Citat:
Ursprungligen postat av
handelschon
Vilka kanaler?
OnT:
Iran begränsar åtkomsten till Instagram och WhatsApp.
Det är för att invånarna tar del av idéströmningar som sprider konspirationer/misstankar om olika folkgrupper och organ inom statsapparaten (typ utredningstjänsten).
Iran har sagt att de ska göra en utredning, ändå så ballar invånarna ur o rakar av håret, begår våld mot tjänstemän och publicerar förfalskade bevis. Förstår du vilka utmaningar säkerhetspolisen får möta, vilka förhållanden och tidspress de arbetar inom? Sen sitter resten av världen och hejar i kommentarsfältet som att det vore en fotbollsmatch mellan olika raser och religioner. Det skapar ett stort jävla zoo i samhället. Det här handlade aldrig om Mahsa. Det är inte sådär man sörjer. Iran gör bra som stängt av internet. De försöker neutralisera på sitt sätt bort från all brus. De kommer inte att straffa invånarna baserat på vilka de är, de kommer straffas efter sina handlingar. 🇮🇷❤️👏🏼 Respekt!
Jag tänker mig typ om liknande narrativ hade utspelats i Sverige. Hade staten gått emellan för att neutralisera mellan skandinavier och utlänningar? Finns kompetensen? Straffas man för sin handling eller för vem man är? Jag upplever att idéströmningarna (hatbrotten) går andra hållet i Sverige. Det är inte folket som propagerar om det ena eller andra utan wannabe-politiker som anspelar på människors fördomar om varandra. Se typ samnytt.se