• 1
  • 2
2022-09-15, 02:35
Bannlyst
Det kan inte vara okej som förälder att skaffa 5-6-7-8 barn som inte får all nödvändig hjälp för att kunna leva på egna ben i Sverige.

Jag menar, hur många gånger har vi inte sett mammor i affärer med sina 4-5 ungar som skriker eller lever rövare utan att mamman verkar bry sig det minsta? Ungar som tar enorma friheter kommer växa upp till monster ifall de inte förstår när nog är nog.

Antingen måste barnafödandet minska bland föräldrar som knappt kan ett ord svenska eller så måste föräldrarna tillåtas diciplinera barnet när ungen beter sig illa. Viss form av smärta vid "fel" beteende programmerar in vanan att inte göra om felet. Detta gäller även bland vissa djur.

Här behöver socialtjänsten lära ut att det är okej att ge en knäpp på fingrarna eller greppa tag i barnets arm och argt fästa blicken i barnets ögon för att visa att man menar allvar med tillsägelsen.

Många muslimer lär vara livrädda för att peta på sina ungar i rädsla för att bli anmälda för barnmisshandel. Det handlar om att korrigera barnen, inte misshandla dem. Jätteviktigt att hålla på detta i år framöver, till slut kommer aggressivitet eller dumma beteenden hos barn successivt att minska.

Föräldraansvaret och att själv förstå sitt egna barn är superviktigt, jag tror inte att alla familjer som lever "utanför samhället" förstår detta. De verkar tro att ett bra och fint beteende kommer automatiskt.

Som förälder är det viktigt att sätta tydliga gränser i tidig ålder.

Vi alla kommer tjäna på att barn inte springer om sina egna föräldrars kunskap i landet, redan när de fyllt nio.

Försök att straffa barnet i paritet till vad denne gjort. Skratta inte bort situationen om ungen är tio år och har målat sönder hela lägenheten, det sänder signalen om att beteendet är helt okej. Visa istället att ungen gjort fel och att beteendet inte tolereras.

Annars får vi vuxna barn med enorma frihetstänk eller som rentav experimenterar eller utforskar rena dödsfällor.

Vad tror ni om körkort och barnstopp?

Jag tänker att allting som leder till ett lugnare samhälle bör implementeras hyfsat omgående. För att det blir en vinst för samhället lite längre fram.
Senast redigerad av Snuthus 2022-09-15 kl. 02:46.
Citera
2022-09-15, 02:43
Medlem
Narutoshippchops avatar
De med kluster B diagnoser borde inte ens få vara ute i samhället om du frågar mig. De borde inte ens få ha 1 barn. Så mycket onödigt lidande och ondska man hade skonat världen ifrån om sådana lagar hade funnits.

Men det lär ju aldrig hända.
Citera
2022-09-15, 04:10
Bannlyst
Tanken har slagit mig många, många gånger under livet när man ser patrask som krystar fram ungar i tid och otid med timanställningar som uppbackning, vilket såklart är helt jävla obegripligt när vi har hårdare krav på hundägare i det här landet, alla dessa tragiska fall med barn som far illa börjar alltid med 17 orosänmälningar som en överbelastad socialtjänst valt att ignorera…

När du sätter barn till livet så har du mer eller mindre för resten av ditt liv aktivt valt att komma i 2:a hand, dina behov, vad du vill, känner för och tycker kommer vara sekundärt.

I föräldraskap kan såklart saker och ting hända, skilsmässor, olyckor, ja, skit händer till och från och då ska man såklart få hjälp och stöttning för att kunna överbrygga en tuff period.

Men sätter du i system att utan ordentlig försörjning, bostad eller socialt nätverk krysta fram barn, då är frågan när samhället ska ingripa, och frågan är hur, men i alla dessa sjuka familjekonstellationer så finns det oskyldiga barn som far illa, och detta måste vara högre prioriterat än den/de urspårade föräldrarnas integritet osv…

Familjen efterbliven, det där sjuka programmet med familjer som tryckte fram 9 ungar på 7 år är ta mig fan skrämmande, har själv pratat med en person som växt upp med 10 syskon, hans åsikt var att det borde vara olagligt och han bröt med sina föräldrar när han hade möjligheten att kunna försörja sig själv…
Citera
2022-09-15, 07:31
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2022-09-15, 07:42
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Tanken har slagit mig många, många gånger under livet när man ser patrask som krystar fram ungar i tid och otid med timanställningar som uppbackning, vilket såklart är helt jävla obegripligt när vi har hårdare krav på hundägare i det här landet, alla dessa tragiska fall med barn som far illa börjar alltid med 17 orosänmälningar som en överbelastad socialtjänst valt att ignorera…

När du sätter barn till livet så har du mer eller mindre för resten av ditt liv aktivt valt att komma i 2:a hand, dina behov, vad du vill, känner för och tycker kommer vara sekundärt.

