2006-07-05, 20:51
Bannlyst
Jonas Björkman, 34 bast, är just i detta nu klar för semifinal i Wimbledons singelturnering. Helt ofattbart och helt jävla fantastiskt. Härligt Björkman, nu kniper du finalplatsen med. Fan vad starkt gjort! Detta skulle man satt en hundring på när turneringen började.

Citera
2006-07-05, 20:56
Medlem
stukas avatar
yes, märkte precis att det inte fanns nån wimbledon-tråd.

kul att han slår den dokumenterade skitstöveln Stepanek i en jävla holmgång (höll matchen på hela dan?)

jonas björkman är verkligen värd all framgång, känns som han gör tre-fyra bragdmatcher per år.
Citera
2006-07-05, 20:56
Medlem
stukas avatar
tyvärr så möter han Fedex i semin.
Citera
2006-07-05, 20:57
Bannlyst
Sex timmar gnetade den 'gamle' på - detta är en skräll utan dess like. Bara han inte får möta Federer i semin nu utan istället får möta någon av Hewitt eller Baghdatis (måste kolla upp detta). Då kommer han garanterat att gå till final, fatta detta - FINAL!

Citat:
Ursprungligen postat av stuka

Citera
2006-07-05, 20:59
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka

Då är det väl kört. Vinner han den matchen, så borde han få årets bragdpris, hur det än skulle gå i finalen. Såvidare inte Federer blir skadad förstås.
Citera
2006-07-05, 21:02
Bannlyst
Jag tror dock att Björkan kan överraska på det snabba underlaget mot Federer. Får han bara serven och returerna att fungera så blir han livsfarlig. Dock så måste han dra sig ur mixed-dubbel, annars så blir det för jäkla tufft rent fysiskt. Han är ju i kvarten i dubbel också - ja jissanes!
Citera
2006-07-05, 21:49
Medlem
Vobblers avatar
Jävligt kul för gamle Jonas. Synd att ingen i Sverige bryr sig om tennis längre.

Borg eller Edberg i semi i Wimbledon, då var det ös på media och svenska folket.
Citera
2006-07-05, 22:02
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jävligt kul för gamle Jonas. Synd att ingen i Sverige bryr sig om tennis längre.

Borg eller Edberg i semi i Wimbledon, då var det ös på media och svenska folket.

Att turneringen går samtidigt som VM gör nog sitt det med. Jag har själv tappat en hel del i intresse, men inte för att Sverige numera suger. Tror inte det i alla fall, tennisen har väl blivit tråkigare på någotsätt. Tråkigare profiler skulle jag kunna tänka mig att det hänger på.
Citera
2006-07-06, 08:20
Medlem
Ybbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Att turneringen går samtidigt som VM gör nog sitt det med. Jag har själv tappat en hel del i intresse, men inte för att Sverige numera suger. Tror inte det i alla fall, tennisen har väl blivit tråkigare på någotsätt. Tråkigare profiler skulle jag kunna tänka mig att det hänger på.
Finns ingen Mcenroe längre, ingen Lendl eller Becker att störa sig på. Svenskarna förr bidrog egentligen inte så mycket till rolighetsfaktorn utan det var intressant bara för att dom var svenskar undantag möjligen Pernfors för att han är en jäkla festprisse. Björkman tillhör faktiskt en av dom roligaste och spontanaste på hela touren så det säger väl allt. Hoppas han levererar 2000-talets skräll i tennisen också för att inte Federer ska kunna slå Borgs rekord.
Citera
2006-07-06, 11:13
Bannlyst
Helt underbart av Björkman, han verkar vara i sitt livs form vid 34 års ålder!
I dubbel vet vi att Björman är mer eller mindre en legend, men att prestera så här bra i singelturneringen är anmärkningsvärt!

Tyvärr kommer den gode Jonas att få råtorsk av kung Federer, men vi får väl njuta så länge det varar!
Citera
2006-07-06, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ybbe
Finns ingen Mcenroe längre, ingen Lendl eller Becker att störa sig på.

Kiefer är en spelare på touren som jag skulle vilja ge dussinet sparkar på nötterna. Han är en sån jävla diva på planen, han slänger racket, han spottar åt huvuddomaren, han skriker åt linjedomarna - ja han är helt enkelt en riktig fitta! Så visst finns det spelare som man stör sig på.

1 - Kiefer
2 - Hewitt
3 - Rios (när han spelade)

Ovanstående spelare är dock inte i samma klass som den gode Mcenroe, när han drog igång så var det mystik i luften och blomvaserna flög åt alla håll och kanter.

Citera
2006-07-06, 12:52
Bannlyst
Så jävla dåligt sportexpressen sänder Wimbledon

Inte direkt alla som har tillgång till det precis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto