2022-09-20, 19:15
Medlem
BOBSAGETs avatar
Letar aluminium på rulle. Finns nåt som på engelska heter roof flashing, för tätning runt skorstenar t ex, kommer på 4” rulle. Perfekt för mitt ändamål. Vad heter det på svenska? Kan jag få tag på det i Sverige?
Citera
2022-09-20, 19:39
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOBSAGET
Letar aluminium på rulle. Finns nåt som på engelska heter roof flashing, för tätning runt skorstenar t ex, kommer på 4” rulle. Perfekt för mitt ändamål. Vad heter det på svenska? Kan jag få tag på det i Sverige?

Är det nått i stil med TJB Easy Form eller BMI Wakaflex?
Citera
2022-09-20, 19:42
Medlem
BOBSAGETs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Är det nått i stil med TJB Easy Form eller BMI Wakaflex?

Nej ren alu utan lim eller gummi. Bara att klippa till och bocka som man vill. Vet bara inte vad jag ska söka efter.
Citera
2022-09-20, 19:50
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOBSAGET
Nej ren alu utan lim eller gummi. Bara att klippa till och bocka som man vill. Vet bara inte vad jag ska söka efter.

Har inte typ Bevego alu-plåt på rulle?
Citera
2022-09-20, 21:32
Medlem
BOBSAGETs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Har inte typ Bevego alu-plåt på rulle?

Det verkar vara rätt firma, tack! Ska se om de har vad jag letar efter.
Citera
2022-09-20, 21:59
Medlem
BekraftadNegers avatar
Blev klart nyfiken på detta, ännu mer nyfiken när någon mod tydligen inte tyckte min uppfattning om vad roof flashing borde vara var speciellt underhållande

Så började forska. Verkar som en stor leverantör i UK är https://calderlead.co.uk/roofing/rolled-lead-sheet kanske går att kontakta och höra om de har återförsäljare i Sverige/EU eller kan skeppa till Sverige (högra tullar numera från UK).
Citera
2022-09-22, 14:10
Medlem
BOBSAGETs avatar
”Bandstål” ger träffar. Då är det tunn plåt och inte aluminium men men. T ex https://www.bauhaus.se/norgips-platb...to-description
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in