• 1
  • 2
2022-09-20, 07:59
Medlem
bergsdals avatar
Hej

Ni som haft hamster, hur ofta behövde ni gå till vetrinär?

Jag ska fixa försäkring oavsett men vill endast veta, räcker 10K eller behövs 20K? Hur dyrt brukade det bli för er vid vetrinär-besök
Citera
2022-09-20, 08:01
Medlem
jesussugers avatar
Försäkring på en hamster? Har man verkligen det?
Citera
2022-09-20, 08:01
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Hej

Ni som haft hamster, hur ofta behövde ni gå till vetrinär?

Jag ska fixa försäkring oavsett men vill endast veta, räcker 10K eller behövs 20K? Hur dyrt brukade det bli för er vid vetrinär-besök

Köp 30 hamstrar istället, en efter en, så kostar det lika mycket. Då har du hamster i ca 30 år. Eller trodde du att en försäkring får din hamster att leva 19 år?
Citera
2022-09-20, 08:02
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Försäkring på en hamster? Har man verkligen det?

Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Köp 30 hamstrar istället, en efter en, så kostar det lika mycket. Då har du hamster i ca 30 år. Eller trodde du att en försäkring får din hamster att leva 19 år?
? Nej. 2-3 år brukar hamstrar leva men vetrinär kostnader kan kosta flera tusen, så varför inte ha försäkring och självklart.

https://www.agria.se/smadjur?p=043&d...=012&g=1&o=400

Försäkring kostar 50 till 100 kronor per månad så 3 år blir antingen 1300 eller 3600 vilket är sak samma om det kan skydda uppemot flera tusentals i kostnader

därav. Min fråga
Senast redigerad av bergsdal 2022-09-20 kl. 08:05.
Citera
2022-09-20, 08:12
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
? Nej. 2-3 år brukar hamstrar leva men vetrinär kostnader kan kosta flera tusen, så varför inte ha försäkring och självklart.

https://www.agria.se/smadjur?p=043&d...=012&g=1&o=400

Försäkring kostar 50 till 100 kronor per månad så 3 år blir antingen 1300 eller 3600 vilket är sak samma om det kan skydda uppemot flera tusentals i kostnader

därav. Min fråga
Är det inte billgare att skaffa en ny om den gammle dör?
Citera
2022-09-20, 08:13
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Är det inte billgare att skaffa en ny om den gammle dör?
Det är inte riktigt ett alternativ
Citera
2022-09-20, 08:16
Medlem
swedsters avatar
Vad är din familjemedlem värd? Skulle du tänka likadant med ett barn?
Din lilla familjemedlem kan inte bestämma att den vill eller inte vill leva med dig eftersom du köpt den.

Då har du också ansvaret med all omsorg och rent krasst kan veterinär bli hur dyrt som helst så jag skulle satsa lite mer på maxbelopp och ha högre självrisk
Citera
2022-09-20, 08:20
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Vad är din familjemedlem värd? Skulle du tänka likadant med ett barn?
Din lilla familjemedlem kan inte bestämma att den vill eller inte vill leva med dig eftersom du köpt den.

Då har du också ansvaret med all omsorg och rent krasst kan veterinär bli hur dyrt som helst så jag skulle satsa lite mer på maxbelopp och ha högre självrisk
Precis. Det som är grejen men det är lite av det ekonmiska perspektivet jag är intresserad och jag känner lite samma, att maxbeloppet är bästa
Citera
2022-09-20, 08:20
Medlem
Finns hamsterförkring för 19kr/mån.

Ingen har detta då de dör efter 2 år ändå.
Citera
2022-09-20, 08:23
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Det är inte riktigt ett alternativ
Hehe ok varför inte?
Citera
2022-09-20, 08:27
Medlem
Har själv hamster men har aldrig slagit mig att försäkra den. De lever cirka två år. Därefter kan man skaffa en ny om man vill.
Citera
2022-09-20, 08:32
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Hehe ok varför inte?
Jadu. Trodde detta inte skulle bli en fråga om moral men det har mestdells och göra om att jag är inte riktigt spänd på att se ett djur lida i onödan vid eventuell sjukdom och jag känner samtidigt om det värsta skulle inträffa har man åtminstone ekonomiskt skydd för vetrinärer kan kosta jävligt mycket
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in