2022-09-15, 22:55
Medlem
Hej. Ska skicka in mitt friskvårdskvitto till Benify via brev men blev lite aningen förvirrad här.

På instruktionerna står det:
"Skickas som vanligt brev (ej. rek.) till
Benify AB
Att: Academic Work Consultants Friskvård
Box 7812
103 96 Stockholm
Sverige
"

Det står även "Observera att kvittot ska postas till Benify och inte till din arbetsgivare. Adressen ser du i övre högra hörnet."

Det som står på "övre högra hörnet" är alltså adressen jag citerade längst uppe.

Så hur ska jag skriva adressen på brevet? Måste jag skriva "att: academic work consultants friskvård"? Vad betyder "Att"? Academic work är själva bemanningsföretaget/arbetsgivare jag jobbar för medan benify är företaget som betalar mina förmåner. Men eftersom det står att kvittot ska postas till benify och inte min arbetsgivare, innebär det att jag helt ska utelämna Att: academic work..." och bara skriva benify? Måste man skriva Sverige längst ner?
Citera
2022-09-15, 23:01
Medlem
Du ska skriva precis så det står för att det ska sorteras rätt hos adressaten. De administrear sökert för flera företag och vill kunna sortera rätt innan kuvertet öppnas.
Citera
2022-09-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natapakta
Hej. Ska skicka in mitt friskvårdskvitto till Benify via brev men blev lite aningen förvirrad här.

Benify AB
Box 7812
103 96 Stockholm
Sverige
"

Det står även "Observera att kvittot ska postas till Benify och inte till din arbetsgivare. Adressen ser du i övre högra hörnet."

Det som står på "övre högra hörnet" är alltså adressen jag citerade längst uppe.

Så hur ska jag skriva adressen på brevet? Måste jag skriva "att: academic work consultants friskvård"? Vad betyder "Att"? Academic work är själva bemanningsföretaget/arbetsgivare jag jobbar för medan benify är företaget som betalar mina förmåner. Men eftersom det står att kvittot ska postas till benify och inte min arbetsgivare, innebär det att jag helt ska utelämna Att: academic work..." och bara skriva benify? Måste man skriva Sverige längst ner?

Du ska skriva precis som dom har bett dig skriva och inte ta bort att: academic work.
Citera
2022-09-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Du ska skriva precis så det står för att det ska sorteras rätt hos adressaten. De administrear sökert för flera företag och vill kunna sortera rätt innan kuvertet öppnas.

Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Du ska skriva precis som dom har bett dig skriva och inte ta bort att: academic work.
Åh tack så mycket!
Citera
2022-09-15, 23:35
Medlem
TröttSvensks avatar
Du kan hoppa över Sverige..,
Anledningen till Att: adressen är att de hanterar detta för flera olika företag.
Citera
2022-09-15, 23:48
Medlem
-Andreas-s avatar

Benify AB
Box 7812
103 96 Stockholm

Går lika bra.
Citera
2022-09-16, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natapakta

Benify AB
Box 7812
103 96 Stockholm
Sverige
"

Känns det inte ganska rimligt att skriva precis som de anger att du ska göra?
Citera
2022-09-16, 08:03
Medlem
Nattjags avatar
Å sen överväg att byta konsultbolag. Kan nästan garantera att du har underlön där du är.
Citera
2022-09-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-

Benify AB
Box 7812
103 96 Stockholm

Går lika bra.

Nja det finns väl en betydelseskillnad egentligen, i alla fall om det är personnamn. Står det ett personnamn överst så är det bara den personen som ska öppna brevet. Men i det här fallet har väl Benify rätt att öppna post till Academic Work Consultants Friskvård

Citat:
Personnamnet som föregås av att. sätts på raden under organisationsnamnet och visar således att brevet även kan öppnas av en kollega om så skulle behövas, till skillnad från vad som gäller vid c/o.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Attention
Citera
2022-09-16, 11:19
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Nja det finns väl en betydelseskillnad egentligen, i alla fall om det är personnamn. Står det ett personnamn överst så är det bara den personen som ska öppna brevet. Men i det här fallet har väl Benify rätt att öppna post till Academic Work Consultants Friskvård

https://sv.wikipedia.org/wiki/Attention
Okej.
Har alltid skrivit 'Att: Sara Larsson' följt av organisation/företag, adress samt postnummer utan problem. Men förstår hur du menar för denna situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in