käre palestinie, dessutom beror det på hur man väljer att definiera "världens bästa x". Iniesta har drabbats av lårskador och varit borta delar av säsongen. Iniesta är en bättre spelare än Özil, Özil har dock bättre statistik under detta året då han vann den inhemska assistligan. Båda spelarna har dock olika spelroller i sina klubblag och assistligan är inte en bra måttstock för vem som är världens bästa mittfältare. Tvivlar på att det är många, om ens några (bortsett från dig) som håller Özil högre än Iniesta. Men du är enögd i vanlig ordning.

Citat:
Det där var inte ett citat från mig. Lamt av dig att köra med den debattstilen. Jag skrev: "vem som förtjänar Guldbollen för år 2012, är naturligtvis omöjligt att diskutera". Jag står fast vid det. Guldbollen delas ut till den som varit bäst under ett helt kalenderår. Det återstår sex månader av det här kalenderåret.
Haha, har du rökt på?
Är inte "Den här tråden handlar dock om Ronaldo och det återstår sex månader av det här kalenderåret, så vem som förtjänar Guldbollen för år 2012, är naturligtvis omöjligt att diskutera." ett citat från dig?
https://www.flashback.org/sp37863076
Senast redigerad av Demion 2012-06-14 kl. 12:19.
Citera
2012-06-14, 12:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Nej det gör det inte, läs om, läs rätt.

Jaså?

Citat:
Du har fel min käre palestinie, dessutom beror det på hur man väljer att definiera "världens bästa x". Iniesta har drabbats av lårskador och varit borta delar av säsongen. Iniesta är en bättre spelare Özil, Özil har dock bättre statistik under detta året då han vann den inhemska assistligan. Båda spelarna har dock olika spelroller i sina klubblag och assistligan är inte en bra måttstock för vem som är världens bästa mittfältare. Tvivlar på att det är många, om ens några (bortsett från dig) som håller Özil högre än Iniesta. Men du är enögd som vanligt.

Jag utgår inte bara från statistik. Även det spelmässiga är en viktig faktor. Och jag kan inte se hur Iniesta skulle ha varit bättre än Özil 11/12 och faktum är att de både är på samma nivå. Långt ifrån Ronaldo, såklart.

Citat:
Haha, har du rökt på?
Är inte "Den här tråden handlar dock om Ronaldo och det återstår sex månader av det här kalenderåret, så vem som förtjänar Guldbollen för år 2012, är naturligtvis omöjligt att diskutera." ett citat från dig?
https://www.flashback.org/sp37863076

Jag förklarade precis att det var ett citat från mig. Jag står fast vid det jag skrev. Det återstår sex månader av det här kalenderåret.
Citera
2012-06-14, 12:37
Bannlyst
Citat:
Jag utgår inte bara från statistik. Även det spelmässiga är en viktig faktor. Och jag kan inte se hur Iniesta skulle ha varit bättre än Özil 11/12 och faktum är att de både är på samma nivå. Långt ifrån Ronaldo, såklart.
Då kan du inte ha sett mycket av la liga. Vad är det som talar för att Özil (dagens skämt) skulle vara bättre än Iniesta som spelare? Better yet, jag skiter i blåbärs-Özil och inlägget hade ingen koppling till honom. Syftet med mitt grundinlägg var att jag hoppades att Iniesta skulle vinna ballon d'Or innan han la skorna på hyllan samt att han är världens bästa mittfältare sett till tidigare koranden, empiri, marknadsvärde, meriter och spelmässigt.

Citat:
Jag förklarade precis att det var ett citat från mig. Jag står fast vid det jag skrev. Det återstår sex månader av det här kalenderåret.
Ballon d'Or baseras väl till 99% av föregående säsong samt sommaren (vid en eventuell turnering) medans prestationer för nästa säsong räknas till nästkommande utnämning? De titlar (supercupper, VM för klubblag etc) räknas dock till föregående säsong trots att de sker under andra delen av året.
Senast redigerad av Demion 2012-06-14 kl. 12:39.
Citera
2012-06-14, 13:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Då kan du inte ha sett mycket av la liga. Vad är det som talar för att Özil (dagens skämt) skulle vara bättre än Iniesta som spelare? Better yet, jag skiter i blueberry-Özil och inlägget hade ingen koppling till honom. Syftet med mitt grundinlägg var att jag hoppades att Iniesta skulle vinna ballon d'Or innan han la skorna på hyllan samt att han är världens bästa mittfältare sett till tidigare koranden, empiri, marknadsvärde, meriter och spelmässigt.

