Den skjutne ska ha gått vidare utan att avlämna värdesaker och blev därför skjuten i ryggen enligt NY post. Han ska ha argentinsk etnicitet men vara bosatt i Danmark.
Hur ska man agera vid rån i dagens NY? Kampsporta eller ge upp?
Citat:
Tourist shot in back after refusing robber on NYC street, police say
He just kept walking and the guy shot him,” a police source said.
Det finns helt enkelt vissa delar av New York man undviker. Varje gata har ett gäng. En vettig människa reser inte utan försäkring. Hade någon rånat mig hade jag frågat om han vill ha skorna och byxorna också, självklart ska man ge sig ifrån allt. Materiella ting kan ersättas.
Onödigt att skjuta ihjäl honom, straffet är ju verkligen inte värt det om han nu åker fast för det.
Visst, han måste väl visa att han 'menar allvar', men han kan ju skjuta honom i benet eller 'missa' och skrämmas lite istället?
Eller så blev tjuven bara så oerhört kränkt att han inte kunde tänka klart längre. Så är det ju här i sverige bland många kriminella, kanske även i usa?
'Rånförsökad' var ett nytt ord för mig, aldrig hört förut.
Det finns helt enkelt vissa delar av New York man undviker. Varje gata har ett gäng. En vettig människa reser inte utan försäkring. Hade någon rånat mig hade jag frågat om han vill ha skorna och byxorna också, självklart ska man ge sig ifrån allt. Materiella ting kan ersättas.
Den döde ska ha gått vidare utan att avlämna värdesaker och blev därför skjuten i ryggen enligt NY post. Han ska ha argentinsk etnicitet men vara dansk.
Hur ska man agera vid rån i dagens NY? Kampsporta eller ge upp?
Ja de måste defunda polisen snabbare, så brottsligheten kan minska. Det är den där Trumps fel att argentinaren som köpt danskt pass blev skjuten, den orangea djävulen!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!