Jag har varit borta från tabletter och pulver i 12 månader nu vilket känns bra. Men nu känns det som att en Xanor-tablett är enda vägen ut. Min kropp är så pass spänd.
Problemet är att i början av sommaren började jag uppleva skakningar/darrningar i kroppen och en oförmåga att hitta ord, känner mig trög osv, vilket har blivit ännu värre och har på senare tid även fått fler symtom som stelhet, återkommande andningsbesvär, ont i leder och muskler osv.
Jag har sökt akut vård tre gånger för problemen och även gjort en MR på hjärnan för att utesluta hjärntumör. De har även tagit rutinprover på blodet och allt verkar normalt. De säger att jag lider av ångest och stress. Jag väntar på tid hos neurolog. Jag kan knappt gå ut från mitt hem för jag mår så fruktansvärt obeskrivligt dåligt. Jag har aldrig känt något liknande och det blir bara värre för varje dag som går.
Nu sitter jag med en 1mg Xanor (alprazolam) och vill slå mig själv för att jag känner att jag måste ta den för det känns som en ständig panikångest 24/7 och jag har stora problem att processa information samt kognitiva svårigheter. Jag vill inte bli ”skön” eller ha ett rus. Jag vill ge min kropp en paus.
Känns som att jag har någon jävla MS och depression och är fruktansvärt spänd i alla muskler i hela kroppen. Så pass att jag får spasmer i flera kroppsdelar. Jag vill bara slappna av.
Helt spänd, skakar som ett asplöv och är i full desperation. Jag vet inte vad som orsakar det här men jag orkar verkligen inte ha det så här längre.
Det bör tilläggas att jag upplevt ångest, stress och panikångest innan men det går ju över. Det här sitter i hela min vakna tid… Jag har verkligen uttryckt det här de gånger jag besökt läkare/doktor/akuten, men de säger bara att jag har ångest och är stressad…
Tungt. Xanor är ju tydligen ett mirakelmedel mot ångest, men också en snabb väg ner i träsket igen om man har en missbruksbakgrund. Det räcker ju inte med en, en gång.
Har sökt inom psykiatrin och kan inte ta massa zombiefierande SSRI. KBT eventuellt skulle kunna hjälpa men så som det ser ut nu orkar jag ingenting och vill bara slappna av. Får anstränga mig för att stava rätt och har stickningar i huvudet…
Borde jag vara arg på mig själv ifall jag tar detta pillret? Jag tror det hade hjälpt mig och lugnat kroppen en aning vilket skulle behövas. Men jag vet att det inte är bra och jag vet vart det leder eftersom jag har missbrukat tidigare. Ser ingen annan utväg just nu i stunden. Jag vet inte annars vad jag ska göra.
Tungt. Xanor är ju tydligen ett mirakelmedel mot ångest, men också en snabb väg ner i träsket igen om man har en missbruksbakgrund. Det räcker ju inte med en, en gång.
Det stämmer. Du har helt rätt. Men så belastad som kroppen är nu så känns det som den enda utvägen… Och jag vet som sagt vart det leder. Missförstå mig inte, jag vill inte ta det för att få ett rus… Gud hjälpe mig.
Mådde piss i tre månader efter jag slutade ta droger, sen ordnade saker upp sig efter den fighten. Jag skaffade ett jobb och fick 2000 gånger bättre relation med min familj. Jag mådde bra och var mentalt balanserad efter det fram tills i början av sommaren!
Allt det positiva har ju fallerat med detta måendet…
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!