Ballon d'Or baseras väl till 99% av föregående säsong samt sommaren (vid en eventuell turnering) medans prestationer för nästa säsong räknas till nästkommande utnämning? De titlar (supercupper, VM för klubblag etc) räknas dock till föregående säsong trots att de sker under andra delen av året.

Både är likvärdiga som spelare men jag reagerade mot att Iniesta skulle vara "världens bästa mittfältare". Özil var jämnare och hade en bättre poängproduktion 11/12, därför tycker jag att han var bättre den säsongen.

Ja, du får fortsätta hoppas på att Iniesta vinner Guldbollen för de anledningar du drar upp, det innebär som sagt inte att han förtjänar att vinna den. Fast detta är OT. Jag ville bara påpeka varför Ronaldo var och är solklar tvåa och att vi måste utgå från gällande bestämmelser.

End of discussion.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-06-14 kl. 13:14.
Citera
2012-06-14, 15:22
Bannlyst
Citat:
Både är likvärdiga som spelare men jag reagerade mot att Iniesta skulle vara "världens bästa mittfältare". Özil var jämnare och hade en bättre poängproduktion 11/12, därför tycker jag att han var bättre den säsongen.
Retarderat att använda "poängproduktion" som en måttstock när båda lagen och båda spelarna har helt olika roller och spelartyper. Det är som att jämföra äpplen med blåbär. Finns inte mycket som tyder på att Özil skulle vara jämbra, let alone bättre än Iniesta och det finns inte många i världen som håller med dig. Tycker själv att Özil är överskattad och inte presterar när det gäller, precis som med Gomez och Berbatov.

Skiter fullständigt i turken, dock hade det varit intressant att se Spanien-Tyskland ännu en gång (Spanien har vunnit både 2008 & 2010) med de mittfälten som båda lagen förfogar över och har utvecklat de senaste 2 åren. Senaste gången så lekte iniesta/xavi ut Tyskland.

Citat:
Ja, du får fortsätta hoppas på att Iniesta vinner Guldbollen för de anledningar du drar upp, det innebär som sagt inte att han förtjänar att vinna den. Fast detta är OT.
Captain obvious slår till igen. Om det är så jävla OT som du tjatar om hela tiden, fortsätt inte posta då. Det är du som från början gick in på Özil vs iniesta med det korkade påståendet att han skulle vara bättre än Iniesta.

Citat:
End of discussion.
Du är som http://www.youtube.com/watch?v=GeeyWvo1rNg
Senast redigerad av Demion 2012-06-14 kl. 15:26.
Citera
2012-06-14, 15:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Retarderat att använda "poängproduktion" som en måttstock när båda lagen och båda spelarna har helt olika roller och spelartyper. Det är som att jämföra äpplen med blåbär. Finns inte mycket som tyder på att Özil skulle vara jämbra, let alone bättre än Iniesta och det finns inte många i världen som håller med dig. Tycker själv att Özil är överskattad och inte presterar när det gäller, precis som med Gomez och Berbatov.

Skiter fullständigt i turken, dock hade det varit intressant att se Spanien-Tyskland ännu en gång (Spanien har vunnit både 2008 & 2010) med de mittfälten som båda lagen förfogar över och har utvecklat de senaste 2 åren. Senaste gången så lekte iniesta/xavi ut Tyskland.

Captain obvious slår till igen. Om det är så jävla OT som du tjatar om hela tiden, fortsätt inte posta då. Det är du som från början gick in på Özil vs iniesta med det korkade påståendet att han skulle vara bättre än Iniesta.

Du är som http://www.youtube.com/watch?v=GeeyWvo1rNg

Okej, du vill fortsätta, så jag är tillbaks.

