2022-09-14, 11:19
Medlem
Polsk företag har skickat cbd snus varuprov till min 80+ mor…de skriver som om att hon har gått med på ett abonnemang där det finns ett inbetalning lapp med 0kr samt om att näst vara kommer om hon inte säger upp abonnemanget…

Hon har inte gjort något beställning eller ok något abonnemang med bolaget eller någon…det enda hon kan komma på är att en person ringt henne o frågat om vad hon tycker om sjukvården och att de gjorde en undersökning o efter ställt frågor och frågat om var hon bodde m.m sa de skulle återkomma…Min mor svarade då att hon var inte intresserad av mer kontakt…

Paketet har skickats som varubrev o hamnade direkt i hennes brevlåda och är öppnat men snuskburken är ej öppnad….

Företaget verkar ha en malmö avd

3 papper fanns i paketet

1 lapp - på svenska där de skriver
“tack fär att ni har valt gratis prov på sense cbd pounche standaer. Vi hoppas att ni kommer att bli nöjd med denna sample”

produkt info….

smaker info…

“hoppas ni blir belåtna…frågor eller funderingar kontakta oss…från stander team”

2 lapp - är en 2 sidig avtal på svenska
bland annat står det att man kan säga upp avtalet innan lev av nästa produkt

samt ett avsnitt där man kan ångra avtalet 14 dagar sedan varan mottagits

samt avsnitt om att skicka varan tillbaka

övrigt så finns det bara betalningsskyldigheter

3 lappen - är faktura
med ett bankgiro avi med 0kr…det står kontakta dom innan 09-22 för ändring av din nästa leverans

finns kundnr, abonnemang namn, betalningsvillkor 40 dagar netto.. m.m

Här bara hitta denna info på nätet om företaget där någon drabbats på samma sätt men med en annan produkt.
https://www.hallakonsument.se/fragor...e-har-bestallt
Citera
2022-09-14, 15:08
Medlem
glömde skriva.....vilket är bäst sätt att gå till väga? tycker ni!
Citera
2022-10-18, 19:26
Medlem
hur gick det? min far råkade ut för sammasak
Citera
2022-10-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHungrig

Står det kontaktinformation? Har du provat att ringa?
Citera
2022-10-20, 15:23
Medlem
QUOTE=OlleHungrig|81641157]Polsk företag har skickat cbd snus varuprov till min 80+ mor…de skriver som om att hon har gått med på ett abonnemang där det finns ett inbetalning lapp med 0kr samt om att näst vara kommer om hon inte säger upp abonnemanget…

Hon har inte gjort något beställning eller ok något abonnemang med bolaget eller någon…det enda hon kan komma på är att en person ringt henne o frågat om vad hon tycker om sjukvården och att de gjorde en undersökning o efter ställt frågor och frågat om var hon bodde m.m sa de skulle återkomma…Min mor svarade då att hon var inte intresserad av mer kontakt…

Paketet har skickats som varubrev o hamnade direkt i hennes brevlåda och är öppnat men snuskburken är ej öppnad….

Företaget verkar ha en malmö avd

3 papper fanns i paketet

1 lapp - på svenska där de skriver
“tack fär att ni har valt gratis prov på sense cbd pounche standaer. Vi hoppas att ni kommer att bli nöjd med denna sample”

produkt info….

smaker info…

“hoppas ni blir belåtna…frågor eller funderingar kontakta oss…från stander team”

2 lapp - är en 2 sidig avtal på svenska
bland annat står det att man kan säga upp avtalet innan lev av nästa produkt

samt ett avsnitt där man kan ångra avtalet 14 dagar sedan varan mottagits

samt avsnitt om att skicka varan tillbaka

övrigt så finns det bara betalningsskyldigheter

3 lappen - är faktura
med ett bankgiro avi med 0kr…det står kontakta dom innan 09-22 för ändring av din nästa leverans

finns kundnr, abonnemang namn, betalningsvillkor 40 dagar netto.. m.m

Här bara hitta denna info på nätet om företaget där någon drabbats på samma sätt men med en annan produkt.
https://www.hallakonsument.se/fragor...e-har-bestallt[/quote]
Citera
2022-10-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHungrig
Har precis hjälpt min mamma bli av med dessa. Hon blev uppringd och blev erbjuden en provprodukt utan köpkrav. Hon fick inte det hon blivit lovad och dom gick inte att nå via telefon på ett par veckor, då skickade hon tillbaka provet med en lapp att hon inte ville ha med dem att göra. Kom givetvis ett nytt paket och då kontaktade jag Hallå Konsument och fick mycket bra hjälp. Enligt lag vid telefonförsäljning är inget giltigt om andra part inte godkänt via brev, sms eller BankID. Mailade Stander som då tyckte att mamma antingen skulle betala fakturan eller skicka tillbaka till Polen. Hävdade då att inget skriftligt godkännande finns och då inget avtal och faktura är då ogiltig samt att om dom vill ha tillbaka varor så ska dom stå för returfrakten. Dom avskrev allt, ingen faktura behövde betalas och inga varor behövde skickas åter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in