Ångesten kommer , ångesten består , kläderna ligger på golvet, disken ligger kvar som den också gjorde igår.
Förlamad och bunden i min säng , timme efter timme ligger man kvar utan börja spela på livets sträng.
Tankarna malar, tankarna går , bröstet bultar och ångesten består. Hungern är borta , enbart törsten finns kvar , öppnar en ölburk, den sista jag har.
Bittra droppar rinner ner , försöker ta mig ur sängen , men benen vika de ger. Gamla kartonger , gammalt hat, gammal ost på gamla fat.
Ständigt förakt , ständigt självhat , ständiga besvikelser , ständigt tjat.
Ångesten är en hora, ångesten är kvar , den ligger och skaver , återkommer alltid ständigt under mina dar.
Jag borde träna , jag borde äta som sig bör men ständigt denna ångest i mitt egna psyke förstör.
Väntan på startskottet , väntan på ett tjut , väntan på livet ska starta och ångesten ska ta slut.
Sätter mig i duschen , det varma jag har , hur jag än försöker göra mig ren , så sitter ångesten fortfarande kvar.
Letar efter dörren , letar efter livlina, letar efter hoppet så även mitt liv kan börja skina.
Nästa dag kommer , den kommer tillslut , ingeting är nytt, den är som den var förut.
Senast redigerad av americandadfan 2022-09-15 kl. 17:09.