Citat:
Ursprungligen postat av
Loversingame
Hur tänkte ni?
Är genuint nyfiken på varför du valde just SD?
Har röstat på dem sedan 1991 (röstade på ett riksdagparti i valet före det). Minns inte hur jag fick reda på deras existens. Antagligen någon artikel om dem i MSM. Detta var trots allt före www fanns. Så det fanns i stort sett bara pappertidningar och få svenska tv-kanaler.
Jag skrev partinamnet för hand på blanka valsedlar i ett antal val innan deras valsedlar blev tillgängliga i röstlokalen.
Varför rösta på SD?
För att jag sedan valet 1991 ansett invandringsfrågan varit den allra viktigaste för Sverige. Extremt viktig. Så därför började jag rösta på SD. I förhoppningen att de skulle växa och frågan skulle uppmärksammas.
SD uppmärksammades till slut men inte på det sätt jag hade hoppats. Jag hoppades att invandringsfrågan skulle hamna på dagordningen. Inte partiet. Jag hade fel.
Jag anser invandringsfrågan fortfarande är den viktigaste frågan med bred marginal.
Sen har det visats sig att JÅ är väldigt bra.
Men det är sekundärt. Han var inte partiledare när jag började rösta på SD (jag tjyvkikade på wiki om SD). Jag visste inte ett enda namn på nån politiker i SD. Men det behövdes inte. Frågan var viktigare. Och är fortfarande.