• 1
  • 2
2022-09-16, 07:20
Medlem
Cindells avatar
Jag älskar rå rödlök och gul lök! Skivad eller hackad beroende på måltid.
Citera
2022-09-27, 09:28
Medlem
Äter ofta lök men helst röd rå lök. Ska odla egen ekologisk nu till sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Lät inte som nån smakupplevelse med rå lök på mackan
Rå lök är bara gott på hamburgaren inte annars

Kan du även äta en rå lök som äpple? sett några göra det och det ser vidrigt ut

Finns många olika sorters gul lök så det kan ju vara en mildare eller godare.
Citera
2022-11-25, 13:35
Medlem
Äta rå lök är bra. Kuken växer och blir 2 cm större om man äter rå lök varje dag. Boostar testosteronet, prova ät 3 st röd/gul lökar om dagen så får ni se.
Citera
2022-11-28, 17:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Rå lök är nyttigt, det innehåller bla antioxidanter och ämnen som avgiftar kroppen.
Det är inte farligt för magen men är gasbildande så är man lite känslig kan man ju ont i magen. Men hur mycket man kan äta utan att magen stökar märker man snabbt.

Jag älskar också lök i alla former. Det är otroligt gott. 🙂

Detdär med avgiftningen är mumbo jumbo.
Citera
2022-11-28, 17:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Rå gul lök är väldigt gott, speciellt den som en kan köpa i södra Europa eller i saluhallar.

Favoriten är nog rå lök i en tomatsallad.

Prova att äta en klyfta rå vitlök som det första du gör på morgonen. Det sägs vara synnerligen välgörande för kroppen och luftvägarna (som förvisso är en del av kroppen ).

Hjälper mot förkylning, vitlök håller folk på avstånd.
Citera
2022-11-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag har fått dille på vanlig rå gul lök . Jag har det på knäckemacka som pålägg. Skurna lökringar .

Är det nyttigt med rå lök eller är det farligt att äta det `? Tänkte om magen tar stryk eller något sådant?

Är det fler än jag som älskar att äta rå lök?

Tror det finns en stödlinje. Kroppen pallar inte hur länge som helst. Man får lökhjärta tillslut. Fundera på om du kan trappa ut begäret med något annat - vitlök, rödlök, heroin eller subutex.

Lök är jävligt gott. Billigt också. Fortsätt med dina vanor så länge du borstar tänderna och mår bra.
Citera
2022-12-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Tror det finns en stödlinje. Kroppen pallar inte hur länge som helst. Man får lökhjärta tillslut. Fundera på om du kan trappa ut begäret med något annat - vitlök, rödlök, heroin eller subutex.

Lök är jävligt gott. Billigt också. Fortsätt med dina vanor så länge du borstar tänderna och mår bra.

Ja, han får överväga att importera ekologisk rödlök från någon farm om detta missbruk ska fortsätta.

Hade själv ätit mer rödlök om det inte vore för att jag inte jämt orkat skära upp. Den som finns uppskuren äts ju alltid upp direkt
Citera
2022-12-09, 18:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Lät inte som nån smakupplevelse med rå lök på mackan
Rå lök är bara gott på hamburgaren inte annars

Kan du även äta en rå lök som äpple? sett några göra det och det ser vidrigt ut
Testa att lufta löken i typ +30min, eller skölj den i vatten kort.
De ändrar sig rätt radikalt då, men antar kanske en del nyttigheter försvinner med ångorna.

Ett av barnen var helt jävla tokig i rå lök som liten, den blev upprör om den inte fick massor.
Och då till saker som korv och bröd och annat med lök, elelr som kaviar och rå lök.
Citera
2023-11-19, 18:00
Medlem
amnesjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki

Tack för skratt
Citera
2025-10-19, 16:35
Medlem
murder4hires avatar
Ja såklart!!!

Jag äter 182,5 råa lökar och 182,5 stekta lökar om året, nästan utan undantag!!

EN LÖK OM DAGEN GÖR DIG IMMUN MOT CANCER. sa min mamma i alla fall.......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in