Både Özil och Iniesta spelar som offensiva mittfältare och har liknande roller i sina respektive lag. Du kallar Özil för "överskattad" men berättar inte vad du utgår från. Özil presterar inte när det gäller säger du. Du kanske missade hans matcher mot t.ex. Barcelona och Bayern Munchen under april? Eller nu med Tysklands landslag.

Jag svarade på ditt korkade inlägg där du bland annat kallade Iniesta för "världens bästa mittfältare". Då nämnde jag att t.ex. Özil var klart bättre än honom säsongen 11/12. Jag står fast vid att detta är OT. Du är dessutom så enögd att du påstår att det inte "[f]inns inte mycket som tyder på att Özil skulle vara jämbra".

Hela diskussionen började med att du skrev att "Iniesta borde vara 2a efter Messi". Jag svarade då med att skriva att Ronaldo är bättre och du svarade då med detta:
Iniesta kanske inte är bättre overall än CR7, dock tycker jag att han förtjänar att vinna åtminstone en guldboll i sin karriär för alla hans bravader.
Folk ser bara till mål och antar att x är bäst, man får inte lika mycket uppskattning som mittfältare eller försvarare eller när man har en annan spelroll än att göra mål. Iniesta presterar i både landslaget och i klubblaget till skillnad från Messi och Ronaldo. Han har vunnit både EM och VM, avgjort en VM-final, hjälpt sitt lag till ett tiotal titlar och är världens bästa mittfältare. Han är inte lika bra som Ronaldo och Messi, men han förtjänar fan att vinna Ballon d'Or innan han lägger skorna på hyllan. Tyvärr kommer det aldrig hända, Messi kommer vinna den varje år tills han är 30. Sedan peakar Neymar och får vinna den i några år.
I samma veva tillskrev du mig ett falsk citat, nämligen att jag skulle ha skrivit att det är omöjligt att "diskutera vem som vinner guldbollen". Skamligt.

Jag noterar också att du inte valde att kommentera följande: "[j]ag ville bara påpeka varför Ronaldo var och är solklar tvåa och att vi måste utgå från gällande bestämmelser". Du tog till och med bort det från mitt inlägg. Och det är konstigt, då hela vår diskussion kretsar kring det. Kan du nu komma med logiska argument till varför Iniesta skulle vara tvåa istället för Ronaldo? Kan du acceptera att FIFA Ballon d'Or är byggt på det sätt det är byggt? Man utgår från vem som varit bäst under ett visst kalenderår. Tidigare säsonger tar man inte hänsyn till.

Överraska mig positivt genom att faktiskt bemöta mina inlägg istället för att posta Youtube-länkar, nämna min etniska bakgrund o.s.v. Du har nämligen en historia av att börja diskutera min etniska bakgrund, kränka min familj m.m. så fort du får motkritik.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-06-14 kl. 15:57.
Citera
2012-06-14, 16:14
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Varför kan vi inte bara vara glada över att vi se fantastiska spelare, som kommer att vara ihågkomna för all evighet när de lägger av?
Citera
2012-06-14, 17:12
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Varför kan vi inte bara vara glada över att vi se fantastiska spelare, som kommer att vara ihågkomna för all evighet när de lägger av?

Det är för att vissa tror att bara för dom hejar i det lag som spelarna spelar i, så "äger" dom spelaren.

Jag hejar på barca och Messi är "våran" och han är bäst i världen, ni andra är bara avundsjuka på "våran" spelare.

Samma sak med Real Madrid fans och Ronaldo.

