2022-09-18, 20:26
Medlem
ruttenfimps avatar
Fries ska väl man ändå ha ketchup till om man vill? Inte på resterande kanske men yea, all pommes e ju gott med ketchup o bea..?
Citera
2022-09-18, 20:28
Medlem
Ska det vara ketchup i maten så finns det redan ketchup i maten när den serveras.

Ketchup är till barn och varmkorv punkt jävla slut.
Citera
2022-09-18, 20:29
Medlem
Trakessons avatar
Vill hon ha ketchup får hon väl ha det. Vad är problemet?
Citera
2022-09-18, 20:47
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Om hon ställer fram ketchup till innefile, så skulle du slängt den! Förstår att du blev förbannad, ketchup har man till hamburgare.
Jag tycker du kan göra rotmos och leverkorv nästa gång hon säger att hon inte vet, så kanske hon orkar tänka till lite extra.

Nästa vecka säljer lidl finsk leverkorv. Perfect timing!
Citera
2022-09-18, 20:49
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Vill hon ha ketchup får hon väl ha det. Vad är problemet?

Då får ju pasta med ketchup duga, varför bjuda på fint käk?

Eller som ens gamla vän, ketchup på ärtsoppan. Skulle du uppskatta sånt svineri mot smaklökarna?
Citera
2022-09-18, 20:54
Medlem
Eftersom att jag inte ska äta det som ligger på hennes tallrik så bryr jag mig inte ett dugg.

Sluta vara en jävla tönt som blir kränkt av vad andra väljer för tillbehör till maten. Blir du även helt knäckt när någon förstör kaffet som du bryggt med mjölk eller socker?
Citera
2022-09-18, 21:20
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Är uppvuxen i en familj där alla är extremt petiga med maten. Man får lära sig att ha överseende med det. Men jag ska erkänna att jag grät lite inombords när jag bjöd på wagyu som var well done för att ena parten vägrade rött kött. (Själv åt jag perfekt).

Vägrade själv lök långt upp i ungdomen, men nu är jag lite av en självutnämnd gourmand. Jag älskar smaker, men får på samma sätt acceptera de som inte gör det.
Citera
2022-09-18, 22:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Nog för att det är jävligt oförskämt av henne att slänga på ketchup på alla dina rätter, men det är väl ändå hon som äter det? Annars får du väl gömma ketchupen och säga att den är slut.
Varför är det oförskämt? Om hon enbart gör det på rätterna som han lagar så kan det ses som oförskämt, men gör hon det även på rätterna som hon lagar så är det väl ingen big deal?
Citera
2022-09-18, 22:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Eftersom att jag inte ska äta det som ligger på hennes tallrik så bryr jag mig inte ett dugg.

Sluta vara en jävla tönt som blir kränkt av vad andra väljer för tillbehör till maten. Blir du även helt knäckt när någon förstör kaffet som du bryggt med mjölk eller socker?
Haha det var en bra jämförelse
Citera
2022-09-18, 22:15
Medlem
Onkel-Festers avatar
Jag brukar be gäster att iaf prova maten som jag har tänkt och lagat den, efter det får de krydda och göra som de vill. Man får välja sina strider ibland.
Citera
2022-09-18, 22:41
Medlem
neuron-drones avatar
Pröva att göra soppor och grytor. Eller alltid ha sås till. Vissa människor har svårt att äta torr mat. Jag kan inte ens svälja den utan vatten en dålig dag. Och då smakar allt vatten.
Citera
2022-09-18, 22:47
Medlem
Mangelinas avatar
Jag lider med dig. Finns inget värre än folk som inte förstår sig på vällagad mat (typ barn som ett exempel 🙄👈🏻 )
Det låter nästan som att det är en bra mycket yngre person det handlar om än du själv. Jag använde nämligen också ketchup till det mesta i ungdomens fagra dagar Man tyckte liksom att det smakade bäst så 🙄

Det är ju en sak om maten inte smakar nåt, men du har ju uppenbarligen kryddat och lagt ner all din kärlek i det.
Vore jag dig skulle jag vara ärlig med din kvinna och säga som det är. Hon bör lägga ketchupen åt sidan och våga vara utan i åtminstone en vecka. Ketchup kan hon få till pommes och falu på sin höjd 😌

Jag är också less på att alltid få höra "vet inte" när man vill ha input om vad man ska laga.
Ibland känner man själv intuitivt: "Yessss, det här är en pastakväll", men oftast önskar man ju lite input. Förstår hur du känner...ibland kan jag nästan förstå svenne-banan som har veckoschema för middagarna 🤭. SÅ bekvämt. Då vet man vad man ska handla och vad som ska lagas. Slipper grubbla. MEN, det enda är om man inte är sugen på det 🤨. Aldrig är man nöjd va?!🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in