Citat:
Ursprungligen postat av
bassen93
Skulle limma tillbaka en del på datormus som hade ramlat loss. Satte tillbaka den med Karlsons klister då det var det som fanns hemma. Upplever dock att det aldrig torkar? Trots att jag suttit och komprimerat biten med handen i kanske 10-15 minuter.
Så till min fråga. Hur använder man Karlsons klister? Borde väl inte vara raketforskning. Framgår inte riktigt på förpackningen dessvärre hur lång tid det tar och så vidare.
karlsons klister är faktiskt ett riktigt bra klister. Fungerar både som kontaktlim och som vanligt klister. Det stannar bra på ytorna och rinner inte.
Vill du använda det som kontaktlim- jag har för mig det står på tuben - så ska du stryka båda ytorna och vänta lite innan du pressar ihop dem. Karlssons klister är relativt starkt och fäster mot de flesta ytor. Alternativet är vanligt kontaktlim - men det ska vara sådant som är tjockt och inte rinner. Det är en jättebra produkt, och blir ändå starkare.
Superlim är förstås starkt men svårare att använda för det rinner. och hamnar lätt på platser man inte vill ha det. Och det är giftigare. Irriterar ögonen och klistrar ihop fingrarna. Jag har nyligen limmat på min mus, och då använde jag ett jättestarkt lim som är lite gummiaktigt och genomskinligt. Det heter Lim och byggfog, från Byggmax
https://www.byggmax.se/lim-byggfog-all-in-one
fäster på precis allt!