Men det är ju enkelt att fatta man kan älska messi och ronaldo utan att heja på deras lag.
Citera
2012-06-14, 21:59
Bannlyst
Citat:
Okej, du vill fortsätta, så jag är tillbaks.
"ok"

Citat:
Både Özil och Iniesta spelar som offensiva mittfältare och har liknande roller i sina respektive lag. Du kallar Özil för "överskattad" men berättar inte vad du utgår från. Özil presterar inte när det gäller säger du. Du kanske missade hans matcher mot t.ex. Barcelona och Bayern Munchen under april? Eller nu med Tysklands landslag.
Återigen är du dåligt påläst. Iniesta spelar en dynamisk roll både i landslaget och i Barcelona där han spelar som falsk ytter, mittfältare, andraanfallare och rör sig runt banan för att komma igenom försvar. Özil spelar en statisk roll som Zidane gjorde (naturligtvis är han sämre) och hans roll både i Tyskland och i Real handlar om att ge assists, då är det rimligt att han har en bättre assiststatistik än Iniesta. Dessutom görs det betydligt mindre mål och assists i Barcelona och majoriteten av målen är från Messi med soloräder vilket gör det ännu löjligare och dummare att läsa av statistik rent från pappret då det är så många faktorer som spelar roll, inte endast spelarnas roller utan även lagen där Barcelona spelar posession-fotboll utanför lagets straffområde medans Real är mer kontringsorienterat.

Citat:
Jag svarade på ditt korkade inlägg där du bland annat kallade Iniesta för "världens bästa mittfältare". Då nämnde jag att t.ex. Özil var klart bättre än honom säsongen 11/12. Jag står fast vid att detta är OT. Du är dessutom så enögd att du påstår att det inte "[f]inns inte mycket som tyder på att Özil skulle vara jämbra".
Alltså, är du mentalt efterbliven på riktigt? Statistik har inte någon relevans med hur bra en spelare är overall, trots att RVP har gjort fler mål under 2011-12 så är Rooney fortfarande en bättre än honom. Trots att Berbatov gjorde flest mål i PL under 2010-11 så finns det en mängd spelare i ligan som var bättre än honom. Det finns så många bakomliggande faktorer att det är löjligt att stirra sig blind på statistik och anta att x är bättre.

Citat:
I samma veva tillskrev du mig ett falsk citat, nämligen att jag skulle ha skrivit att det är omöjligt att "diskutera vem som vinner guldbollen". Skamligt.
Rekommenderar dig att sticka tillbaks till sfi och läsa om svenska A. Jag drog en saxning från en sammanfattning av din mening. Vet du skillnaden mellan det och att attribuera dig för att skriva meningen?

Citat:
Jag noterar också att du inte valde att kommentera följande: "[j]ag ville bara påpeka varför Ronaldo var och är solklar tvåa och att vi måste utgå från gällande bestämmelser". Du tog till och med bort det från mitt inlägg. Och det är konstigt, då hela vår diskussion kretsar kring det. Kan du nu komma med logiska argument till varför Iniesta skulle vara tvåa istället för Ronaldo? Kan du acceptera att FIFA Ballon d'Or är byggt på det sätt det är byggt? Man utgår från vem som varit bäst under ett visst kalenderår. Tidigare säsonger tar man inte hänsyn till.
Duktig observering. Vem som är etta, tvåa, trea etc är subjektivt då det inte finns någon rimlig måttstock för att mäta vem som är bäst inom fotboll, det är helt enkelt lönlöst att spendera tid på att argumentera om det. Majoriteten av världen anser dock att Messi är världens bästa fotbollsspelare och att Iniesta är bättre än Özil.

Citat:
Överraska mig positivt genom att faktiskt bemöta mina inlägg istället för att posta Youtube-länkar, nämna min etniska bakgrund o.s.v. Du har nämligen en historia av att börja diskutera min etniska bakgrund, kränka min familj m.m. så fort du får motkritik.
Haha. Du tar åt dig så lätt. Att jag väljer att förolämpa dig ibland är för att jag inte har flera timmar att lägga på att skriva uppsatser på ett internetforum för att argumentera mot någon som uppenbarligen är arbetslös, efterbliven och spenderar halva dagen på förlora debatter på flashback. Valde att ta 15 minuter av mitt liv under paus för att skriva detta inlägg, dels för att jag skrattar så hårt över din patetiska debatteknik och dels för att du är så okunnig om fotboll men ändå försöker spy ut din värdelösa åsikt över hela forumet. Seså, bemöt mig med objektiva argument nu.
Citera
2012-06-14, 22:22
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Återigen är du dåligt påläst. Iniesta spelar en dynamisk roll både i landslaget och i Barcelona där han spelar som falsk ytter, mittfältare, andraanfallare och rör sig runt banan för att komma igenom försvar. Özil spelar en statisk roll som Zidane gjorde (naturligtvis är han sämre) och hans roll både i Tyskland och i Real handlar om att ge assists, då är det rimligt att han har en bättre assiststatistik än Iniesta. Dessutom görs det betydligt mindre mål och assists i Barcelona och majoriteten av målen är från Messi med soloräder vilket gör det ännu löjligare och dummare att läsa av statistik rent från pappret då det är så många faktorer som spelar roll, inte endast spelarnas roller utan även lagen där Barcelona spelar posession-fotboll utanför lagets straffområde medans Real är mer kontringsorienterat.

