• 1
  • 2
2022-09-17, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Oavsett vad människan jobbar med låter det som att du försöker försvar dig. Vem bryr sig om ett jävla tjafs i trafiken? Och vad är det du ska anmäla? Att en polis blev sur för att du lipar åt honom? Lipar?😂

Du såg att han slog in grejer på datorn? Satt du kvar kvar och spanade när du var så rädd?

Jag fattar inte hur man hamnar i en sådan situation, är det som du säger är det ju trist, men du låter som en riktig jävla tönt.

Det är klart att jag försöker försvara mig mot en aggressiv man som står 10 centimeter från mitt ansikte och ser ut som att han ska döda mig. Nu bryr jag mig inte om vad som är töntigt. Men det låter ju snarare töntigt att bara låta polisen köra över en så att säga.
Citera
2022-09-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad exakt är det du ska anmäla? Att en person skrek på dig som senare visa sig vara polis? Jag har blivit upptryck av polis på stan och dom har även slitit upp dörren och klivit rakt in utan husrannsakan och min tanke var aldrig någonsin att "anmäla" utan bara okej det är så dom jobbar utanför media!

Tråkigt för dig måste jag säga. Personligen skulle jag inte acceptera det då jag känner till mina rättigheter.
Citera
2022-09-17, 10:59
Medlem
En annan sak jag inte tänkt på är att jag åtnjuter tjänstemannaskydd då jag är taxichaufför.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tj%C3%A4nstemannaskydd
Senast redigerad av Klimatdiktatur 2022-09-17 kl. 11:08.
Citera
2022-09-17, 11:02
Hej,

Nej det är inte ett brott att sticka ut tungan.

Anmäla brott kan du göra mot poliser, då ringer du 11414.
Citera
2022-09-17, 11:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad exakt är det du ska anmäla? Att en person skrek på dig som senare visa sig vara polis? Jag har blivit upptryck av polis på stan och dom har även slitit upp dörren och klivit rakt in utan husrannsakan och min tanke var aldrig någonsin att "anmäla" utan bara okej det är så dom jobbar utanför media!
Va? Är du galen? Det är väl fan klart att du ska anmäla om någon kliver in i ditt hem utan anledning?
Citera
2022-09-17, 18:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Va? Är du galen? Det är väl fan klart att du ska anmäla om någon kliver in i ditt hem utan anledning?
Dom trodde brott pågick och att någon hemifrån mig hade ringt till polisen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in