2022-09-18, 18:18
Medlem
AESTHETICAs avatar
Vad finns det för yrken/arbeten där man jobbar utan kontakt med andra människor?
Om det inte finns, vad för jobb har så lite kontakt som möjligt med andra?
Citera
2022-09-18, 18:19
Medlem
Trakessons avatar
Obducent?
Citera
2022-09-18, 18:30
Bannlyst
Astronaut
Citera
2022-09-18, 18:37
Medlem
Bonnatorps avatar
Lokförare är rätt så ensamt har jag hört, även lastbilschaffis skulle jag tro.
Citera
2022-09-18, 18:53
Medlem
Timoteuss avatar
Jag tänker: jobb på rejält obekväm arbetstid så att inte så många kollegor finns med i bilden.
tex nattvakt i byggnader utan omfattande säkerhetskrav, så att man jobbar ensam. diverse personalmöten osv kommer man nog inte undan, tyvärr.
Föreställer mig att en del industri, energianläggnningar mm kan ha en del ensamarbete på natten.

lastbilscahufför på långtur.

Nu vet jag inte om du menar att du inte ens vill se folk, eller om du fra vill slippa ha kollegor.
För olika slags småtransport: bud, fylla på instabox, osv är väl ofta ensamt, men det är såklart folk i synfältet och ibland måste man nog prata lite

Sådant som översättare och annan textredaktion har nog en del ensamtid, men där måste man tidvis träffa folk och tala för sig.

Har läst någonstans om att det ibland söks föreståndare till arktiska stationer där man typ inte ser någon på ett par år, väldigt ensamma posteringar i nationalparker, väderstationer osv, ja du fattar.
Citera
2022-09-18, 18:54
Medlem
Timoteuss avatar
Lantbrukare lär vara det ensammaste yrket. Dock svårt att starta jordbruk utan rejält med pengar.
Citera
2022-09-18, 19:39
Medlem
brevbärare
reklamutdelare
städare
disksvabbare
fönsterrengöring
sotare
takbesiktgare
hissbesiktare
vägbesiktagare
Citera
2022-09-18, 20:29
Medlem
Skogsmaskinförare/nattskift - Du träffar ingen och telefonen fungerar inte.
Citera
2022-09-18, 23:56
Medlem
tantrs avatar
jobbar som devops oftast hemifrån. Det är rätt ensamt. Dock en del möten.
Citera
2022-09-19, 16:19
Medlem
Rent spontant tänker jag på jobb där du frilansar på sidor som Fiverr, Upwork, Gigger etc. där du ofta bara har skriftlig kontakt med din kund. Detta kan vara inom grafisk design, programmering, textredigering och mycket annat.
Citera
2022-09-19, 16:30
Jag vet att pengar är viktigt och det är ”lätt” för mig att säga detta eftersom jag har pengar. Men en gång i tiden hade jag inte pengar och min far gav mig det bästa rådet som någonsin kan ges till någon som vill ha ett värdigt liv.

Gör det du vill.

Vill du rida hästar? Gör det då och bli besatt av det. Fokusera på en uppgift och fyll hela din tillvaro med just det.

Förstå att allt ”händer” I nuet, det finns inget förflutet och ingen framtid, det är bara i din hjärna dessa två koncept finns.

Att inse att ”här och nu” är det som räknas, det är bara då du kan agera och bli tillräckligt bra för att tillslut få betalt för just det du gör. Pengarna kommer.

Vill du arbeta ensam? Eller försöker du fly från något?

Fokusera på om det verkligen är ensamheten du söker.

Gå rätt ut i skogen och var ensam i en hel månad. Prata inte med dig själv, sluta tänka i ord. Där finner du ”dig själv” eller rättare sagt.. det som döljer sig bakom ditt ego. Där är du, lika mycket som här är jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in