Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Nej, jag menar att om SD lägger sig för L blir SD irrelevanta. Då kan ju sverigedemokrater lika gärna rösta på M. Så har det aldrig varit under SDs ökenvandring, utan en röst på SD var en röst för förändring på riktigt även om partiet stod utan inflytande.
Att näringslivslobbyister har idkat påverkan på SD är väldigt tydligt, men jag tror faktiskt inte att SD kommer att lägga sig för L på det viset. Tex markeringen angående A-kassan visar faktiskt att SD inte sonika följer efter näringslivets utspel (vilket nu handlat om att företag har svårt att rekrytera pga att kompetent arbetskraft inte tjänar på att ta arbeten som kräver långa resor). Här sägs den höga A-kassan utgöra ett problem liksom de höga bensinpriserna. Jag har dock noterat Jimmies uttryckssätt:
"Det vore inte lämpligt med en sänkning av A-kassan nu, med tanke på den kris Sverige är påväg in i".
Ulf får det svårt nu, men det är Ulfs huvudvärk.
Vad har skett med avdraget för att resa med egen bil till arbetet för övrigt? finns det kvar? MP och S skulle ju ta bort det.
För övrigt så har ju till exempel kollektivtrafiken till Arlanda *extraavgift* från Uppsala på 40 kronor enkel väg för buss. Tåget har extraavgift på 155 kronor enkel väg. Exemplet med Arlanda är en stor arbetsplats som haft "kaos" med brist på personal. Jag anser att man måste göra avdrag för resor till arbetet betydligt mer generöst eller tillåta att arbetsgivaren skattefritt betalar resor för att öka viljan hos arbetskraften att resa.