Samma sak kan man säga om Özils spel. Dessutom startar Özil ofta på kanten. Både Özil och Iniesta är "attacking midfielders", så även Iniesta har i uppgift att leverera assists men också mål. Dessutom så är Özil lagkamrat med Benzema, Higuain, Ronaldo o.s.v., så din bortförklaring duger inte (den med Messi). Man kan också kolla på Xavi som har en lägre utgångsposition och spelar i samma lag som Iniesta. Iniesta har klart lägre snittpoäng: http://dl.dropbox.com/u/46624244/PRODUCTION2011-12.pdf (0,41 jämfört med Xavis 0,56).

Citat:
Alltså, är du mentalt efterbliven på riktigt? Statistik har inte någon relevans med hur bra en spelare är overall, trots att RVP har gjort fler mål under 2011-12 så är Rooney fortfarande en bättre än honom. Trots att Berbatov gjorde flest mål i PL under 2010-11 så finns det en mängd spelare i ligan som var bättre än honom. Det finns så många bakomliggande faktorer att det är löjligt att stirra sig blind på statistik och anta att x är bättre.

Jo, statistik är relevant för att avgöra hur bra en spelare är. I synnerhet när man jämför två spelare med liknande roller. Däremot har jag inte sagt att det är det enda som spelar roll, så se till att öka dina läsförståelse.

Citat:
Rekommenderar dig att sticka tillbaks till sfi och läsa om svenska A. Jag drog en saxning från en sammanfattning av din mening. Vet du skillnaden mellan det och att attribuera dig för att skriva meningen?

Lite roligt att du snackar om SFI när din stavning och meningsuppbyggnad många gånger är usel. Kan du förklara var och när jag skulle ha skrivit det du tillskrev mig?

Citat:
Duktig observering. Vem som är etta, tvåa, trea etc är subjektivt då det inte finns någon rimlig måttstock för att mäta vem som är bäst inom fotboll, det är helt enkelt lönlöst att spendera tid på att argumentera om det. Majoriteten av världen anser dock att Messi är världens bästa fotbollsspelare och att Iniesta är bättre än Özil.

Jag har raderat ditt meningslösa pladder som du alltid använder så fort du blir ägd.

Argumentum ad numerum är naturligtvis ingenting jag är intresserad av. Kan du genom logiska argument förklara på vilket sätt Iniesta är tvåa och därmed före Ronaldo?

Om du nu ska ta hänsyn till vad "majoriteten av världen" tycker så undrar jag varför det inte gäller i fallet med Iniesta och Ronaldo. Eller menar du att Iniesta anses vara bättre än Ronaldo?

Står du fast vid att det inte finns "mycket som tyder på att Özil skulle vara jämbra" med Iniesta?
Senast redigerad av TKD_1337 2012-06-14 kl. 23:01. Anledning: Mycket omskrivningar.
Citera
2012-06-14, 23:25
Bannlyst
Citat:
Samma sak kan man säga om Özils spel. Dessutom startar Özil ofta på kanten. Både Özil och Iniesta är "attacking midfielders", så även Iniesta har i uppgift att leverera assists men också må Man kan också kolla på Xavi som har en lägre utgångsposition och spelar i samma lag som Iniesta. Iniesta har klart lägre snittpoäng: http://dl.dropbox.com/u/46624244/PRODUCTION2011-12.pdf (0,41 jämfört med Xavis 0,56).
Har du sett några Barcelonamatcher? Bra, då ser du själv skillnaden mellan hur Özil och Iniesta spelar. Tyvärr har du inte sett många matcher med Barcelona bortsett från el clasico och lite CL-spel. Att iniesta är "attacking midfielder" enligt wikipedia betyder inte att han används som en klassisk offensiv mittfältare. Iniesta är nog en av de mest dynamiska spelarna i fotbollen och spelar flera olika roller, han var inte heller använd av Guardiola/Rijkaard/Bosque för att leverera assists vilket Özil är av Mourinho/Löw.

