• 1
  • 2
2022-09-17, 14:43
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Förutsatt att ni ens minns. Hur mycket har ni varit uppe i? Själv har jag tydligen varit uppe och nosat på fem med intox och sjukhusbesök som resultat.
Citera
2022-09-17, 14:48
Medlem
Kickassfarsans avatar
Vid 2 promille brukar jag vika in årorna för kvällen, det är möjligt att man varit uppe och nosat på 3 med pulver i blodet.

5 är väldigt mkt, är du alkad?
Citera
2022-09-17, 15:01
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vid 2 promille brukar jag vika in årorna för kvällen, det är möjligt att man varit uppe och nosat på 3 med pulver i blodet.

5 är väldigt mkt, är du alkad?

Normalt så är man medvetslös över 4 promille.
Så ja han är alkad eller så hade han druckit snabbt så innan han blev medvetslös och det sedan gått ut i blodet och höjt promillehalten.
Citera
2022-09-17, 15:04
Medlem
GeleZachas avatar
Har aldrig mätt, men skulle gissa på att jag varit uppe i 3 promille vid några tillfällen då det varit riiiiktigt blött
Citera
2022-09-17, 15:06
Medlem
Riddarhusets avatar
vet inte. Uppmätt är bara runt 2 promille, men det är nog 3-3,5 kanske då min toleransnivå var mycket hög för femton år sedan.
Fem låter som en dödlig dos.
Är du alkohoiserad? Det var jag i alla fall.
Redan vid 1,7 sa läkaren till mig på akuten för 15 år sedan
- du har 1,7 ‰ och det märks inte på dig! Hade jag haft det hade jag inte kunnat prata! Dricker du mycket?
- Ehhh...ja lite grann
Citera
2022-09-17, 15:08
Medlem
namataras avatar
Jag blev nekad till att komma in på avgiftning av opiater och benso för längesedan. Var absolut inget jag hade räknat eftersom jag hade remiss och avgiftningen var planerad så blev hemskickad på natten för att komma tillbaka morgonen efter, så hade gjort slut på allt jag hade. Var redan lite abstinent dessutom för att skynda på avgiftningen lite.

Mitt i natten, ingen kran vaken, så fick åka hem. Kollade runt hemma och hittade en liten flaska Bells whisky som jag haft i evigheter. Inte så mycket för alkohol men tänkte att nu kan det vara behövligt. Drack upp flaskan själv.
När jag kom tillbaka till avgiftningen några timmar senare blåste jag 1.2, men jag vinglade och minns inte allt från läkarmötet vid inskrivningen.

När de kom in till mej på ronden sen så skrattade läkaren och sa att han förstod att jag inte var någon drinkare i alla fall, alltid något. Att det var väldigt ovanligt att någon som kom raglande och luktade alkohol blåste så extremt lågt.

De kvinnor jag träffat på avgiftningar har ofta blåst runt 3-3,5. Män nästan alltid lite högre.
Den jag träffat som blåst högst var en äldre man som var uppe uppe och nosade vid 7. Han hade en jävlig avgiftning, låg i blöjor med dropp och konstanta stesolid och b12 injektioner i en vecka(!). När han kvicknat till var han jäkligt rolig att snacka med.
Citera
2022-09-17, 15:09
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Normalt så är man medvetslös över 4 promille.
Så ja han är alkad eller så hade han druckit snabbt så innan han blev medvetslös och det sedan gått ut i blodet och höjt promillehalten.

Normalt är man medvetslös vid 2 promille utan tolerans. Iaf enligt biologiboken i skolan..
Citera
2022-09-17, 15:12
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
vet inte. Uppmätt är bara runt 2 promille, men det är nog 3-3,5 kanske då min toleransnivå var mycket hög för femton år sedan.
Fem låter som en dödlig dos.
Är du alkohoiserad? Det var jag i alla fall.
Redan vid 1,7 sa läkaren till mig på akuten för 15 år sedan
- du har 1,7 ‰ och det märks inte på dig! Hade jag haft det hade jag inte kunnat prata! Dricker du mycket?
- Ehhh...ja lite grann

Svårt att ljuga när man har sådana nivåer i blodet utan att det ens märks på en; )
Citera
2022-09-17, 15:15
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Normalt är man medvetslös vid 2 promille utan tolerans. Iaf enligt biologiboken i skolan..

Systembolaget säger annorlunda:
https://www.omsystembolaget.se/folkh...lika-promille/
Citera
2022-09-17, 15:17
Medlem
Vet inte, men jättehögt enligt mig.

Var full hela lördagen och söndagen utan att dricka nåt på lördagen... Eller söndagen..
Citera
2022-09-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Förutsatt att ni ens minns. Hur mycket har ni varit uppe i? Själv har jag tydligen varit uppe och nosat på fem med intox och sjukhusbesök som resultat.
Har aldrig mätt, men jag har nog inte varit uppe på några rekordnivåer precis. Har alltid druckit för mycket, men väldigt sällan allt på en gång så att säga. I min ungdom kunde jag dricka en flaska vodka själv på en fest, den promillehalten jag måste haft då har jag nog inte kommit upp i senare i livet.

Enligt den här länken bör jag varit uppe och 'peakat' på 3 promille:
https://www.raknare.net/halsa/promilleraknare

Kan säkert stämma, däckade visserligen inte men minns i princip ingenting från dessa blöta kvällar.

Hade en nära släkting som innehade det svenska rekordet på att överleva med högst promillehalt i blodet. Minns inte vad siffrorna landade på men han var gravt alkoholiserad (samt blandmissbrukare).
Citera
2022-09-17, 15:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Körde bil ner i diket med drygt 2.0. Är väldigt tacksam för att jag inte skadade någon annan än mig själv. Provet togs flera timmar efter kraschen. Fotboja en månad, och såklart förlorat körkort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in