• 1
  • 2
2022-09-07, 18:29
Medlem
PleasureBoxs avatar
Är det någon mer som känner med mig?
Loppet är redan kört. Om man t.ex kollar på oddsen på unibet. 1.45 att Maggan blir statsminister. 1.01 att sossarna får mest procent av rösterna.

Jag orkar inte gå runt i fyra år till och klaga på att människor "röstat för det här" när någon oskyldig blir mördad, elpriserna ökar, invandringen ökar. Då är jag hellre en av dom som förstört det.

The game is rigged, but you cannot lose if you do not play.

På söndag röstar jag på sossarna..
Citera
2022-09-07, 18:32
Medlem
Du är en idiot
Citera
2022-09-07, 18:32
Medlem
Haha men va
Citera
2022-09-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleasureBox
Loppet är redan kört. Om man t.ex kollar på oddsen på unibet. 1.45 att Maggan blir statsminister. 1.01 att sossarna får mest procent av rösterna.

Jag orkar inte gå runt i fyra år till och klaga på att människor "röstat för det här" när någon oskyldig blir mördad, elpriserna ökar, invandringen ökar. Då är jag hellre en av dom som förstört det.

Skulle föreslå att du flyttar till ett annat land i stället.
Citera
2022-09-07, 18:37
Medlem
BigFatCones avatar
Om inget ändå inte spelar någon roll, så kan du ju alltid rösta på Partiet Axl Jansons Vänner.
Citera
2022-09-07, 18:38
Medlem
PleasureBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Skulle föreslå att du flyttar till ett annat land i stället.

Det ska jag göra inom snar framtid. Här kommer sossarna alltid regera..
Citera
2022-09-07, 18:40
Medlem
Neroxxs avatar
Så du ska gå runt i fyra år och klappa dig själv på axeln och säga att "JAG har röstat för det här". Jadu, mycket konstigt ska man höra från människor innan man faller av pinn. Om individer tänkte som dig så skulle vi aldrig se förändring. Sen förstår jag inte heller tanken med individer som bara ger upp och lägger sig ner, rösta på det du vill och sluta upp med trams. Detta gäller alla, oavsett vad du röstar på. "Om man kollar oddsen", också en korkad anledning att inte rösta på det parti man vill. Hey, lägg pengar på det oddset absolut men rösta på det du anser är bäst...... fan.
Citera
2022-09-07, 18:44
Medlem
PleasureBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Så du ska gå runt i fyra år och klappa dig själv på axeln och säga att "JAG har röstat för det här". Jadu, mycket konstigt ska man höra från människor innan man faller av pinn. Om individer tänkte som dig så skulle vi aldrig se förändring. Sen förstår jag inte heller tanken med individer som bara ger upp och lägger sig ner, rösta på det du vill och sluta upp med trams. Detta gäller alla, oavsett vad du röstar på. "Om man kollar oddsen", också en korkad anledning att inte rösta på det parti man vill. Hey, lägg pengar på det oddset absolut men rösta på det du anser är bäst...... fan.

Jo det e lite omoget det kan jag hålla med om. Men jag känner tyvärr så. Tråkigt som fan..
Citera
2022-09-07, 18:48
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Jo det e lite omoget det kan jag hålla med om. Men jag känner tyvärr så. Tråkigt som fan..

Du kan ju inte heller stirra dig blint på oddsen, SD ( som är ditt parti) har ju ökat varje val och det mesta tyder ju på att de gör det detta med. Du som SD'are borde ju vara mer positiv för en ökning av ditt parti än alla andra. Sen kan jag förstå att man har en negativ syn på framtiden men det är ju då din röst är extra viktig. Du gör förstås som du vill ändå, jag tycker bara ditt resonemang är klumpigt och korkat. Men vill man ha förändring så får man fan dra sitt strå till stacken.
Senast redigerad av Neroxx 2022-09-07 kl. 18:51.
Citera
2022-09-07, 18:49
Medlem
Alvids avatar
Citat:

Ställ bort flaskan, nyktra till och ta dig i kragen för helvete! Riktigt sjukt resonemang, tänk på dom som kämpar för att få till en förändring.
Citera
2022-09-07, 18:54
Medlem
Du har en poäng men oddsen är ofta fel, något som jag lärt mig senaste åren.
I Brexit var oddsen mot Brexit låga, även när exitpolls visade att det fanns stor sannolikhet Brexit skulle vinna.

När Trump vann var oddsen låga för Clinton även efter att Trump vann delstat efter delstat. När Biden vann var det omvända: så snart Trump vann Florida svängde oddsen till hans fördel trots att det var ganska uppenbart han skulle ha svårt vinna de övriga delstater han behövde.

Osv. Om folk läser i tidningen att X vinner valet så spelar de på det. De gör liksom inga djupare analyser.

Odds är helt enkelt väldigt dåliga på att förutse politiska val. Kanske för att de som spelar är lågbegåvade? De springer runt och säger "kolla oddsen!" och sen har de fel. Kanske är det mest grupptänk. De spelar på det alla andra spelar på.
Citera
2022-09-07, 18:55
Medlem
boqpods avatar
Är du medveten om att det skiljde ungefär 13.000 röster mellan blocken i förra valet?

Om 13 tusen hade röstat blått för 5 år sedan hade vi inte haft S+MP regering efter förra valet.

Förstår du NU hur viktig DIN röst är??

Vi har andra konstellationer i årets val, dessutom en ENAD opposition!!! Saker kommer hända om vi bara får bort smådiktatorerna i S, som vill regera till vilket pris som helst. (Lycka till med MP, V och C)……
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in