Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Kristersson hade ju ett ansvar här, han skulle gått ut och sagt att stödrösta inte L för de bara förstör, bättre om de försvinner. Men han ville väl ha de där 1-2 % som är Ls kärnväljare, plus att han är en Reinfeldtliberal som vill att L skall tvinga M till att driva Ls sjuka politik.
Ja, L blir Ulfs ursäkt att göra SD till ett stödben man kan köra över.
Jag hoppas verkligen att Sd parerar detta med L. Det är verkligen tråkigt eftersom att svenskarna behöver en regering som kan agera vettigt i den här krisen. Även om jag tyvärr är osäker på om JÅ och resten av partitoppen faktiskt klarar av pressen att rodda krisen utan att blint lyssna på lobbyister så vet jag att de skulle göra sitt bästa och även ha viss skepsis mot näringsliv och andra som vill påverka (att de vill påverka är ju i sak inte konstigt, man behöver ju även lyssna till behov olika grupper uttrycker. En regering med borgare helt beroende av SD kunde blivit bra.
Nu blir det istället skräp, och allt man kan hoppas på är att SD tar sig genom detta med hedern i behåll. Skulden är de facto inte heller deras, det är Ulf som har fulat sig. (Att L är L räknar jag inte ens in, de är hopplösa. Det är Ulf som ville behålla dem som är problemet).