2022-09-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Hur tänkte ni?
Är genuint nyfiken på varför du valde just SD?

De andra partierna vill bevisligen (eller har inte fattningsförmågan) det som är dåligt (möjligen sämst möjligt) för Sverige (Swedistan?).

Man bör inte vara ledare för en enhet (land, lag, familj etc.) om man inte vill enheten väl.

Sd är möjligen annorlunda och är det åtminstone retoriskt. Det finns helt enkelt inget annat val.
Citera
2022-09-14, 18:20
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Är väl ganska enkelt, SD är ett gäng hillbillies som döljer sina WT-rötter genom att alltid bära kostym, dessutom har de noll erfarenhet av att styra ett land. Köper att Jimmie är en duktig politiker, men kretsen runt om kring honom....

de andra har erfarenhet men de märks då fan inte.. så tappade människor
Citera
2022-09-14, 18:21
Medlem
Citat:
Hur tänkte ni?

Att alltid retar det någon!

Nädå, jag har röstat på dom sen 2002. Gillar deras socialkonservativa samhällsbild och nationalism, då jag anser att nyliberalism är samhällsförstörade och tar bort ens identitet.
Citera
2022-09-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Med ”svensken” menar du de 20% som röstade på SD. Ni sverigedemokrater gillar verkligen att göra små extrema grupper representativa för hela folkgrupper.

Uppenbarligen så ansåg även Moderaternas, kristdemokraternas och liberalernas väljare att det var helt ok att SD får inflytande!
Citera
2022-09-14, 18:23
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Hur tänkte ni?
Har röstat på dem sedan 1991 (röstade på ett riksdagparti i valet före det). Minns inte hur jag fick reda på deras existens. Antagligen någon artikel om dem i MSM. Detta var trots allt före www fanns. Så det fanns i stort sett bara pappertidningar och få svenska tv-kanaler.

Jag skrev partinamnet för hand på blanka valsedlar i ett antal val innan deras valsedlar blev tillgängliga i röstlokalen.

Varför rösta på SD?

För att jag sedan valet 1991 ansett invandringsfrågan varit den allra viktigaste för Sverige. Extremt viktig. Så därför började jag rösta på SD. I förhoppningen att de skulle växa och frågan skulle uppmärksammas.

SD uppmärksammades till slut men inte på det sätt jag hade hoppats. Jag hoppades att invandringsfrågan skulle hamna på dagordningen. Inte partiet. Jag hade fel.

Jag anser invandringsfrågan fortfarande är den viktigaste frågan med bred marginal.

Sen har det visats sig att JÅ är väldigt bra.

Men det är sekundärt. Han var inte partiledare när jag började rösta på SD (jag tjyvkikade på wiki om SD). Jag visste inte ett enda namn på nån politiker i SD. Men det behövdes inte. Frågan var viktigare. Och är fortfarande.
Citera
2022-09-14, 18:30
Medlem
Börjar med det klassiska och väldigt missbrukade...."Jag är inte rasist, men..."

För att rädda Sverige så måste folkutbytet stoppas, det är den överlägset viktigaste politiska frågan. Och det finns bara ett parti i Riksdagen som har den ambitionen.

Jag tror på alla människors lika värde och jämlikhet mellan olika raser och kön. Ingen nyfödd individ ska dömas på förhand utifrån sina föräldrars ras, ursprung eller handlande. Men det är ett obestridligt faktum att folk som växer upp i en miljö som präglas utav låg utbildningsnivå, religiös fanatism, klantänkande, våld och extrema antidemokratiska förebilder och inte minst fattigdom - passar väldigt illa in i vårt samhälle. Inte alla - det finns givetvis lysande undantag - men en skrämmande stor andel är rötägg som tenderar att orsaka ett HELVETE i vardagen för många människor i Sverige. Den sammanlagda samhällskostnaden för den ej fungerande integrationen är på en ofattbart hög nivå, och lägger man till den ökade otrygghet i form av våld, hot och kränkningar- inte minst mot kvinnor- så blir det ännu värre.
Citera
2022-09-14, 18:30
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNxAy
För att jag är nazist tydligen. När jag gick till vallokalen så försökte jag ta en röst ifrån S men varje gång jag sträckte mig fram så började jag heila okontrollerat, efter tre försök så gav jag upp och då insåg jag att det enda min kropp tillät mig att rösta på var SD så tog tre SD lappar.

Eller så är det för att alla andra partier har sysslat med massimportering av negrer och svartskallar som gjort Sverige både fattigare och osäkrare.

Du får väl fundera på vad som är mest troligt.

+1 på den
Citera
2022-09-14, 18:33
Medlem
Scamps avatar
Här kommer en motfråga till TS: Varför röstade du inte på SD?
Citera
2022-09-14, 18:34
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNxAy
För att jag är nazist tydligen. När jag gick till vallokalen så försökte jag ta en röst ifrån S men varje gång jag sträckte mig fram så började jag heila okontrollerat, efter tre försök så gav jag upp och då insåg jag att det enda min kropp tillät mig att rösta på var SD så tog tre SD lappar.

Eller så är det för att alla andra partier har sysslat med massimportering av negrer och svartskallar som gjort Sverige både fattigare och osäkrare.

Du får väl fundera på vad som är mest troligt.

Lol. Involuntary heil. Låter som en psykisk åkomma i stil med tourettes.

Självklart är man en fullblodad Nazi som vill gasa alla som inte är blåögda o blonda om man röstar på SD.

Heil Åkersson!

(jag är ironisk, för er fårskallar)
Citera
2022-09-14, 18:36
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Börjar med det klassiska och väldigt missbrukade...."Jag är inte rasist, men..."

För att rädda Sverige så måste folkutbytet stoppas, det är den överlägset viktigaste politiska frågan. Och det finns bara ett parti i Riksdagen som har den ambitionen.

Jag tror på alla människors lika värde och jämlikhet mellan olika raser och kön. Ingen nyfödd individ ska dömas på förhand utifrån sina föräldrars ras, ursprung eller handlande. Men det är ett obestridligt faktum att folk som växer upp i en miljö som präglas utav låg utbildningsnivå, religiös fanatism, klantänkande, våld och extrema antidemokratiska förebilder och inte minst fattigdom - passar väldigt illa in i vårt samhälle. Inte alla - det finns givetvis lysande undantag - men en skrämmande stor andel är rötägg som tenderar att orsaka ett HELVETE i vardagen för många människor i Sverige. Den sammanlagda samhällskostnaden för den ej fungerande integrationen är på en ofattbart hög nivå, och lägger man till den ökade otrygghet i form av våld, hot och kränkningar- inte minst mot kvinnor- så blir det ännu värre.

Här är svaret för alla som undrar
Citera
2022-09-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Uppenbarligen så ansåg även Moderaternas, kristdemokraternas och liberalernas väljare att det var helt ok att SD får inflytande!
För att M, KD och L ska få igenom sin politik. Hade dessa väljare tyckt att SD hade bäst politik så hade de röstat på SD.
Citera
2022-09-14, 18:44
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Hur tänkte ni?

Är mörkhyad bög och kan inte tänka mig ett bättre parti än Sd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in