Jag lider med dig. Finns inget värre än folk som inte förstår sig på vällagad mat (typ barn som ett exempel 🙄👈🏻 )
Det låter nästan som att det är en bra mycket yngre person det handlar om än du själv. Jag använde nämligen också ketchup till det mesta i ungdomens fagra dagar

Man tyckte liksom att det smakade bäst så 🙄
Det är ju en sak om maten inte smakar nåt, men du har ju uppenbarligen kryddat och lagt ner all din kärlek i det.
Vore jag dig skulle jag vara ärlig med din kvinna och säga som det är. Hon bör lägga ketchupen åt sidan och våga vara utan i åtminstone en vecka. Ketchup kan hon få till pommes och falu på sin höjd 😌
Jag är också less på att alltid få höra "vet inte" när man vill ha input om vad man ska laga.
Ibland känner man själv intuitivt: "Yessss, det här är en pastakväll", men oftast önskar man ju lite input. Förstår hur du känner...ibland kan jag nästan förstå svenne-banan som har veckoschema för middagarna 🤭. SÅ bekvämt. Då vet man vad man ska handla och vad som ska lagas. Slipper grubbla. MEN, det enda är om man inte är sugen på det 🤨. Aldrig är man nöjd va?!🙄