Citat:
Ursprungligen postat av
skeggmuff
Hej. Om ca 2 månader kommer jag att med bil att passera Polen, västra Ukraina (om det är möjligt dvs) samt Rumänien..
Då jag läste att Zelensky delade ut nästan 20.000 vapen till privatpersoner invasionens första dagar, för att inte nämna alla vapen väst skickat så borde det ju helt klart finnas en väldigt stor svarta marknad för detta och något man enkelt kan göra en hacka på vid vidareförsäljning i Sverige så undrar jag om någon har koll på.
1. Först och främst hur det fungerar att åka in i själva landet - går det köra in och ut med bil och stanna någon dag utan problem? Kan ju fylla bilen med nödvändigheter tex första hjälpen lådor eller något om det behövs.
2. Vad händer om man blir stannad i tullen med tex en handfull pistoler och en AK påvägen ut ur landet?
3. Vad kan ett ungefärligt pris vara på en vanlig äldre pistol i Ukraina? Samt ak47? Kan man komma undan med max 5000kr per pistol? Och max 20000kr för en ak?
4. Är det störst chans att fråga typ knarkare på gatan eller att fråga någon med militäruniform? (Tänkte isåfall såklart säga att jag vill ha som säkerhet mot ryssen då jag av x anledning måste nära fronten, inte att jag ska sälja i annat land)
Utgår från att du trollar, men om inte:
-Vad gott kommer ut av att tillföra patrasket här i landet ännu fler illegala vapen?
Kan du inte försörja dig på annat sätt.
Att smuggla in vapen är faktiskt sämre än att be Soc-tanten om en slant.