Citat:
Ursprungligen postat av
pillifjong
Jag förstår inte heller varför du vill ha ett svenskt bankkonto när du har all business i Georgien?
När jag googlar finns ett flertal amerikanska banker där, däribland Chase och Wellsfargo. Varför öppnar du inte ett konto med dem, de är de största amerikanska bankerna och de lär knappast kånka? Varför ska pengarna in i Georgien, sen till Sverige och sen till Egypten?
Hur mycket pengar har du på kontona? Miljoner eller tusenlappar?
En svenskt bankkonto kan de inte neka dig om du bor och skattar inom EU men du har valt ett land utanför EU. Nordea har ingen skyldighet att ge dig ett konto tyvärr.
Varför skulle man inte vilja ha det? Jag kan fan komma på 100 olika anledningar att det kan vara bra med att ha kvar sitt konto och BankID i Sverige fast man flyttat utomlands, tänk efter lite så lyckas du nog komma på nåt.
Faktum är att det är ett dilemma, å ena sidan så får man inte bara föra ut pengarna till sitt nya land hur som helst. Banken kommer kräva bevis på vad pengarna ska användas till. Tex har du köpt bostad kan man visa köpekontrakt, men bara att skicka till sitt konto går typ inte.
Meeen, å andra sidan så vill de inte heller ha dig som kund om du bor i utlandet och kan bara säga upp bankID osv utan förvarning. Kan du inte se problemet?
I alla liknande trådar kommer det in cucks som försvarar bankernas maffia-beteende, varför??