2024-05-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Vänta du bara x) Shit just hit the fan.
Kanske det. Just nu kanske de kollar upp så att inte skiten kan flyga tillbaks.
Själv är jag övertygad av att detta förekommer inom alla partier.
Citera
2024-05-14, 09:38
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Kanske det. Just nu kanske de kollar upp så att inte skiten kan flyga tillbaks.
Själv är jag övertygad av att detta förekommer inom alla partier.

Jag har då inte stött på något som liknar det SD-relaterade materialet på nätet. Jag har svårt att föreställa mig hur ett trollmaterial från annat parti ens skulle se ut. Det skulle vara MP som möjligen ligger bakom någon "Återställ våtmarker"-facebookgrupp, men det hade ändå inte varit någonting i närheten av SDs bevisade sociala lobbyism.
Citera
2024-05-14, 09:40
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Halvvägs igenom Del 2 nu och Wallerstein säger rakt upp och ned att "syftet är att manipulera för att ändra folks uppfattning", lagg av nu, detta går inte att förneka!! Hoppas SD åker på några slags juridiska konsekvenser nu. För övrigt är det desto mer skrattretande när incel-SDtrollet Linus säger "i själva verket är det vi som är de coola kidsen", som reaktion på ditt tidigare inlägg.

Skulle det vara olagligt? Jaså! Jaja, the more you know...
Citera
2024-05-14, 09:59
Avslutad
Citat:
Halvvägs igenom Del 2 nu och Wallerstein säger rakt upp och ned att "syftet är att manipulera för att ändra folks uppfattning", lagg av nu, detta går inte att förneka!! Hoppas SD åker på några slags juridiska konsekvenser nu. För övrigt är det desto mer skrattretande när incel-SDtrollet Linus säger "i själva verket är det vi som är de coola kidsen", som reaktion på ditt tidigare inlägg.
Ska vi skicka moralpolisen på dem då?
Juridiskt gör de inga fel utan det är bara sorgligt att så många tillåter sig hjärntvättas utan att ens försöka tänka själva.
Nu när detta kom fram har jag märkt av en explosion här på Fb där de verkar gå all in för att styra bort focus. Det tråkiga är att just Flashback förstörs av dessa troll då gemene Flashbacksmedlem har svårt att hålla mer bollar än en i luften samtidigt. Det gör att forumet invaderas av trådar i ett och samma ämne medan andra ämnen drunknar i sorlet.
Citera
2024-05-14, 10:13
Medlem
J.R.s avatar
Såg en videosnutt som tydligen skulle komma från SD-troll. I detta fall var det moderaterna som det gällde och en för mig okänd politiker som talade. Orden var "vi öppnade gränserna och skrotade försvaret".
Haha, ganska roligt om det verkligen var en politiker som sagt så. Eller snarare tragiskt.
Citera
2024-05-14, 10:33
Medlem
Nu sitter en kulturredaktör från tidningen Arbetet tillsammans med några journalister som hatar SD och kommenterar på fyrans nyhetsmorgon.
Om det här vore en sån stor skandal så hade det blivit mer liv. Magda hade gråtit krokodiltårar i varje sändning och övriga vänsterpartier hade hållit med.
Kan få äta upp det men jag tror det här blir en besvikelse för vänsterjournalisterna på Kalla Fakta.
Citera
2024-05-14, 10:52
Medlem
Amors avatar
Riktigt patetiskt att se de andra tidö-partierna dansa efter tv4:s pipa som lydiga hundar.

Det är på det sättet som vänstern vinner, att så kallade högerpartier alltid låter sig hunsas med på detta sätt. Det korrekta vore att rycka på axlarna åt detta.
Citera
2024-05-14, 11:02
Medlem
Mune Sangss avatar
Äntligen avslöjas SD:s bruna ansikte.
Nu verkar det som samarbetspartierna tar
avstånd och Åkesson har nog rätt mycket att
stå i om han fortfarande vill sniffa på makten.
Hoppas väljarna också förstår vilken dynga man
har lagt sin röst på. Och nej jag är inte någon
vänstervurmare.
Citera
2024-05-14, 11:19
Avslutad
Härligt att SD nu också snackar om att försöka rida på vågen av "kampanjen mot socialstyrelsen" och Partiet Nyans desinformation där man registrerar konton för att nå "Araber" och aktivt försöker få invandrare från Muslimska länder att ge sig på Svenska myndigheter och organisationer, som redan är under attack av Ryssland, Turkiet och andra Arabstaters desinformation. Det genom att sprida information och insinuation att det är Socialdemokraterna som ligger bakom det här och på så vis falsk legitimerar den bilden som sprid, dvs att Sverige faktiskt håller på med vad Ryssarna, Turkarna och Arabstaterna försöker skapa en falsk medvetande om.

Istället för att skydda landet mot utländsk destabiliseringsförsök använder alltså SD alltså de här ländernas propaganda som ett momentum för att accelerera narrativet för egen kortsiktigt politiskt vinning som är direkt farligt för Svenska medborgare.

Hur kan någon tro att det här partiet vill landet väl? Man ljuger för Svenskar, man försöker medvetet manipulera Svenskars barn, man försöker förstärka polarisering mellan Svenskar, man uppmanar Svenskar att hota andra Svenskar på nätet och man främjar främmande makts försök att destabilisera Sverige.
Citera
2024-05-14, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Äntligen avslöjas SD:s bruna ansikte.
Nu verkar det som samarbetspartierna tar
avstånd och Åkesson har nog rätt mycket att
stå i om han fortfarande vill sniffa på makten.
Hoppas väljarna också förstår vilken dynga man
har lagt sin röst på. Och nej jag är inte någon
vänstervurmare.

Samma här. Har till och med röstat på SD vid fyra tillfällen. Måste erkänna att jag drogs med i deras manipulationkampanjer. Ibland satt jag flera timmer om dagen och konsumera skiten. Precis som de beskriver i reportaget så är deras budskap som ett knark som konsumenten gjort sig beroende av.

Humoraspeketen var en väldigt effektiv metod för att normalisera partiet samtidigt som man på effektivt sätt kunde föra fram ett radikalt aggressivt budskap. Folk måste erkänna för sig själv att man är betydligt mer lättpåverkade att bli manipulerade av propaganda än vad man tror man är. Om det finns en minsta lilla öppning där så riskerar du att påverkas. Det är just den tanken att man inte tror det kommer påverka en själv som är farlig.
Citera
2024-05-14, 11:48
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Samma här. Har till och med röstat på SD vid fyra tillfällen. Måste erkänna att jag drogs med i deras manipulationkampanjer. Ibland satt jag flera timmer om dagen och konsumera skiten. Precis som de beskriver i reportaget så är deras budskap som ett knark som konsumenten gjort sig beroende av.

Humoraspeketen var en väldigt effektiv metod för att normalisera partiet samtidigt som man på effektivt sätt kunde föra fram ett radikalt aggressivt budskap. Folk måste erkänna för sig själv att man är betydligt mer lättpåverkade att bli manipulerade av propaganda än vad man tror man är. Om det finns en minsta lilla öppning där så riskerar du att påverkas. Det är just den tanken att man inte tror det kommer påverka en själv som är farlig.
Haha, roligt skrivet! Ironi som sitter klockrent.
Citera
2024-05-14, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Haha, roligt skrivet! Ironi som sitter klockrent.

Ingen ironi. Om du undrar varför jag avskyr SD så är det just det här. De arbetar aktivt med att försöka manipulera, hetsa upp och lura mig och mina Svenska fränder. Försöker få mig och andra Svenskar att hata andra Svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in