2024-05-14, 11:58
Medlem
Så SD har trollfabriker? I sann rysk anda 😉
Citera
2024-05-14, 12:35
Medlem
"Vita Kränkta Kvinnor" var nog det roligaste jag sett, idag. Snygg banner. Jag får nog ändå anta att de tusentals människor som följer dem gör det för att de delar åsikt och tycker det de gör är kul. Möjligen en och annan som också är där för att ha koll på "fienden", även om de då tydligen inte visste exakt vem det var så var det nog att betrakta som fienden oavsett vem det var.

https://omni.se/kalla-fakta-vita-krankta-kvinnor-styrs-av-sd/a/wgP4GP
Senast redigerad av 101000111 2024-05-14 kl. 12:38.
Citera
2024-05-14, 12:38
Medlem
Avslöjandet upprör flera partier, som nu kräver att SD agerar.

Försvarsminister Pål Jonson är en av dem. Han har själv inte sett det senaste avslöjandet, men menar att det som framkommit ”är allvarligt” och bör redas ut av SD, han hänvisar till att också statsminister Ulf Kristersson gett uttryck för detta.

– Jag vet också att Socialdemokraterna har efterfrågat samtal kring detta på partiledarnivå eller i Nationella säkerhetsrådet. Men det är en fråga för statsministern att avgöra, säger Jonson.

Försvarsministern vill inte säga om han anser att SD:s agerande bryter mot respektklausulen i Tidöavtalet, som säger att företrädarna för partierna ska tala väl om varandra. I stället slår han fast att han tolkar avtalet som att partierna ”ska verka i god anda”.
Att ens behöva ha respektklausulen talar sitt tydliga språk. De visste vilken parti de tog med i regerings samarbete.
Citera
2024-05-14, 12:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Är det fler SD-troll än jag som inte fått betalt? Vi borde organisera en fackförening och strejka för våra rättigheter. Vårt nya trollfack borde ju vara en del av LO så att alla jobbare på Volvo kan sympatistrejka med oss. Trollarbetare förena er!
Citera
2024-05-14, 12:46
Medlem
Celestrons avatar
Så det här var det bästa vänstern och vänster-SVT kunde komma på lagom till EU-valet? Inte mycket.
Finns det nåt parti som inte har trollfabriker? Sossarna blev ju själv ertappade med det 2006.
Även inom blocken.
Och SVT och medierna har ju i alla tider ägnat sej åt smutskastning av SD. Det ligger tydligen i tiden.
Denna smutskastning från SVT är ju också orsaken till att SD vill ha bort vänstervridningen där, som vi i dagarna har kunnat läsa om.
Jag kommer naturligtvis att rösta på SD i alla fall. Hur fan skulle Sverige annars ha sett ut idag utan dom?
Citera
2024-05-14, 12:56
Medlem
Pillenfilles avatar
Skönt att Jimmie inte viker sig.

Citat:
SD-ledaren Jimmie Åkesson kommenterar nu ”Kalla faktas” avslöjande om att partiet driver trollkonton för att smutskasta politiska motståndare.

– Det pågår en gigantisk inhemsk påverkansoperation från det samlade vänsterliberala etablissemanget, säger han.

Åkesson hävdar att Socialdemokraterna har utsett Sverigedemokraterna till dess huvudmotståndare.

– Och de får ordentligt med draghjälp från sina proxykrigare i sociala medier såväl som inom landets stora medier. Inte bara tyckar-journalister på ledar- och kulturredaktioner, utan i sedvanlig ordning så ser vi hämningslös kampanjjournalistik i så kallat ”granskande tv-program”, säger Åkesson.

I ett flera minuter långt klipp går Åkesson till angrepp mot TV4:s ”Kalla fakta” samt sina politiska motståndare.

– Till er i detta klägg – politiker, kampanjjournalister, aktivister. Vet ni en sak – vi skäms inte. det är inte vi som har förstört Sverige, säger han bland annat.

Åkesson kallar också avslöjandet för ”desinformation”.

– Det enda man har lyckats visa är att man själva gör precis det som man anklagar oss för. Det är ren desinformation som de ägnar sig åt. Varför intervjuas en skådespelare utklädd till så kallad ”anonym käll”, i förd rånarluva i ett skumt parkeringshus.

Texten uppdateras.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/akesson-kommenterar-avslojandet/

Sista stycket också... (FB) Sverigedemokraternas trollfabrik: finns den på riktigt?

Edit: Nu verkar den biten ha redigerats bort när jag kollar igen...
Senast redigerad av Pillenfille 2024-05-14 kl. 13:02.
Citera
2024-05-14, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det här inlägget låter verkligen som att du kommer raka vägen från sossarnas egna trollfabriker!!

Nej, jag är en föredetta SD-röstare som är skitförbannad på SD's försök att manipulera Svenskar och och destabilisera Sverige.
Citera
2024-05-14, 12:57
Avslutad
Här är Jimme Åkessons tal till nationen, släpptes alldeles nyss och handlar om vänsterns påverkansoperationer och kalla fakta.

https://www.youtube.com/watch?v=mfQnKHlvEzE
Senast redigerad av ThreeHeart7.5 2024-05-14 kl. 13:21.
Citera
2024-05-14, 12:58
Bannlyst
Qusling turken ifrån C kalla SD för trojansk häst. Snacka om kasta sten i glashus .

Är det någon som är trojansk så är det skall turken ifrån Vårby gård.

När Fälldin var statsminister klarade man inte ens av spränga en rysk ubåt. Det är centerpartiet de, handlingsförlamade dårar som lavajar politiker.
Citera
2024-05-14, 13:12
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Nej, jag är en föredetta SD-röstare som är skitförbannad på SD's försök att manipulera Svenskar och och destabilisera Sverige.

...så plötsligt blev du skitförbannad på ditt parti?

Låter inte särskilt troligt!

Nu är jag ännu mer säker på min sak!
Citera
2024-05-14, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
...så plötsligt blev du skitförbannad på ditt parti?

Låter inte särskilt troligt!

Nu är jag ännu mer säker på min sak!

Nej, det var en gradvis process som började runt 2020 när jag började upptäcka hur SD-kopplade konton började agera under pandemin och framförallt hållningen till Putin och Ryssland under invasionen av Ukraina som jag förstod hur allt hängde ihop.
Citera
2024-05-14, 13:53
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Nej, det var en gradvis process som började runt 2020 när jag började upptäcka hur SD-kopplade konton började agera under pandemin

Precis vad jag misstänkte. Du har alltså varit väl bevandrad i detta med 'SD-kopplade konton', ända sen pandemin för 4 år sedan.

Citat:
..och framförallt hållningen till Putin och Ryssland under invasionen av Ukraina som jag förstod hur allt hängde ihop.

Hängde ihop? Vad var det som hängde ihop?
Du menar när Åkesson pratade om taket om bistånd till Ukraina för ett par veckor sen? Var det då du blev förbannad?

Jag blir bara mer och mer övertygad, så låt oss avsluta denna pajkastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in