Citat:
Ursprungligen postat av
DrillBitTTT
hej
jag köpte nyss en xc70 2001 för 7000kr, bytte oljereturrör + packningar, samt grenrörspackningar + ny olja för ca 1000kr. besiktning på måndag och räknar med att sälja den för 25 000.
är det fler som testat detta? är det ett vinnande koncept? jag har inte mycket mer verktyg än en domkraft och hylsnyckelsats

men kan låna grannens billyft om jag behöver.
det tog mig 4 veckor från köp till besiktning, med ett rätt slött tempo. bra sätt att dryga ut studentekonomin på.
vad har ni för knep för att lyckas? vilka bilmodeller kollar ni på att laga?
Höll på så i min ungdoms glada dagar och tjänade grymt med pengar. Köpte mest bilar som inte gått igenom besiktning, trasig koppling, topplocks packning, svetsjobb, dax för stor service eller med rasad motor om bilen var nyare model osv.
Gjorde vinst på varje bil. Bekymret då var man fick bara va ägare till visst antal bilar/år innan skattemyndigheten börja vakna, men det lösta man med ställa på anhöriga.
Idag med div elektronik och styrboxar hit och dit så vete fan om jag skulle ge mig på det igen då teknik sprungit ifrån mig samt kunder blivit mer ”jobbiga kompisar”
Men kör på, pengar finns att tjäna och ibland dyker det upp guldkorn som man får nästan gratis och sen hittar felet på som kostar i princip noll laga och sen till salu för en bra slant.