Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-24, 22:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jag har via kollegor inom mitt yrke fått veta att barn/ungdomar (runt Borås och Ulricehamn) försetts med alkohol och droger av denna N*ah. Vid flera fall har det gått illa, men som tur är inget dödsfall. Att denna idiot ens ansöker om en enda krona i skadestånd är ett hån mot allt och alla, men finns det någon rättvisa så lär Karma slå hårt mot honom.

Finns inte ett enda bevis på att N*oah har sålt alkohol eller droger till barn men däremot så finns det massor av bevis att fam Öberg sålde till allt och alla. Att N*oah släckte ljuset för två totalt värdelösa inavel borde i mina ögon tendera till ett Nobelpris i humanitet. eller åtminstone kungens medalj plus ett fett skadestånd.
Citera
2024-06-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Vad hände med Öberg bröderna och Yasmina

Tror båda blev homo på kåken.

Den yngre verkade så sugen på ny kuk så han valde att bli häktad igen.
Citera
2024-07-01, 03:22
Medlem
Denna domen är verkligen ett bevis på att nödvärnsrätten går långt ifall man blir angripen i sitt egna hem.
Helt rätt gjort av både TR och HR.
Citera
2024-07-10, 13:51
Medlem
Den dömda i 25-årsåldern som var utanför NB och slog på granntjejen och fippla med brevinkastet vart häktad men släppt. "misstänkt" för tre fall av misshandel under midsommarhelgen.

Villkorligt frigiven från sitt straff blev han alltså. Framtiden ser ljus ut Nån som vet vad det handla om?

https://app.bt.se/2024-06-26/domd-man-fran-jagaregatan-fallet-misstanks-for-nya-brott/
https://app.ut.se/2024-07-09/25-aringen-slappt-fran-haktet-efter-misstankta-misshandeln/
Senast redigerad av alex1932 2024-07-10 kl. 14:09.
Citera
2024-11-21, 23:18
Medlem
Hörde nyss på p3 Krim angående detta fallet. Herregud vad glad jag blir att han blev frikänd. Har tidigare varit emot skjutvapen och tyckt hur dom resonerar i Amerika är helt galet.

Men de senaste åren har detta fått mig att ändra mig, då de värst tänkbara personerna bär runt på vapen. Skulle någon bryta sig in i mitt eller min familjs hem, skulle jag gärna försvarat mig med ett vapen.

De har granater, bomber, automatgevär. Tror knappast det hade blivit värre om personer som är ostraffade och heliga medborgare hade fått försvara sig själva mot dessa parasiter.

För övrigt så är ju åklagaren helt jävla pantad. Två på balkongen som krossar en ruta. Två som står och rycker i dörrhandtaget. I vilken panik hade han själv varit i vid detta tillfälle? Pojken gjorde helt rätt enligt mig och skulle inte varit en tvekan på att detta var nödvärn.

Hoppas han får en rejäl jävla slant och fixar upp sitt liv! 🥳
Citera
2024-11-22, 01:54
Medlem
YugLdds avatar
Någon som har FUP? Tack
Citera
2024-11-22, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzirGrizzz
Denna domen är verkligen ett bevis på att nödvärnsrätten går långt ifall man blir angripen i sitt egna hem.
Helt rätt gjort av både TR och HR.
Ja det var 100% korrekt.

Men hur tänkte angriparna? "GM" gavs inget val än att veva med kniven när alla vägar var blockerade
Citera
2024-11-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YugLdd
Någon som har FUP? Tack

https://easyupload.io/n279e1
Citera
2024-12-12, 08:41
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ja det var 100% korrekt.

Men hur tänkte angriparna? "GM" gavs inget val än att veva med kniven när alla vägar var blockerade
Efter att ha sett rekonstruktionen är mitt intryck att de kanske inte såg kniven förrän det var försent om alls. Det var 1) mörkt och 2) trångt i den lilla lägenheten och 3) det verkar ha gått riktigt snabbt.

Vem är den här Öberg, lever han idag?
Citera
2024-12-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Efter att ha sett rekonstruktionen är mitt intryck att de kanske inte såg kniven förrän det var försent om alls. Det var 1) mörkt och 2) trångt i den lilla lägenheten och 3) det verkar ha gått riktigt snabbt.
Jag menade ju att dom överhuvudtaget gick in i lägenheten var fel eftersom dom borde förstått att något kunde hända
Citera
2024-12-12, 11:02
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag menade ju att dom överhuvudtaget gick in i lägenheten var fel eftersom dom borde förstått att något kunde hända
Som jag förstått det var de obeväpnade? De trodde alltså att de skulle kunna misshandla/råna/våldta utan motstånd? En jäkla sak att "räkna med"... Nej som du säger så är den biten riktigt knepig. Kanske var på droger och inte tänkte klart. Standardförklaring idag :/
Citera
2025-01-10, 11:08
Medlem
BO får ingen brottskadeersättning. Anledningen är att händelsen hade sin upprinnelse i narkotikaaffärer.

https://sverigesradio.se/artikel/friades-fran-dubbeldrapet-blir-utan-brottskadeersattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in