Citat:
Dessutom så är Özil lagkamrat med Benzema, Higuain, Ronaldo o.s.v., så din bortförklaring duger inte (den med Messi).
Vad vill du ha sagt med det? Higuain, Benzema, Ronaldo är alla tre anfallare. Det är lättare att göra assists till tre anfallare som löper i djupled än en. Du motbevisar dig själv med det stycket, duktigt!

Citat:
Jo, statistik är relevant för att avgöra hur bra en spelare är. I synnerhet när man jämför två spelare med liknande roller. Däremot har jag inte sagt att det är det enda som spelar roll, så se till att öka dina läsförståelse.
Till viss del. Problematiken är att Özil och Iniesta inte spelar samma roller och deras klubblag spelar olika spelsystem, vilket gör statistiken missledande.
Citat:
Lite roligt att du snackar om SFI när din stavning och meningsuppbyggnad många gånger är usel. Kan du förklara var och när jag skulle ha skrivit det du tillskrev mig?
Skön bortförklaring när jag poängterar att du har fel. Något exempel på min "dåliga stavning och min meningsuppbyggnad" (Det var en sammanfattning, inget citat från dig om du nu skulle tro det) givs dock inte. Detta är ännu ett exempel på hur mycket du tar åt dig.

Citat:
Jag har raderat ditt meningslösa pladder som du alltid använder så fort du blir ägd.
Du är tyvärr för kass på att argumentera för att kunna "äga" mig. Roligt att se att du använder ordet äga i en debatt när du blir butthurt. Duly noted.

Citat:
Argumentum ad numerum är naturligtvis ingenting jag är intresserad av.
Och så drar han till med lite latin som han lärt sig på sfi/wikipedia. Golfclap.

Citat:
Kan du genom logiska argument förklara på vilket sätt Iniesta är tvåa och därmed före Ronaldo?
Dum efterfrågan med tanke på att det är subjektivt. Dock anser jag att Iniestas teknik, passningsprecision, speluppfattning är vida överlägsen Ronaldos.

Citat:
Om du nu ska ta hänsyn till vad "majoriteten av världen" tycker så undrar jag varför det inte gäller i fallet med Iniesta och Ronaldo. Eller menar du att Iniesta anses vara bättre än Ronaldo?
Du spinner verkligen vidare på det här med "iniesta vs ronaldo". Då ska jag förklara det detaljerat för dig så att även du förstår.
Jag anser att Iniesta borde vara tvåa eller delad tvåa tillsammans med Ronaldo efter Messi då båda är extremt duktiga spelare. Möjligtvis trea i nuläget. Det är min uppfattning, jag respekterar att majoriteten av andra fotbollsfantaster inte anser detsamma även fast Ronaldo hypats så mycket under åren, har bättre målstatistik osv vilket kan missleda andra till att han är mycket bättre. Özil däremot är enligt mig och majoriteten av världens befolkning inte bättre eller ens jämsidig med Iniesta. Dock respekterar jag din åsikt om det, men håller verkligen inte med den. Jag håller fast vid min åsikt om att Iniesta är underskattad.

Citat:
Står du fast vid att det inte finns "mycket som tyder på att Özil skulle vara jämbra" med Iniesta?
Varför frågar du efterblivna frågor? Frågan är hur du ens kom in på Özil vid epitetet "världens bästa mittfältare" när det finns flera mittfältare som är bättre än honom.
Senast redigerad av Demion 2012-06-14 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in