Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-12, 10:36
  #1
Medlem
sanahs avatar
Behöver hjälp!!

Har länge velat ha en parfym som jag gillar och kan använda till vardags och har nu börjat leta efter en. Jag vill ha en parfym som luktar väldigt sött och som är mer varm och rund i doften, än någon som sticker i näsan och är för "parfymig", den får heller absolut inte dra iväg och lukta tantigt. Krav är också att den är vegansk och cruelty-free.

Har hört många rekommendera Ariana Grandes Sweet Like Candy om man är ute efter en söt parfym, men efter att ha luktat på den så upplever jag den inte alls som så söt som jag vill, och snarare att den var lite stickig och för parfymig. Luktade på några andra Ariana Grande parfymer och tycker att flera av dem luktar gott men tyvärr blev det lite väl mycket i näsan och efter ett tag luktade ju alla likadant.

Jag har även luktat på Billie Eilish parfym och gillade den väldigt mycket, söt och varm doft, men inte för kraftig. Jag har även luktat på två Valentino parfymer, Donna Born In Roma och Coral Fantasy, varav en var mer blommigt söt och den andra mer godis söt, minns dock inte vilken av dem som luktade vad, men jag är ute efter någon mer godis söt och älskade den jag luktade på men den föll bort direkt då den inte är cruelty-free.

Så jag behöver hjälp, vilken parfym skulle ni rekommendera som uppfyller mina krav? Upplever ni Sweet Like Candy på samma sätt som jag gör och finns det någon annan Ariana Grande parfym som ni också tycker luktar sött och föredrar? Vad tycker ni om Billie Eilish parfym och är det någon av er som vet av någon parfym som är väldigt lik den godis-söta doften från Valentino, men som är cruelty-free?

Tack på förhand!
Citera
2022-09-12, 12:00
  #2
Medlem
auruns avatar
Kanske sluta kolla på signaturparfymer och testa riktiga istället?
Citera
2022-09-12, 12:09
  #3
Medlem
sanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Kanske sluta kolla på signaturparfymer och testa riktiga istället?

Ja kom med några förslag då? De jag har doftat på är de som butikspersonalen rekommenderat utifrån hur jag har beskrivit att jag vill att parfymen ska dofta.
Citera
2022-09-12, 13:13
  #4
Medlem
viviaens avatar
Jag vet inte hur Valentino parfymerna doftar men jag äger flera Ariana Grande parfymer och tycker att Sweet Like Candy är väldigt överskattad. Vet inte om de är lika söta, om det verkligen är det du är ute efter, men både hennes Cloud och Ari parfym föredrar jag över Sweet Like Candy, tycker de luktar magiskt.

Flowerbomb från Viktor & Rolf är också en söt doft, men den drar iväg mer åt det blommiga hållet snarare än det där godis-söta du är ute efter, men doftar ändå otroligt gott. Jag vet ett fåtal till, men inga av de tror jag är cruelty-free. Billie Eilish parfym tycker jag luktar jättegott, en väldigt varm vanilj-aktig doft.
Citera
2022-09-12, 21:44
  #5
Medlem
happyjoys avatar
Tjejerna här hemma använder Isabell Kristensen ”Dreams” som vardagsparfym. Den är billig, luktar sött och gott.
Citera
2023-01-24, 15:31
  #6
Medlem
sayumis avatar
Pink Sugar av Aquolina är ett tips, väldigt söt och doften håller länge trots att det är en EdT.
Citera
2023-02-01, 07:14
  #7
Medlem
Vildbloms avatar
Oh Gurl, hittade THE parfym på Normal: Kristinas Appeline röd och grön för 80 spänn! Den röde luktar som ett sött äpple. Tror du hade gillat den. Finns i jordgubb och körsbär också men inte i sverige. Skynda innan den är slut!
Citera
2023-10-24, 17:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanah
Behöver hjälp!!

Har länge velat ha en parfym som jag gillar och kan använda till vardags och har nu börjat leta efter en. Jag vill ha en parfym som luktar väldigt sött och som är mer varm och rund i doften, än någon som sticker i näsan och är för "parfymig", den får heller absolut inte dra iväg och lukta tantigt. Krav är också att den är vegansk och cruelty-free.

Har hört många rekommendera Ariana Grandes Sweet Like Candy om man är ute efter en söt parfym, men efter att ha luktat på den så upplever jag den inte alls som så söt som jag vill, och snarare att den var lite stickig och för parfymig. Luktade på några andra Ariana Grande parfymer och tycker att flera av dem luktar gott men tyvärr blev det lite väl mycket i näsan och efter ett tag luktade ju alla likadant.

Jag har även luktat på Billie Eilish parfym och gillade den väldigt mycket, söt och varm doft, men inte för kraftig. Jag har även luktat på två Valentino parfymer, Donna Born In Roma och Coral Fantasy, varav en var mer blommigt söt och den andra mer godis söt, minns dock inte vilken av dem som luktade vad, men jag är ute efter någon mer godis söt och älskade den jag luktade på men den föll bort direkt då den inte är cruelty-free.

Så jag behöver hjälp, vilken parfym skulle ni rekommendera som uppfyller mina krav? Upplever ni Sweet Like Candy på samma sätt som jag gör och finns det någon annan Ariana Grande parfym som ni också tycker luktar sött och föredrar? Vad tycker ni om Billie Eilish parfym och är det någon av er som vet av någon parfym som är väldigt lik den godis-söta doften från Valentino, men som är cruelty-free?

Tack på förhand!
Xerjoff Mamluk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback