2022-09-18, 15:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Klart hon får ''hjärtattack'' när hon blir gripen, så passande eller hur?
Citera
2022-09-18, 15:59
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Nej, för alla Iranier är inte muslimer.

Är alla Svenskar ateister?

Sverige är inte en teokrati, så religion är oviktigt i Sverige.
Men som iranier i Sverige kan inte sitta och försvara Iran, om man nu inte flytt på tvivelaktiga grunder.
Känner flera ateistiska iranier och de är bra människor.
Citera
2022-09-18, 16:06
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Sverige är inte en teokrati, så religion är oviktigt i Sverige.
Men som iranier i Sverige kan inte sitta och försvara Iran, om man nu inte flytt på tvivelaktiga grunder.
Känner flera ateistiska iranier och de är bra människor.
Faktiskt inte. Min pappa var ingen flykting. Han kom hit på eget initiativ och fick arbetstillstånd. Varför tror du alla är flyktingar?
Citera
2022-09-18, 16:08
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Faktiskt inte. Min pappa var ingen flykting. Han kom hit på eget initiativ och fick arbetstillstånd. Varför tror du alla är flyktingar?

Tror inte att många är riktiga flyktingar, de flesta är som du säger ekonomiska migranter.
Svårt att göra karriär i Iran om du inte är hardcore-muslim.
Citera
2022-09-18, 16:15
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Tror inte att många är riktiga flyktingar, de flesta är som du säger ekonomiska migranter.
Loool nej, kurderna är stenrika i Iran.
1 kvadratmeter i en av de rikaste områdena kostar 60’000USD. Mina landsmän får gärna rätta mig gällande priserna.

Folk äger villor, flera hektar av mark, industrier, företag… 😏😉
Citera
2022-09-18, 17:38
Medlem
Citat:
Förstå vad? Att Iran är en skurkstat med tvivelaktig rättskipning? Folk flyr inte till Iran utan ifrån.
Vad baserar du det på?
Köpta flygbiljetter från Stockholm till Tehran?
Citera
2022-09-18, 18:49
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Klart hon får ''hjärtattack'' när hon blir gripen, så passande eller hur?
Menar du att folk inte ska gripas för att det finns risk för hjärtattack?

Citat:
Loool nej, kurderna är stenrika i Iran.
1 kvadratmeter i en av de rikaste områdena kostar 60’000USD. Mina landsmän får gärna rätta mig gällande priserna.

Folk äger villor, flera hektar av mark, industrier, företag… 😏😉
Det finns massor med fördomar svennar plågar sig själva med. Ja det klart det finns rika kurder. Problemet i Iran är att många, som såna som just nu propagerar för Mahsa, är att de tror att det finns nåt ännu bättre utanför.
De skapar massa lögner om förtryck och då ska alla förväntas vara flyktingar. Såna här saker är deras föda. Iran ska direkt straffa alla som sprider såna lögner.

Kolla på den här tråden. Hela den här tråden bygger på nåt som inte e sant från början. Men alla tillägger nåt bara. Svennefittan vill ju att utländska tjejer ska bönfalla honom. Det e deras politik mammaknullarn. De vill ha avsugare. Min kuk i halsen på deras mammor.
Citera
2022-09-18, 18:56
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Det e lätt o göra karriär i Sverige?
Jag menar seriöst de vill visa sig som offer genom såna propaganda. Ok vad uppnår man? Inget nån fucking jobb efter 10 år o sen blir man nån svennes hora.
Citera
2022-09-18, 18:58
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det e lätt o göra karriär i Sverige?
Jag menar seriöst de vill visa sig som offer genom såna propaganda. Ok vad uppnår man? Inget nån fucking jobb efter 10 år o sen blir man nån svennes hora.

Nej du har rätt! De borde stannat i Iran.
Citera
2022-09-18, 19:20
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Menar du att folk inte ska gripas för att det finns risk för hjärtattack

Inte ens du tycker det är väldigt passande för polisen att hon får en hjärtattack just då? Och att hennes familj gått ut med att det tidigare inte varit något problem för hennes hjärta. Misshandlade polisen fram en hjärtattack hos henne, ja det låter inte omöjligt.
Citera
2022-09-18, 19:44
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Inte ens du tycker det är väldigt passande för polisen att hon får en hjärtattack just då? Och att hennes familj gått ut med att det tidigare inte varit något problem för hennes hjärta. Misshandlade polisen fram en hjärtattack hos henne, ja det låter inte omöjligt.
Nej Bahram har inte skrivit att det var opassande. Läs igen.

Tänk om Sveriges poliser resonerade som du gjorde. ”Nej det är inte passande att gripa person X, person X är sjuk och lider av bipolaritet”. Ska inte poliser få medborgaren att bli upprättad?

I Sverige har poliser rätt att få in X på tvångsvården. Men inte sitter Iranier och svartmålar Svensk polis. ”OoOoOoh, Svensk polis inskränker sina civilas friheter”.
Citera
2022-09-18, 19:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Nej Bahram har inte skrivit att det var opassande. Läs igen.

Tänk om Sveriges poliser resonerade som du gjorde. ”Nej det är inte passande att gripa person X, person X är sjuk och lider av bipolaritet”. Ska inte poliser få medborgaren att bli upprättad?

I Sverige har poliser rätt att få in X på tvångsvården. Men inte sitter Iranier och svartmålar Svensk polis. ”OoOoOoh, Svensk polis inskränker sina civilas friheter”.

Jag resonerar inte med att var ''passande'' att hon fick hjärtattack. Det låter bara som en jävla lögn från polis och iran.

Hon fick batong tills hon dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in