I föräldraskap kan såklart saker och ting hända, skilsmässor, olyckor, ja, skit händer till och från och då ska man såklart få hjälp och stöttning för att kunna överbrygga en tuff period.

Men sätter du i system att utan ordentlig försörjning, bostad eller socialt nätverk krysta fram barn, då är frågan när samhället ska ingripa, och frågan är hur, men i alla dessa sjuka familjekonstellationer så finns det oskyldiga barn som far illa, och detta måste vara högre prioriterat än den/de urspårade föräldrarnas integritet osv…

Familjen efterbliven, det där sjuka programmet med familjer som tryckte fram 9 ungar på 7 år är ta mig fan skrämmande, har själv pratat med en person som växt upp med 10 syskon, hans åsikt var att det borde vara olagligt och han bröt med sina föräldrar när han hade möjligheten att kunna försörja sig själv…

Det ligger i generna hos dessa människor att man ska ha många barn. Det är ett tecken på att mannen är en bra avelshanne och att kvinnan kan krysta fram ungar på löpande band är deras sätt att överleva.
I deras hemland så är det som en lejonflock, den ståtligaste och starkaste mannen får knulla alla fruntimmer och får han många barn så går hans fina gener vidare.

När de väl kommer till sverige så finns det en mening till med att skaffa många barn. Vem utvisar en familj med tre stycken små barn? Det blir som en fribiljett till att få stanna i landet och bidrag får de så ingen behöver tänka på det. Behöver de ett större boende så får de också det.
Citera
2022-09-15, 08:40
Medlem
Sverige behöver fler barn, inte färre.

Uppmuntra barnafödande, helst genom ekonomiska incitament, så vi slipper importera hit halva världen.
Citera
2022-09-15, 08:46
Medlem
Fattar inte hur du ska genomföra det?
Förstår idén med barnkörkort men vad gör du när någon sen är gravid?
Tvångsabort?
Tvångssterilisering?
Socialen tar barnet?

Det är inte hållbara lösningar. Så förklara lite mer hur du tänker att det ska fungera i praktiken med barnstopp?
Citera
2022-09-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Sverige behöver fler barn, inte färre.

Uppmuntra barnafödande, helst genom ekonomiska incitament, så vi slipper importera hit halva världen.
Tvärtom!
Men funkar möjligtvis, kanske när återvandringen är avklarad och gränserna är stängda.
Bidragen är ju en sockerbit för lyxmigranter.
Citera
2022-09-15, 09:35
Medlem
Bassplays avatar
Väldigt sällan jag sett svenskar ha mer än 3 barn.. så jag tror inte det är så stort problem.
Citera
2022-09-15, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Fattar inte hur du ska genomföra det?
Förstår idén med barnkörkort men vad gör du när någon sen är gravid?
Tvångsabort?
Tvångssterilisering?
Socialen tar barnet?

Det är inte hållbara lösningar. Så förklara lite mer hur du tänker att det ska fungera i praktiken med barnstopp?

Säg till exempel att tre barn per familj är maxtaket. Vid fjärde barnet får man bekosta all sjukvård själv, likaså med skola, vård och omsorg. Det finns många sätt att minska och försvåra stora dekadenta familjers framfart på.
Citera
2022-09-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Säg till exempel att tre barn per familj är maxtaket. Vid fjärde barnet får man bekosta all sjukvård själv, likaså med skola, vård och omsorg. Det finns många sätt att minska och försvåra stora dekadenta familjers framfart på.

Så då ska vi ha lagar där en läkare ska neka ett barn vård. Ett samhälle där barn inte går i skolan för att föräldrarna inte har råd och dödar folkbildningen.
Nä, jag tror inte det fungerar utan att förstöra samhället vi lever i.
Citera
2022-09-15, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Så då ska vi ha lagar där en läkare ska neka ett barn vård. Ett samhälle där barn inte går i skolan för att föräldrarna inte har råd och dödar folkbildningen.
Nä, jag tror inte det fungerar utan att förstöra samhället vi lever i.

Nej, jag skrev att vid fjärde barnet får föräldrarna bekosta allting på egen hand. Inga bidrag eller gratis skolning - vill man så prompt ploppa ut ett fjärde barn får man med sin egna ekonomi betala för försörjning, sjukvård, skolgång och annat själv. Samhället borde inte belastas på grund av att oansvariga föräldrar trycker ut ungar som kan tänkas bli en ekonomisk belastning i framtiden. Givetvis gäller detta från fall till fall och undantag bör kunna göras, men att regeln generellt gäller vid tredje eller fjärde barnet.

Man ska inte kunna tjäna pengar vid barn fyra, utan ekonomiskt förlora på det på olika sätt. Som sagt, det går att försvåra.
Senast redigerad av Snuthus 2022-09-15 kl. 10:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in