• 1
  • 2
2022-09-12, 18:14
Medlem
Är ni för att skicka tillbaka invandrare som bor i förorter? Speciellt andragenerations invandare. Även om dom inte är kriminella eller något liknande?
Citera
2022-09-12, 18:15
Medlem
2020-01-01s avatar
Självklart inte? Ingen som sköter sig ska skickas tillbaka. Iallafall om SD får bestämma.
Citera
2022-09-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är ni för att skicka tillbaka invandrare som bor i förorter? Speciellt andragenerations invandare. Även om dom inte är kriminella eller något liknande?
Ja, jag skrev just ett inlägg om det här.
Citera
2022-09-12, 18:18
Medlem
fluff995s avatar
Citat:

Muslimer: Kategoriskt ja.
Negrer: förmodligen. På sin höjd kan vi behålla ett litet bestånd, separerat i minimala grupper runt om i landet så att inte en enda skolklass eller arbetsplats har mer än en liten minoritet svarta. En till två afrikaner är integrerbara. Tre eller fler är en oundviklig BLM-demonstration. Sverige behöver en kaffer-rast.

Ovan gäller naturligtvis hela landet, inte bara förorterna.
Senast redigerad av fluff995 2022-09-12 kl. 18:21.
Citera
2022-09-12, 18:19
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tycker man ska börja om. Invandring till Sverige startades 1975 utan folkomröstning. Hade jag fått välja, då hade alla som kommit från och med 1975 och framåt skall ut.

Sedan har vi en folkomröstning. Ska vi ha invandring eller inte?

Vilket typ av invandring (om det blir Ja) ska vi ha?

Vilken omfattning?

Med mera...
Citera
2022-09-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ja det vore drömmen.
Citera
2022-09-12, 18:22
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:

Nej, jag tycker dock att kriminella invandrare ska skickas hem.
Inte för obetydliga saker som att köra utan säkerhetsbälte, men för alla våldsbrott, sexualbrott och för stöld.

Dessutom borde vi kunna upphäva medborgarskap efter allvarliga brott.
Citera
2022-09-12, 18:25
Medlem
Nej, folk som är medborgare och arbetar och sköter sig ska såklart få stanna.

Kriminella och de som visar noll vilja att integrera sig och arbeta får gärna lämna.
Citera
2022-09-12, 18:46
Medlem
Absolut. Vi har redan för många i landet och vi kan inte hålla reda på alla, minst sagt integrera dom. Det är därför vi har dom problemen vi har i landet idag.

Däremot så tycker jag att dom som sköter sig, följer lagen, lär sig språket och anpassar sig till Sverige har all rätt att stanna kvar. Om dom inte skapar problem och är skötsamma så ser jag inget problem med dom alls.

Dock så ska alla kriminella, dom som medvetet segregerar sig eller vill förändra Sverige till ett helt annat land skickas ut permanent. Punkt.
Citera
2022-09-12, 18:55
Medlem
är man fullt frisk och har varit i sverige 5-10 år och fortfarande inte kan försörja sig själv då borde man nog prova att söka jobb i något annat land som är i behov av den typen av arbetskraft?

det är väl bäst för alla parter?
Citera
2022-09-12, 19:27
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Nej, egentligen inte. Om vi tar bort de som aldrig skulle fått PUT eller bidrag och som inte kan svenska efter 30 år i landet så skulle ekonomin säkert bli bättre, förvisso.

Men viktigast är att skicka hem de kriminella elementen per omgående. Såna som Örebroterroristerna som skulle utvisas men får stanna kvar bör släppas från ett plan över Libyen utan fallskärm.
Citera
2022-09-12, 19:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, det är att ta i. Skaffa ett jobb och uppför dig som folk så ska du nog få stanna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in