2022-09-15, 21:14
Medlem
YP4XQs avatar
Släng i broccoli, nyttigt men inte så gott. så stärker dubbelt
Citera
2022-09-15, 21:16
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Tja

Brukar koka upp lite snabbmakaroner ibland när jag är hungrig och tillsätta lite smör bara så det smälter när jag är hungrig på kvällarna och inte orkar göra nåt avancerat, gott och billigt.

Börjar dock tycka det är lite tråkigt och tänkte då fråga om lite tips på nåt man bara kan tillsätta antingen i kokningen eller i den färdigkokta pastan som är enkelt och gott samt billigt. Äter allt förutom gris som jag inte är särskilt mycket för.

Tar gärna emot tips!

För att ev få ett större utbud av snabbpasta, googla på engelska eller svenska för den delen så här :

5-ingredient pasta recipe eller 4 eller 3 ...

Ensidigt minst sagt
Det finns ingen mening om att tipsa om serveringsförslag det för det blir miljoner förslag. Det finns redan pasta trådar
Senast redigerad av Sladdaren 2022-09-15 kl. 21:19.
Citera
2022-09-15, 21:26
Medlem
Kungsörnens snabbmakaroner är det som gäller, korv lät som ett bra alternativ, det kan man ju skiva ner medans det kokar, det ska vara enkelt utfört och kräva minimal matlagning. Broccoli? Huva!

Ost hörde jag nån säga, då har vi ju mac and cheese… vilken ost ska man köra då?

Ost och korv lät nästan ännu godare…
Senast redigerad av WeedGrower 2022-09-15 kl. 21:32.
Citera
2022-09-15, 21:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Tja

Brukar koka upp lite snabbmakaroner ibland när jag är hungrig och tillsätta lite smör bara så det smälter när jag är hungrig på kvällarna och inte orkar göra nåt avancerat, gott och billigt.

Börjar dock tycka det är lite tråkigt och tänkte då fråga om lite tips på nåt man bara kan tillsätta antingen i kokningen eller i den färdigkokta pastan som är enkelt och gott samt billigt. Äter allt förutom gris som jag inte är särskilt mycket för.

Tar gärna emot tips!
Skiva grillkorv och stek, släng i dom kokta makaronerna i pannan rör ihop det max 2 minuter hur gott som helst, jaa och med ketchup så klart
Citera
2022-09-15, 21:37
Medlem
Rökhostas avatar
Jag brukar blanda i lite rysk kaviar, för sältans skull.
Citera
2022-09-15, 21:38
Medlem
Taarnas avatar
Tryck i en tub Kavli Baconost. Blir inte enklare och ändå lite variant.
Underskatta inte glasburkarna med kryddor som står på den dammiga, flottiga hyllan överspisen.
Biggans curry och Mango sås med lite färdiga Baconsprinkels på burk (Amerikanska hyllan på Ica).
Citera
2022-09-15, 21:40
Bannlyst
Citat:
Tja

Tar gärna emot tips!

Ägg. Bacon. Pecorino.
Citera
2022-09-15, 21:42
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Tja

Tar gärna emot tips!
Olika alternativ:
1) Tillsätt mjölk och kläck ett egg, rör ner i de kokta makaronerna.
2) Kardemumma och rapsolja.
3) Fiskbullar eller makrill.
Var kreativ.
Citera
2022-09-15, 21:49
Medlem
Soppskottets avatar
Frysta ärtor rätt ner i kokande vattnet.
Citera
2022-09-15, 22:04
Medlem
neuron-drones avatar
Halvvarm pastasallad. Koka pasta, slå av vatten, ha i oliver ocj bitar av tomat. Med salladsdressing till.
Citera
2022-09-15, 22:34
Medlem
CalzoneItalias avatar
En burk makrillfilé i tomatsås tycker jag är gott att blanda makaroner med .
Citera
2022-09-15, 22:35
Medlem
shimerajiggs avatar
Hamburgerdressing är riktigt jävla gott på snabbmakaroner. Ibland spetsat med lite ketchup. Blev hungrig nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in