2012-06-03, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ska man plussa på Messis landslagsmål och assister på sina 73 klubbslagsmål också då eller?

Då blir det inte mycket positivt när det gäller hans statistik i officiella sammanhang me argentinas landslag.Dessutom vi snackar om frisparkar inte om assist eller spelmål.
Citera
2012-06-03, 22:00
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
har du samma tankegång när det gäller passningsstatistik på olika spelare? xavis passningsprocent kanske är föga imponerande när man jämför med en feg defensiv mittfältare som bara slår enkla pass i sidled match in och match ut. är denna spelare då en bättre passningsspelare bara för det är xavis "jobb" att slå svåra pass? nedu, ska man jämföra ronaldos förmåga och skicklighet att slå frisparkar så får man jämföra frisparkarna han gjort under samma förutsättningar och från samma avstånd som de man jämför med. om man vill komma fram till vem som är bäst på frisparkar så fungerar det inte att jämföra hela successraten hos någon som drar ner sitt snitt genom att ta frispark i dåliga lägen, med någon som endast skruvar in frisparkar från 18 meter, det säger väl sig självt.

En enkel fråga till dig? Anser du att Ronaldo är lika giftig med sina frisparka som han har varit innan?

Sedan ska man ju självklart jämföra Ronaldo och andra rakt av, speciellt med tanke på hur många frisparkar han slår. Kanske dags att han börjar släppa lite till andra i laget, det kan ju knappast gå så mycket sämre.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Han har tendenser och ändra på reglerna så det passar honom

Trodde att du skulle sluta med det där, jag hade visst fel. Trist.
Citera
2012-06-03, 22:03
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Hur ägde Messi upp Ronaldo denna säsong? Messi vek ner sig flera gånger i viktiga sammanhang. Ronaldo gjorde inte det.

Är du seriös?

Ronaldo försvann i CDR och Supercupen mot Barcelona och han missade straff mot Bayern när det gällde som mest. Där har du några exempel.
Citera
2012-06-03, 22:10
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Är du seriös?

Ronaldo försvann i CDR och Supercupen mot Barcelona och han missade straff mot Bayern när det gällde som mest. Där har du några exempel.
Ronaldo gjorde 2+1 mot Bayerna medans Messi gjorde 0+0 mot Chelsea. Sak samma vill inte att denna tråd ska bli en Messi vs Ronaldo tråd.
Citera
2012-06-03, 22:19
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Ronaldo gjorde 2+1 mot Bayerna medans Messi gjorde 0+0 mot Chelsea. Sak samma vill inte att denna tråd ska bli en Messi vs Ronaldo tråd.

Faktum är att Ronaldo också har misslyckats när det gällde som mest flera gånger.
Poängen är att både Messi och Ronaldo kan misslyckas lite då och då.
Citera
2012-06-03, 22:27
Medlem
Den här tråden just nu

- Herp derp
- Derp herp
Citera
2012-06-03, 23:06
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Är du seriös?

Jag är seriös, varför nämner du inte att Ronaldo gjorde båda målen i Madrid mot Bayern? Ronaldo och Kaka missade inte straffarna, Neuer räddade. Ronaldos straff var perfekt slagen, även Kakas. Messi brände sin straff eftersom den prickade ribban, samt Ramos missade. Då är det Ramos och Messis fel men man kan inte klaga på Ronaldo och Kaka. Varför jag nämner alla är för att jag inte försöker rädda Ronaldo.

Ronaldo sänkte Barca i ligan och tog hem titeln till Madrid. Messi har inte alls varit lika bra denna säsong i stormatcherna, det kan man inte sopa under mattan. Förr har Ronaldo varit blev i stormatcher, denna säsong var det Messis tur.
Citera
2012-06-03, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
En enkel fråga till dig? Anser du att Ronaldo är lika giftig med sina frisparka som han har varit innan?

Sedan ska man ju självklart jämföra Ronaldo och andra rakt av, speciellt med tanke på hur många frisparkar han slår. Kanske dags att han börjar släppa lite till andra i laget, det kan ju knappast gå så mycket sämre.

Trodde att du skulle sluta med det där, jag hade visst fel. Trist.

Du ser jo tydligt hur andra märkt det i tråden ochså ändra inte på reglerna när du blir motbevisad tack.
Citera
2012-06-03, 23:27
Medlem
Citat:
Faktum är att Ronaldo också har misslyckats när det gällde som mest flera gånger.
Poängen är att både Messi och Ronaldo kan misslyckas lite då och då.

Ja du har rätt båda har misslyckats när det har gällt som mest, speciellt i landslags sammanhang. Men när det sällan händer ska alltid hatare komma med kritik och försöka tona ner deras storhet, som i den här tråden istället för att diskutera Ronaldo så får man syn på idioter(barn?) som hånar Ronaldo. Den här tråden är fan ett större skämt än La Liga tråden. MOD borde låsa den.
Citera
2012-06-03, 23:36
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Jag är seriös, varför nämner du inte att Ronaldo gjorde båda målen i Madrid mot Bayern? Ronaldo och Kaka missade inte straffarna, Neuer räddade. Ronaldos straff var perfekt slagen, även Kakas. Messi brände sin straff eftersom den prickade ribban, samt Ramos missade. Då är det Ramos och Messis fel men man kan inte klaga på Ronaldo och Kaka. Varför jag nämner alla är för att jag inte försöker rädda Ronaldo.

Ronaldo sänkte Barca i ligan och tog hem titeln till Madrid. Messi har inte alls varit lika bra denna säsong i stormatcherna, det kan man inte sopa under mattan. Förr har Ronaldo varit blev i stormatcher, denna säsong var det Messis tur.

Hur "bra" hans straff än var spelar ingen roll, faktum är att han missade. Han missade när det gällde som mest, CL finalen stod på spel. Och det är inte första gången han missar i sådana tillfällen. Klart som fan att man kan skylla på Ronaldo, han gjorde ju fan inte mål.

Som sagt, både Messi och Ronaldo har försvunnit under ett par stormatcher under säsongen.
Citera
2012-06-03, 23:41
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Hur "bra" hans straff än var spelar ingen roll, faktum är att han missade. Han missade när det gällde som mest, CL finalen stod på spel. Och det är inte första gången han missar i sådana tillfällen. Klart som fan att man kan skylla på Ronaldo, han gjorde ju fan inte mål.

Som sagt, både Messi och Ronaldo har försvunnit under ett par stormatcher under säsongen.

Tycker mer att om man gör en bra straff och målvakten tar den så är det inte nerverna som avgör. Ronaldo gjorde en bra säsong och var viktig i stormatcherna. Det var precis sånt som Messifansen använde förr, att Ronaldo suger kuk i stormatcher. Sen ska man alltid sätta en straff, det ska jag inte fly undan ifrån. Jag ville mer få fram att Ronaldo gjorde en bra straff men Neuer gjorde en fin räddning medan t.ex. Messi och Ramos gjorde två dåliga straffar.

Jag tänker inte jämföra dessa två personer, förstår inte varför man fortsätter göra det. Ingen är lika i sin spelstil och spelar inte på samma position. Inte fan jämförde man Roberto Carlos och Ronaldinho förr, om man ska hårddra det. Håller även med om måttet i denna tråd, är ju bara pajkastning vilket är tråkigt.
Citera
2012-06-04, 08:04
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Du ser jo tydligt hur andra märkt det i tråden ochså ändra inte på reglerna när du blir motbevisad tack.

Förklara exakt hur jag har ändrat några regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in