• 1
  • 2
2022-09-15, 16:00
Bannlyst
Vet att win kan radera filer automatiskt, men jag tror ej att jag har på detta. Raderarden mina filer då eller? Så som videos och sånt eller gör den en egen disc cleanup på gamla filer som raderats från papperskorgen,. för jag vill fan inte att mina filer ska raderas så som klipp musik text dokument pdf och allt som är mitt helt enkelt.
Citera
2022-09-15, 16:03
Medlem
Windows Update sparar gamla filer i 30 dagar, sen raderas dom automatiskt.
Citera
2022-09-15, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Windows Update sparar gamla filer i 30 dagar, sen raderas dom automatiskt.
Men är det mina filer? Eller är det sytemfiler från självaste windows? Den tar väl inte bort mina egna bilder samt filer?

Vart kan jag isf hitta dom?
Citera
2022-09-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Men är det mina filer? Eller är det sytemfiler från självaste windows? Den tar väl inte bort mina egna bilder samt filer?

Vart kan jag isf hitta dom?
Gamla systemfiler.
Citera
2022-09-15, 17:32
Bannlyst
Citat:
Gamla systemfiler.
Ok, då har jag inget att oroa mig för isf

Blev först orolig över att den tar bort mina soundtracks, videos, nedladdade/sparade bilder samt textdokument.
Citera
2022-09-15, 17:54
Bannlyst
Citat:
Gamla systemfiler.
Tycker du ska ta och sluta ljuga för TS

https://recoverit.wondershare.com/fi...ing-files.html

Windows 10 delete files automatically. So if you have lost any of your important documents, then Wondershare Recoverit Software can help you recover them. The recovery tool is compatible with almost all file formats.

Här uppe indikeras det alltså på att Win 10 kan radera filer.

TS, på Fix 2 på sidan ovan kan du stänga "storage sense".
Citera
2022-09-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikare
Tycker du ska ta och sluta ljuga för TS.
Ja, det är 10 dagar, inte 30 som det var tidigare.
Citera
2022-09-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikare
Tycker du ska ta och sluta ljuga för TS

https://recoverit.wondershare.com/fi...ing-files.html

Windows 10 delete files automatically. So if you have lost any of your important documents, then Wondershare Recoverit Software can help you recover them. The recovery tool is compatible with almost all file formats.

Här uppe indikeras det alltså på att Win 10 kan radera filer.

TS, på Fix 2 på sidan ovan kan du stänga "storage sense".
Har aldrig hört talas om att Windows skulle radera filer av sig själv under alla år sedan jag startade med Win 95, programmet du pushar för har däremot mycket blandade betyg om man söker på nätet, en hel del säger scam.
Citera
2022-09-15, 20:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Har aldrig hört talas om att Windows skulle radera filer av sig själv under alla år sedan jag startade med Win 95, programmet du pushar för har däremot mycket blandade betyg om man söker på nätet, en hel del säger scam.

Då är det kanske dags att du uppdaterar dina kunskaper efter 27 år?

Citat:
Vet att win kan radera filer automatiskt, men jag tror ej att jag har på detta. Raderarden mina filer då eller? Så som videos och sånt eller gör den en egen disc cleanup på gamla filer som raderats från papperskorgen,. för jag vill fan inte att mina filer ska raderas så som klipp musik text dokument pdf och allt som är mitt helt enkelt.

Tror att de flesta i tråden missförstår vad TS syftar på. Sedan Windows 10 finns det en funktion som automatiskt frigör utrymme när det börjar ta slut.
Dock är det inte ibockat per default, kan kontrolleras med att gå till settings, system, lagring, Storage Sense.
Senast redigerad av konstapel 2022-09-15 kl. 20:50.
Citera
2022-09-15, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tror att de flesta i tråden missförstår vad TS syftar på. Sedan Windows 10 finns det en funktion som automatiskt frigör utrymme när det börjar ta slut.
Dock är det inte ibockat per default, kan kontrolleras med att gå till settings, system, lagring, Storage Sense.
Så jag kan alltså ha förlorat en massa privata bilder och ljudfiler samt andra typer av privata dokument? Raderar verkligen windows ens privata filer för att frigöra utrymme? Isf är det helt jävla sinnessjukt alltså.
Citera
2022-09-15, 21:37
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Så jag kan alltså ha förlorat en massa privata bilder och ljudfiler samt andra typer av privata dokument? Raderar verkligen windows ens privata filer för att frigöra utrymme? Isf är det helt jävla sinnessjukt alltså. ......

Har du kollat settings, system, lagring, Storage Sense?
Citera
2022-09-15, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Har du kollat settings, system, lagring, Storage Sense?
lagring? Vad menar du lagring, jag hade 5 gb ledigt sen hade jag 10 helt plötsligt, jag har stängt av den skiten nu. storage sense.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in