2022-09-14, 15:34
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Hur tänkte ni?
Är genuint nyfiken på varför du valde just SD?
Nästan alla av de stora samhällsutmaningarna för det svenska samhället har försämrats av massinvandringen. Nu kan man välja att bemöta detta på två sätt, stämma i bäcken för att inte låta problemet uppstå i första läget eller som övriga partier gjort stoppa huvudet i sanden till dess att situationen är ohållbar och då tvinga folk att offra sig för att eventuellt få se en marginell förbättring. En mer relevant fråga är ju varför man skulle välja att rösta på någonting annat än på SD.

Om jag får ställa en motfråga: Vilka stora förbättringar anser du att migrationen av en miljon människor från MENA fört med sig?
Citera
2022-09-14, 15:37
Medlem
Svaret finns i den dumma frågan.

Om alternativet är en monumentalt intolerant men inkompetent Dunning-Kruger vänster är valet ganska lätt.

Vänstern lider av abnorm hybris eftersom de inte fått mothugg på allvar i det offentliga samtalet på 50 år.
Citera
2022-09-14, 15:37
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ditt svar var ju ännu intelligentare din pundare.. 😆

Nääh jag har röstat på SD varje val sen dom startade. Utom det senaste eftersom dom blivit en mesig variant av sej själva.. Men dom behövs fortfarande

Ja, där hade du rätt. Det var ju trots allt ett svar, till skillnad från dina emojis, rövhatt. Med det sagt vill jag tacka för din röst och önskar en god dag.
Citera
2022-09-14, 15:43
Avslutad
trött på kaoset och landet i förfall , frågor på det ?
Citera
2022-09-14, 15:49
Medlem
Säkerheten, för innan man behöver tänka på andra saker i samhället så måste man se till att landet är tryggt först.

Dom vill fokusera på landet Sverige och Svensken och bevara våra fina traditioner medans övriga partier försöker sudda ut att vi någonsin har funnits.

Andra partiers beteende mot SD med mobbning, utfrysning, skapat politiseringen så SD får hot och hat när dom utför sina kampanjer, det är tack vare dom andra politikernas fel. Vissa ställen kan dom inte ens vara på och utföra sitt jobb.
Exakts så dom gjorde mot Joakim Lamotte, trots att han egentligen var en av dom.
Detta beteende gör att jag aldrig kan rösta på dessa partier.
Citera
2022-09-14, 15:55
Medlem
Citat:
Hur tänkte ni?
Jag har röstat på SD i fyra val redan, sedan valet 2010. Anledningen är att jag tyckte att Sverige började gå i fel riktning; alltför stor invandring, för mycket ifrågasättande av svenskhet och brist på respekt för vårt kulturarv, att det började anses fult att framhäva sin nation medan det var helt okej för andra länder att göra det, moskébyggen, normupplösning och importerad problematik, som kostar oss alltför mycket i skattemedel.
Citera
2022-09-14, 15:58
Medlem
CassandraCs avatar
Käpp i hjulet för globalistsossarna som satt i makten tänkte jag
Citera
2022-09-14, 16:02
Medlem
Citat:
Hur tänkte ni?

Gå ut på valfri gata, centrum eller vad som o titta dig runt så får du svaret
Citera
2022-09-14, 16:06
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Jag väljer helt enkelt det parti som Annie Lööf ogillar mest. Tycker det känns som en bra valkompass.
Citera
2022-09-14, 16:11
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Kul med alla vänstermongon här inne som skriver rasistisk smörja, för att få SD att se dåliga ut, här kommer mina anledningar, som utgör ca 95% av hela SD som parti.

Jag anser att utländska våldtäktsmän ska utvisas.

Jag anser att kärnkraft är den enda realistiska lösningen på energikrisen.

Jag anser att Sverige inte ska straffa sin befolkning och tvinga oss att leva som i Nordkorea, med jackor inomhus för att skydda mot kyla, enbart för att genomföra någon slags miljökamp, även fast det är så att även om Sverige släppte NOLL gram koldioxid så skulle det inte göra NÅGON skillnad globalt.

Jag anser att mammor som vill vara hemma och ta hand om barnen ska få göra det, och inte bli tvingade från sina barn och utskickade på en arbetsmarknad som hon dessutom inte ens vill, och som även skadar hennes familjeförhållanden.

Jag anser att äldre män inte ska få sexualisera flickor i skolor genom att klä dom i slöja. (Slöjan är till för att "reservera" kvinnan, hon ska inte visa några attraktiva attribut, hon får bara ta av den och visa håret och kroppen för sin man och några få särskilt utvalda till. Så VARFÖR ska flickor i skolan bära slöja?! Nog för att profeten Muhammed var en pedofil, men muslimer måste kanske inte efterlikna allt som Muhammed gjorde.)
Bra inlägg ! Är med dig kompis
Citera
2022-09-14, 16:15
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Hur tänkte ni?
Jag håller med dem om många saker. Fantastiskt va?
Citera
2022-09-14, 16:25
Medlem
För at deras, moderaternas och KDs politik överensstämmer mest med mina värderingar och åsikter.

Anledningen till att rösten landat på SD just är att de är trovärdiga i ett flertal frågor där övriga nämnda partier svänger lite efter vinden. Jag vill inte riskera att man röstar exempelvis M och sedan blir tokförbannad när de börjar samarbeta med S för att de vägrar nudda ex SD.

Det handlar inte heller bara om migration och integration utan SD har ganska sunda förslag på andra fronter också såsom energiförsörjning.
Senast redigerad av kalleboool 2022-09-14 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in