2022-09-19, 03:09
Medlem
skeggmuffs avatar
Hej. Om ca 2 månader kommer jag att med bil att passera Polen, västra Ukraina (om det är möjligt dvs) samt Rumänien..

Då jag läste att Zelensky delade ut nästan 20.000 vapen till privatpersoner invasionens första dagar, för att inte nämna alla vapen väst skickat så borde det ju helt klart finnas en väldigt stor svarta marknad för detta och något man enkelt kan göra en hacka på vid vidareförsäljning i Sverige så undrar jag om någon har koll på.

1. Först och främst hur det fungerar att åka in i själva landet - går det köra in och ut med bil och stanna någon dag utan problem? Kan ju fylla bilen med nödvändigheter tex första hjälpen lådor eller något om det behövs.

2. Vad händer om man blir stannad i tullen med tex en handfull pistoler och en AK påvägen ut ur landet?

3. Vad kan ett ungefärligt pris vara på en vanlig äldre pistol i Ukraina? Samt ak47? Kan man komma undan med max 5000kr per pistol? Och max 20000kr för en ak?

4. Är det störst chans att fråga typ knarkare på gatan eller att fråga någon med militäruniform? (Tänkte isåfall såklart säga att jag vill ha som säkerhet mot ryssen då jag av x anledning måste nära fronten, inte att jag ska sälja i annat land)
Citera
2022-09-19, 03:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Du tänker alltså riskera att åka fast för vapensmuggling i ett land och område som är i väpnad konflikt?

Hoppas du provar och åker fast. Darwin Award 2022
Citera
2022-09-19, 03:39
Medlem
Bone Collectors avatar
Om du frågar flashbacks "Rysslandskännare" så är det i alla fall hur enkelt som helst att åka ner till Ukraina och tjacka sig ett raketgevär.
Sen är det bara att smuggla hem det.

Bara att fråga första bästa militär, som ser korrupt ut, om han kan visa vägen till den svarta marknaden med alla stulna vapen.
Citera
2022-09-19, 06:16
Medlem
Borde ju vara lätt, har hört att det var väldigt redan innan kriget och nu borde då vara ännu lättare.

Det flödar ju in vapen varje dag till Sverige fast balkan så det borde inte vara så klurigt.

Lycka till.
Citera
2022-09-19, 06:19
Har du nog med pengar kan du muta vem som helst med vapen i Ukraina, inklusive deras tull, att ta det till Sverige är sen bara en bilresa bort men du kommer inte kunna muta svensk eller tysk tull lika lätt.
Citera
2022-09-19, 07:25
Medlem
Har du inte kontakter så är risken nog stor att du råkar ruskigt illa ut om du försöker. Vill du ha ett vapen så är det betydligt lättare att bli jägare eller gå med i en skytteförening.
Citera
2022-09-19, 14:41
Medlem
Varför göra det lätt med darknet när du kan bli skjuten i en polisstations mörka källare i centrala Ukraina, och glöm inte att försöka muta dig fram vid gränsen!
Citera
2022-09-20, 18:23
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du tänker alltså riskera att åka fast för vapensmuggling i ett land och område som är i väpnad konflikt?

Hoppas du provar och åker fast. Darwin Award 2022

Darwin Award är nog den minsta utmärkelsen

Att begå brott mot nationen Ukraina är nog inte att rekommendera i dagsläget, får någon tag i dig där så kan du nog förvänta dig att bli behandlad på ett lika entusiastiskt sätt som dom gör med Ryssarna
Dom kommer troligtvis slå TS sönder och samman
Citera
2022-09-20, 19:50
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Hej. Om ca 2 månader kommer jag att med bil att passera Polen, västra Ukraina (om det är möjligt dvs) samt Rumänien..

Då jag läste att Zelensky delade ut nästan 20.000 vapen till privatpersoner invasionens första dagar, för att inte nämna alla vapen väst skickat så borde det ju helt klart finnas en väldigt stor svarta marknad för detta och något man enkelt kan göra en hacka på vid vidareförsäljning i Sverige så undrar jag om någon har koll på.

1. Först och främst hur det fungerar att åka in i själva landet - går det köra in och ut med bil och stanna någon dag utan problem? Kan ju fylla bilen med nödvändigheter tex första hjälpen lådor eller något om det behövs.

2. Vad händer om man blir stannad i tullen med tex en handfull pistoler och en AK påvägen ut ur landet?

3. Vad kan ett ungefärligt pris vara på en vanlig äldre pistol i Ukraina? Samt ak47? Kan man komma undan med max 5000kr per pistol? Och max 20000kr för en ak?

4. Är det störst chans att fråga typ knarkare på gatan eller att fråga någon med militäruniform? (Tänkte isåfall såklart säga att jag vill ha som säkerhet mot ryssen då jag av x anledning måste nära fronten, inte att jag ska sälja i annat land)
Utgår från att du trollar, men om inte:
-Vad gott kommer ut av att tillföra patrasket här i landet ännu fler illegala vapen?
Kan du inte försörja dig på annat sätt.
Att smuggla in vapen är faktiskt sämre än att be Soc-tanten om en slant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in