2024-05-15, 19:47
Medlem
I någon mening så borde väl problemet då vara ur världen lite. De är inte anonyma längre. Vissa av dem har väl så få följare att de inte ens klarar att tjäna reklampengar på dem. Närmast pinsamt låga mängder följare. De borde väl rensas bort i den meningen. Flera av dem verkar dock i någon mening egentligen ha en koppling till SD, exakt hur kopplingen har sett ut kanske är lite oklart men att det funnits en är nog bortom tvivel -- sdtobbe etc. Anonymiteten är så att säga låg.

Varken Allard eller Bard har väl sagt något ännu så de borde vara ok med det? Eller sköta de kontona själva. De är i den meningen inte direkt SD. Bard brukar väl annars vara snabb på tangenterna när det inte passar honom.

Kanske hade det varit mer intressant att notera hur aktiva de har varit istället för hur många följare de har. Även konton utan många följare kan ju pumpa ut information, och konton med mängder av följare kan vara mer eller mindre tomma på innehåll ändå eller inte uppdateras så mycket.

Vissa av dem ser i någon mening ut att ha hängt ihop med någon annan grej som SD gjort. Någon kampanj eller så.

Det är nog också i någon mening svårt att faktiskt säga hur många följare det egentligen rör sig om totalt. Flera som följer en kanal följer nog även andra av dem.

Samtidigt även om de inte direkt, klart och tydligt framgått att det var SD så har nog ändå syftet inte varit en större hemlighet. Vem skapar något som "vita kränkta kvinnor". Det i någon mening ett gigantiskt nid konto riktat mot gråtvänstern får jag anta, har aldrig sett den eller följt den -- såg bara logotypen och den var ju komisk. Att det var någon som var emot vänster och deras hysteri var knappast okänt, vem som avsändaren i den meningen var kanske i den meningen egentligen inte spelade så stor roll.

Men det är ändå lite roligt när nu ALLA uttalar sig om hur icke förvånade de är men samtidigt jätte chockerade. Idag fick ju rent av Annie Lööf luft igen. L skulle avbryta samarbeten osv, komiskt från ett parti som är så litet så de numerar riskerar att ramla ur både riskdagen och eu parlamentet. Kan tyckas att de har lite större problem är twittertroll -- så som att skaffa sig en politik som ger en lösning på något.

Citera
2024-05-15, 19:54
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kallar ni mig troll? På vilken grund?

Ja uppståndelsen är stor i massmedia, annat var det när Expressen avslöjade socialdemokraternas trollfabrik inför valet 2018. Då var det tyst på SVT och andra medier på vänsterkanten. Men detta är helt uppenbart en påverkanskampanj riktat mot Sverigedemokraterna.

https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bara-valjarna-kan-stoppa-sossarnas-egen-trollfabrik/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U-Kgvu6ZVYXTfkkbHeaIFetLHhpOP2M_VdBpqy4cM2Umrk-nWkiZQ46&gaa_ts=6643fe3f&gaa_sig=mIUNJnh47te92FZI3 osEpUCcXI_n61YuLh2GoJflN-2op6ZV_INi9PTjzl1agxjABrkja5f39SrfDDaOjto9uw%3D%3D

SD är inte särskilt skickliga på att trolla. Nej tacka vet jag sossarna, Ruinfeldt m.fl, de har lyckats att trolla bort Europas tryggaste och ett av de mest ekonomiskt framgångsrika land i Europa.

Var det det allt du kunde prestera?
"Men de andra då...titta på S"

Men lilla troll, lägg ner...SD har gjort bort sig totalt, och du kämpar med näbbar och klor för att försöka flytta fokus
Citera
2024-05-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, det har varit helt klart och sagts öppet från första dagen, när Riks startade. Och SD klandrades vidare av media för att partiet ägde en mediakanal. Du kanske inte har tittat så mycket på Riks eller följt med, när media skrev om, att SD inte borde äga Riks.

https://dagensopinion.se/artikel/sd-vill-knoppa-av-riks/

Jag har redan svarat på det flera gånger. Du m.fl. visar ju, varför SD vill tona ned sina kontakter med Riks och inte vill att kepsar med SD-logga osv ska ligga framme. Ni framställer det som suspekt om Riks anställda sympatiserar och samarbetar med SD och suspekt om Riks har samma perspektiv på Sveriges utveckling som SD.

