• 1
  • 2
2022-09-16, 00:03
Medlem
Loxuss avatar
Nej, Windows 10 raderar inte dina privata filer. Vad har ni fått det ifrån?
Citera
2022-09-16, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Windows 10 har olika funktioner som automatiskt frigör utrymme när det börjar ta slut.
Citera
2022-09-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Windows 10 har olika funktioner som automatiskt frigör utrymme när det börjar ta slut.
Har man slagit på dessa kan man knappast skylla på Windows när det försvinner filer, dessutom om man inte har backup på sina viktiga filer får man definitivt skylla sig själv om dom raderas permanent.
Citera
2022-09-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Beror lite på vilken Windows-version man kör. Windows 10 LTSC 2019 som bygger på 1809 har "Downloads" listat bland alternativen i Disk Cleanup. Fixade bort det alternativet genom registret, men känns som ett litet misstag från Microsofts sida.

Har dock aldrig hört att Storage Sense skulle rensa bort privata filer.
Citera
2022-09-16, 08:35
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Vet att win kan radera filer automatiskt, men jag tror ej att jag har på detta. Raderarden mina filer då eller? Så som videos och sånt eller gör den en egen disc cleanup på gamla filer som raderats från papperskorgen,. för jag vill fan inte att mina filer ska raderas så som klipp musik text dokument pdf och allt som är mitt helt enkelt.

Använd förstoringsglaset för att söka på "lagring" där under hittar du "Storage Sence"
Där väljer du de inställningar som du vill skall vara aktiva osv..

Vad jag förstår så tar den bort filer från "hämtade filer" OM du själv har aktiverat detta, Som standard är den funktionen avstängd!

Det enda som storage sence raderar är papperskorgen (filer äldre än 30 dagar) och ev. dina hämtade filer OM du aktiverat denna funktion..
I övrigt så kan den radera lokala kopior av filer som redan har kopierats till molnet (läs OneDrive etc.) och detta bara om du aktiverat att storage sence skall radera filer när disken börjar bli full!
Dessa borttagna filer finns då i din OneDrive etc. så de är inte borta..

Läs mer HÄR: https://support.microsoft.com/sv-se/...b-e24aded96ad5
Citera
2022-09-16, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Använd förstoringsglaset för att söka på "lagring" där under hittar du "Storage Sence"
Där väljer du de inställningar som du vill skall vara aktiva osv..

Vad jag förstår så tar den bort filer från "hämtade filer" OM du själv har aktiverat detta, Som standard är den funktionen avstängd!

Det enda som storage sence raderar är papperskorgen (filer äldre än 30 dagar) och ev. dina hämtade filer OM du aktiverat denna funktion..
I övrigt så kan den radera lokala kopior av filer som redan har kopierats till molnet (läs OneDrive etc.) och detta bara om du aktiverat att storage sence skall radera filer när disken börjar bli full!
Dessa borttagna filer finns då i din OneDrive etc. så de är inte borta..

Läs mer HÄR: https://support.microsoft.com/sv-se/...b-e24aded96ad5
Jag har inte ens onedrive.
Citera
2022-09-16, 11:43
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Jag har inte ens onedrive.
Men kan du kolla dina Storage Sense-inställningar?

Kan du inte det är det inte så mycket vi kan hjälpa dig med tror jag.
Citera
2022-09-16, 12:29
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
lagring? Vad menar du lagring, jag hade 5 gb ledigt sen hade jag 10 helt plötsligt, jag har stängt av den skiten nu. storage sense.

Mm, så bra. För övrigt behöver du tona ner din attityd och visa lite tacksamhet till dem i tråden som hjälpt dig.
Citera
2022-09-16, 21:14
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Ja, men den tar inte bort dina privata filer, vilket var vad jag sade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in