Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-01, 00:06
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Åklagaren: ”Varför ropade du inte på hjälp?”
Otroligt dum fråga.
Ställa sig och ropa genom väggarna när angriparna bryter sig in.

Fast det undanröjer tvivel om att det skulle finnas en annan utväg än att gå på med kniv. Så helt rätt av åklagaren att ställa frågan. En oerfaren åklagare hade resonerat som du.
Citera
2025-09-26, 17:50
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Fast det undanröjer tvivel om att det skulle finnas en annan utväg än att gå på med kniv. Så helt rätt av åklagaren att ställa frågan. En oerfaren åklagare hade resonerat som du.

Nej, åklagaren gjorde definitivt bort sig. Ett helt uppenbart nödvärnsfall som går till historien!

Åklagaren måste jobbat för Samhall.
Citera
2025-09-26, 17:51
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Finns inte ett enda bevis på att N*oah har sålt alkohol eller droger till barn men däremot så finns det massor av bevis att fam Öberg sålde till allt och alla. Att N*oah släckte ljuset för två totalt värdelösa inavel borde i mina ögon tendera till ett Nobelpris i humanitet. eller åtminstone kungens medalj plus ett fett skadestånd.

Hear hear!
Citera
2025-09-26, 17:55
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Som jag förstått det var de obeväpnade? De trodde alltså att de skulle kunna misshandla/råna/våldta utan motstånd? En jäkla sak att "räkna med"... Nej som du säger så är den biten riktigt knepig. Kanske var på droger och inte tänkte klart. Standardförklaring idag :/

Nej, de var inte obeväpnade. En av dem hade en mattkniv i fickan.
Citera
2025-09-26, 18:16
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Som jag förstått det var de obeväpnade? De trodde alltså att de skulle kunna misshandla/råna/våldta utan motstånd? En jäkla sak att "räkna med"... Nej som du säger så är den biten riktigt knepig. Kanske var på droger och inte tänkte klart. Standardförklaring idag :/
Huruvida de var obeväpnade är inte så viktigt tycker jag. De var trots allt fyra stycken mot en N*ah. Kanske räknade de med att han skulle lägga sig platt när han såg dem alla? Bra att han inte gjorde det tycker jag!
Minns någon om det framgick i förundersökningen om de var drog/alkoholpåverkade?
Senast redigerad av Mimur 2025-09-26 kl. 18:20.
Citera
2025-09-26, 19:10
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Huruvida de var obeväpnade är inte så viktigt tycker jag. De var trots allt fyra stycken mot en N*ah. Kanske räknade de med att han skulle lägga sig platt när han såg dem alla? Bra att han inte gjorde det tycker jag!
Minns någon om det framgick i förundersökningen om de var drog/alkoholpåverkade?

Ingen aning. Men Noah gjorde helt rätt, vet jag.
Citera
2025-09-26, 19:15
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja Noah gjorde det vi vi Svenskar skulle ha gjort för 23 år sedan, all ära till Noah som visade sej vara mer Svensk än alla andra Svenskar.

Res en staty till Noahs ära.

Glöm inte Tony Ledel.
Citera
2025-09-26, 19:18
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Är det den här fittan som är hjärnan bakom det?

https://www.facebook.com/share/1BBdqtvdcy/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in