Riks och SD är dömda på förhand.

Om det ligger SD-kepsar och annat SD-positivt material framme, när MSM kommer på besök, så säger MSM, du och likasinnade att det visar, att SD styr Riks.

Om anställda på Riks och anställda på SD anstränger sig, att sådant material *inte* ska ligga framme, så säger MSM, du och likasinnade att det visar, att SD styr Riks.

Det framgick av programmet att Riks resp. SD:s kommunikationsavdelning har lokaler i samma gigantiska fastighet men på olika våning. Men du kanske anser, att två familjer som bor på olika våning i ett samma flerfamiljshus delar bostad.

Vad är dina belägg för att SD är huvudfinansiär?

Jaha.. en helt ny definition på begreppet "statsbärande".

Du hör väl hur dom säger i inslaget att det är viktigt att hålla fasaden utåt att SD och Riks inte hör ihop, fast dom arbetar i samma lokaler och Riks fortfarande finansieras av SD?

Informationen om att dom är huvudfinasiärer finns i inslaget, har du ens sett det?
Citera
2024-05-15, 21:05
Medlem
Vem är detta då?
https://www.st.nu/2024-05-15/sd-politiker-avgar-kopplas-till-trollkonto/
Citat:
Efter avslöjandet om Sverigedemokraternas trollfabrik har ST granskat ett aktivt trollkonto med tydlig koppling till Sundsvall.

Nu har SD-politikern – som syns på maskade bilder på kontot – lämnat partiet med omedelbar verkan.

– Det är jag som är på bilderna men det är inte min sida, säger han.
Citera
2024-05-15, 21:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du hör väl hur dom säger i inslaget att det är viktigt att hålla fasaden utåt att SD och Riks inte hör ihop, fast dom arbetar i samma lokaler och Riks fortfarande finansieras av SD?

Informationen om att dom är huvudfinasiärer finns i inslaget, har du ens sett det?

Jag har ju redan kommenterat det. Du m.fl. visar ju, varför SD vill tona ned sina kontakter med Riks och inte vill att kepsar med SD-logga osv ska ligga framme. Ni framställer det som suspekt om Riks anställda sympatiserar och samarbetar med SD och suspekt om Riks har samma perspektiv på Sveriges utveckling som SD.

Riks och SD är dömda på förhand.

Om det ligger SD-kepsar och annat SD-positivt material framme, när MSM kommer på besök, så säger MSM, du och likasinnade att det visar, att SD styr Riks.

Om anställda på Riks och anställda på SD anstränger sig, att sådant material *inte* ska ligga framme, så säger MSM, du och likasinnade att det visar, att SD styr Riks.
Citera
2024-05-15, 21:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Vem är detta då?
https://www.st.nu/2024-05-15/sd-politiker-avgar-kopplas-till-trollkonto/

Ett konto med tydlig koppling till Sundsvall, skriver tidningen lite kryptiskt. Vi får väl se hur det vecklar ut sig.
Citera
2024-05-15, 21:28
Medlem
SeverianTheLames avatar
Vi som har växt upp med internet ser inget onormalt med att vara anonym eller verka under pseudonym. Det fanns fullt med folk som har skrivit och debatterat på detta forumet i över tjugo år, det som förvånar mig är att någon kan tro att det INTE finns människor som gör detta som "en hobby" utan ekonomisk kompensation.

Gammelmedierna framstår som ett gäng cyniska legoknektar som inte lyfter ett finger utan personlig vinning. Det är absurt att dessa människor anklagar amatörer som debatterar och opinionsbildar på sin fritid.
Citera
2024-05-15, 21:32
Medlem
Skulle tror att alla partier har det.
Citera
2024-05-16, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Vi som har växt upp med internet ser inget onormalt med att vara anonym eller verka under pseudonym. Det fanns fullt med folk som har skrivit och debatterat på detta forumet i över tjugo år, det som förvånar mig är att någon kan tro att det INTE finns människor som gör detta som "en hobby" utan ekonomisk kompensation.

Gammelmedierna framstår som ett gäng cyniska legoknektar som inte lyfter ett finger utan personlig vinning. Det är absurt att dessa människor anklagar amatörer som debatterar och opinionsbildar på sin fritid.

