2006-07-06, 06:53
Medlem
Bejjbiies avatar
Jag vill inte åka in på behandling för att jag vill vara en fri människa men jag vill bli av med mitt missbruk.. jag vill inte slösa bort alla pengar för ett beroende..några tips?
Hur ska man bita i hop?
Citera
2006-07-06, 07:58
Medlem
cavalls avatar
är du i ett missbruk så är du ingen fri människa, redan där så haverar din fria människa syn.

och vad är det för fel och få hjälp med sitt missbruk?

på vilket sätt är du inte fri om du får hjälp?
Citera
2006-07-06, 08:56
Medlem
Brillans avatar
Det beror väll på vilken typ av missbruk det är men miljöombyte brukar hjälpa...
Citera
2006-07-06, 14:15
Medlem
Unbalanceds avatar
Du tar iaf ett första steg utåt med ditt inlägg, du förstår själv att du är i ett beroende och vill ha(?) hjälp.
Behandlingshem behöver inte vara aktuellt i alla lägen men du måste ha en djävla
vilja och hjälp utifrån tex. beroendevården och kontinuerliga kontroller som en
slags stöttepelare. Samtal osv.

Vad är det för missbruk du sitter i och är det långtgående?

Jag är själv "recovering" heroinmissbrukare och jag klev aldrig in på behandlingshem för att bli kvitt det en sista gång utan jag fick en chans ifrån
beroendevården/Frivården. Ta avstånd ifrån alla som använder hur svårt det
kan vara att bryta med sin "kompisar" så funkar det inte att beblanda sig med
samma folk som brukar samma substans.. blir ofta knas om man fortsätter i samma spår om man inte har en vilja utom denna jord.

Lycka till! Beroenden i all dess form är ett helvete.
Citera
2006-07-06, 15:33
Medlem
Bejjbiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Du tar iaf ett första steg utåt med ditt inlägg, du förstår själv att du är i ett beroende och vill ha(?) hjälp.
Behandlingshem behöver inte vara aktuellt i alla lägen men du måste ha en djävla
vilja och hjälp utifrån tex. beroendevården och kontinuerliga kontroller som en
slags stöttepelare. Samtal osv.

Vad är det för missbruk du sitter i och är det långtgående?

Jag är själv "recovering" heroinmissbrukare och jag klev aldrig in på behandlingshem för att bli kvitt det en sista gång utan jag fick en chans ifrån
beroendevården/Frivården. Ta avstånd ifrån alla som använder hur svårt det
kan vara att bryta med sin "kompisar" så funkar det inte att beblanda sig med
samma folk som brukar samma substans.. blir ofta knas om man fortsätter i samma spår om man inte har en vilja utom denna jord.

Lycka till! Beroenden i all dess form är ett helvete.

Jag har blivit ganska torsk på tjack och mixar det men ganska många andra droger också som E, dxm, svamp osv... men jag har inte vart i från det på 5 månader och jag märker hur dåligt jag börjar må jag mår ´bara sämre och sämre för varge gång.. och alla kompisar jag känner tar någon slags drog.. och jag vet inte om jag igentligen har viljan att sluta,..Vill jag?
Det kan jag inte svara på.. och jag vill inte stå utan vänner kvar...
Citera
2006-07-07, 11:16
Medlem
Byt miljö!

Börja nytt jobb, utbildning, byt kretsar och försök hitta nya människor. Hos dom kommer du inte bli "kalle-han som knarkar" utan "kalle-från gymmet/jobbet" Du får en chans att sluta naturligt.
Det funkar inte att umgås med samma människor, när man slutar märker man att det varit drogerna som hållt ihop umgänget, inte att man är så jävla bra polare egentligen. Så var det iaf för mig, när "polarna" fattade att man lagt ner blev det tyst i telefonen, och om man väl umgicks var det bara stelt och skumt. Dom satt där helt knarkade och jag satt och undrade vad fan jag gjorde där.

Så, nya vänner och sysselsättningar är en utväg. Lycka till och hoppas verkligen att du lyckas med detta, du kommer tjäna på det i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in