2022-09-16, 11:17
Medlem
Hej Flashback!

Jag har sedan ett par år tillbaka diskbråck i ländryggen och lever till följd av detta med konstanta smärtor i ländryggen. Jag gör allt i min makt för att försöka bli bra i form av sjukgymnastik promenader med mera men får ingen permanent förbättring. Smärtstillande lindrar smärtorna något men det är när jag har rökt marijuana som jag känner mig helt avslappnad i ryggen och nästintill smärtfri.

Då daglig gräs-rökning ej är aktuellt för min del har jag länge övervägt att testa CBD-olja för att få en dräglig tillvaro till vardags. Hade hoppats att få hjälp med att besvara nedan frågor:

- Vilken/vilka oljor är bäst för mitt ändamål, dvs smärtlindring? (Har läst runt lite och förstått att Charlotte's Web skall vara bra men på alla sidor jag har kollat är den slutsåld)
- Vart är bästa stället att införskaffa oljorna?
-Blir man seg utav oljorna? (Vill kunna sköta mitt arbete och ha energi genom dagen)
-Hur bör man dosera?
-Någon med liknande situation som mig som har erfarenhet och isåfall hur har det påverkat dig?

Tack på förhand
Mvh Stigjohan
Citera
2022-09-16, 18:07
Medlem
bobo909s avatar
CBD hjälper inte ett skit mot smärta. Heller inte mot sömnsvårigheter. Inte ens placebo effekt får man av skiten.

Skadade ländryggen efter att varit slarvig med formen i marklyft, och testat olika märken med full spektrum, eller vad det nu heter. Körde även på höga doser, men inte ett skit hjälper det emot. Kan köpa att det hjälper mot artros, men inget annat.

Så skippa att kontakta säljaren ovan…
Citera
2022-09-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
CBD hjälper inte ett skit mot smärta. Heller inte mot sömnsvårigheter. Inte ens placebo effekt får man av skiten.

Skadade ländryggen efter att varit slarvig med formen i marklyft, och testat olika märken med full spektrum, eller vad det nu heter. Körde även på höga doser, men inte ett skit hjälper det emot. Kan köpa att det hjälper mot artros, men inget annat.

Så skippa att kontakta säljaren ovan…

Verkar vara olika från person till person. Kolla till exempel Robin i detta klippet: https://www.youtube.com/watch?v=SDOzFCxW8vQ
Tråkigt att höra, har du blivit bättre nu? Liknande för mig, skadade mig under ett gäng tunga knäböj...
Citera
2022-09-16, 18:57
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigjohan
Verkar vara olika från person till person. Kolla till exempel Robin i detta klippet: https://www.youtube.com/watch?v=SDOzFCxW8vQ
Tråkigt att höra, har du blivit bättre nu? Liknande för mig, skadade mig under ett gäng tunga knäböj...

Klippet du länka till är cannabisolja, inte CBD olja.

Sen är jag den som får ondare om jag har ont någonstans, och har rökt. Blir typ mer medveten om smärtan, istället för att annars inte känna efter. Men då röker jag inte iofs en strain som är dokumenterat bra emot just smärta, i och med att jag bor i Sverige…

EDIT: ja min ländrygg är bra nu.
Senast redigerad av bobo909 2022-09-16 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in