På sin fritid?🤣
Citera
2024-05-16, 02:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Även vissa av de partierna har efter misslyckanden ändrat ståndpunkt i frågor som
migration och integration. De representeras iaf av människor som förstår demokratiska
värden.

Kan du specificera vilka av dessa partier som förstår demokratiska värden?

Socialdemokraterna? Det enda riksdagspartiet som har företrädare som fällts för valfusk, IB samt sjukhusspionerna som olagligt spionerade mot konkurrerande partier, Bordell-härvan där flera var inblandade. Som även haft en trollarmé med anonyma konton som misskrediterat politiska motståndare.

Vänsterpartiet? Som tycker länder som Nordkorea, Venezuela och Kuba är demokratiska länder?

Centerpartiet som tycks fullkomligt krylla av pedofiler och vars partiordförande är en dömd våldsbrottsling?
Citera
2024-05-16, 02:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Var det det allt du kunde prestera?
"Men de andra då...titta på S"

Men lilla troll, lägg ner...SD har gjort bort sig totalt, och du kämpar med näbbar och klor för att försöka flytta fokus

Nej jag är vare sig liten eller troll. Tror knappast att du hade vågat kalla mig det ansikte mot ansikte din Putin-clown.

Huruvida SD har gjort eller ej får vi se i valet. Jag tror inte att detta kommer påverka valet i någon större utsträckning. Avslöjandet av socialdemokraternas trollfabrik 2018 påverkade inte valet, men i och för sig, detta avhandlades inte i media på samma sätt.
Citera
2024-05-16, 02:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kalla Fakta filmade S, MP, C, L och V med dold kamera inför riksdagsvalet 2022. Finns i tråden.

Så dessa partier infiltrerades under ett halvårs tid. Detta kände jag inte till.

Citat:
Jag har heller aldrig påstått att Riks och dess journalister skulle vara något annat än öppna fanboys till SD.
Det jag skrev var att SD har påstått att Riks är fristående och oberoende från SD.

Vad jag känner till så är Riks uppköpt av den här killen med skägg (kommer tyvärr inte ihåg hans namn) på Riks. Så SD har inget ägande över Riks. Så i bemärkelsen fristående så har SD helt rätt. När det kommer till beroende så är det säkert så att Riks får in pengar från SD, men detta är väl inget konstigare än att det har pumpats in pengar till socialdemokratisk media under årens lopp.

Citat:
Jaha. Vad har du för bevis för att S har en trollfabrik? Dina egna fantasier räknas inte som bevis.

Men kära nån, du skriver ju själv att sossarna offrade två tjänstemän som drev trollkonton.

Citat:
Socialdemokraterna stängde av de två medarbetarna och inledde en internutredning. Medarbetarna erkände att de skapat trollkonto och tilldelades en erinran. En tredje person friades helt. Menar du att de andra riksdagspartierna skulle ha krävt att S skulle göra något de redan gjort, eller hur menar du?

Jämför socialdemokraternas reaktion med SD:s. Jimmie Åkesson svarar med hård attack på Youtube och hojtar om "gigantiskt inhemsk påverkansoperation” från ett ”vänsterliberalt maktsyndikat" medan Stefan Löfvéns S tog ansvar och städade upp.[/quote]

Sossarna offrade två tjänstemän när de blev avslöjade.

Huruvida Åkesson ska göra samma sak är det upp till han att avgöra. Det får bli väljarna som får avgöra om han agerar rätt eller inte.

Skulle det stämma att SD varit involverad i spridandet om LVU så är det förstås allvarligt och rimligt att Åkesson då agerar. Handlar det som SD påstår om några anonyma humorkonton så är det inte lika allvarligt.

Jag har inga bevis men jag är helt övertygad om att socialdemokratiska troll har agerat här på Flashback. När Ebba Busch fastighetsaffär var aktuell så var många konton aktiva, som reggat sig för flera år sedan, skrivit något enstaka inlägg och sedan helt plötsligt fick fullt liv i tråden om Ebbas affär.

Citat:
Okej. Betyder inte inlägget nedan att du är kritisk till Kalla Faktas granskning av SD?

Jag kan se att det finns etiska problem med att infiltrera ett av åtta riksdagspartier under en halvårsperiod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in