Brukar koka upp lite snabbmakaroner ibland när jag är hungrig och tillsätta lite smör bara så det smälter när jag är hungrig på kvällarna och inte orkar göra nåt avancerat, gott och billigt.
Börjar dock tycka det är lite tråkigt och tänkte då fråga om lite tips på nåt man bara kan tillsätta antingen i kokningen eller i den färdigkokta pastan som är enkelt och gott samt billigt. Äter allt förutom gris som jag inte är särskilt mycket för.
Brukar koka upp lite snabbmakaroner ibland när jag är hungrig och tillsätta lite smör bara så det smälter när jag är hungrig på kvällarna och inte orkar göra nåt avancerat, gott och billigt.
Börjar dock tycka det är lite tråkigt och tänkte då fråga om lite tips på nåt man bara kan tillsätta antingen i kokningen eller i den färdigkokta pastan som är enkelt och gott samt billigt. Äter allt förutom gris som jag inte är särskilt mycket för.
Du borde använda gammaldags makaroner dom är bättre.
Gör en bechamel, tryck ner allting i en form, blanda ner valfritt protein och lök, toppa med ost, sen har du mat för flera dagar du sen bara kan värma upp.
Gör en makaronlåda koka makaronerna, stek 500 gram köttfärs med lök, krydda lite med salt och kryddpeppar häll allt i en form, blanda 8 dl mjölk och ett ägg, häll över allt detta i en form och in ugnen 225 grader 1 timme.
Byt ut makaronerna mot pastaskruvar eller pennor. Blanda med pesto, oliver, soltorkade tomater och eventuellt räkor om du gillar det. Gott, snabbt och nyttigt!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!