• 2
  • 3
2022-09-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Självklart inte. Däremot är det väl alldeles förträffligt om folk slutade misshandla barn.

Vaddå själviskt? Rika röstar M för att de ska få förbli rika och utnyttja andra. Ska de också tvingas rösta annorlunda? Eller har du helt missat att folk röstar på saker som är bra för dem?

Jag känner mig väldigt utanför som enbart röstar utifrån ideologiska skäl.

Blev du ledsen nu när SD fick en röst mindre? Buuuuhuuuuu.

Jävligt klena nerver i den här tråden.
Förnuftiga svenskar som kan se bortom sig själva röstar inte alltid själviskt. Själv skulle jag gynnas mest av M men kommer rösta SD eftersom en radikal minskning av invandringen kommer gynna HELA Sverige på så otroligt många sätt.
Citera
2022-09-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Jag känner ångest över att de rödgröna (S, V, C, MP) kanske kommer vinna valet igen.
Misstänker att jag i så fall kommer hamna i djup depression.
Hur ska jag göra för att inte tappa livslusten vid ett sånt läge, och hur ska jag hantera min ångest och nedstämdhet som jag redan känner över situationen?

Det är inte bara deprimerande att vänsterblocket har så kass politik som skadar Sverige och omvärlden (bl.a. Ukraina), det är även deprimerande att så många svenskar är så dumma i huvudet att de röstar på skiten.

Jag tror att de flesta som röstar på skiten gör det bara för att de har gjort det tidigare och är därför lojala mot partiet. På samma sätt som vissa är t.ex. lojala mot ett visst bilmärke, de köper alltid samma bilmärke även fast det finns mycket bättre bilmärken.

Om vänsterblocket vinner igen så kommer bl.a:
* Kriminella fortsätta härja och skjuta på våra gator och torg eftersom de rödgröna inte vill skärpa lagarna lika mycket.
* Ukraina lämnas åt sitt öde utan militär hjälp. Vilket kommer resultera i rysk seger, vilket kommer resultera i att Ryssland (och Kina) kommer invadera fler länder senare.
* Vi får fortsatt överdrivet hög invandring.
* Vi kommer fortsätta ha jättelånga vårdköer.
* V och MP kommer försöka sabotera vår Natoansökan och sätta käppar i hjulet för ett starkare försvar.
* MP kommer får bättre möjligheter att fortsätta med deras förstörelse av Sverige.
* Vi kommer ha jättehöga bränsle (och el) priser.
* Sverige kommer bli ett ellöst land eftersom de avvecklar all kärnkraft p.g.a. deras irrationella rädsla för kärnkraft.

O.s.v.
Håller med dig.. kommer bli rätt deppad om vänstern vinner på söndag.
Herregud, fattar inte att folk fortsätter rösta på dem efter allt de ställt till med. Ofattbart.
Citera
2022-09-07, 14:19
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Ni ynglingar är så jävla klena, svaga och lättpåverkade att det fan är synd om er, trycker ni alla 14 SSRI-preparat och går hos psykiatrin?

Det spelar absolut ingen roll vem som sitter vid makten och ditt vardagliga liv kommer inte påverkas om du inte tillhör samhällets extrema ytterligheter!

Är du så jävla klen att du går under av vilka narcissistiska sociopater som innehar låtsamakt i riksdagen, då är du fan ett sorgligt fall som ska duka under enligt sann darwinism….

Skärp dig din jävla tönt!

Jag börjar hålla med dig i detta. Det är ett jävla gnäll hela tiden, alla politiker ljuger ju. Det kommer bli mellanmjölk som vanligt i det här landet. Sitt ner och ta det lugnt.
Citera
2022-09-07, 19:04
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Förnuftiga svenskar som kan se bortom sig själva röstar inte alltid själviskt. Själv skulle jag gynnas mest av M men kommer rösta SD eftersom en radikal minskning av invandringen kommer gynna HELA Sverige på så otroligt många sätt.

Jag röstar även efter min moral, inte efter behov. Det måste reta dig.
Citera
2022-09-08, 06:15
Du har inga förpliktelser gentemot Sverige. Du är inte skyldig "Den gamla, den fria" någonting. Du har ingen anledning att bry dig om vilket, inga skäl att må på något särskilt sätt utifrån ett valresultat.
Citera
2022-09-08, 07:17
Medlem
Ghastens avatar
Landet är i en sån galen nergång så vi får hoppas att röda skräpsidan inte vinner. Troligen så blir det så tyvärr. Tillräckligt många öppnar inte sina ögon och vi har alla bidragstagar och flyktingar som kommit hit som röstar fel.

Inget som håller mig vaken men vi kommer känna på 4 år till i missär.
Citera
2022-09-08, 10:11
Medlem
Citat:
Jag röstar även efter min moral, inte efter behov. Det måste reta dig.
Så det är god moral att ta stora delar av andras ihoparbetade pengar?? Herregud, vad ni kommunister lyckas intala er själva.
Citera
2022-09-08, 10:13
Medlem
DennisOlofs avatar
@Ghasten, antagligen blir det en röd-grön röra igen.

Till viss del är det invandrare, flyktingar som röstar mera på röda blocket men det är ju inte konstigt eftersom det lovas allt möjligt. Dom är antagligen mer beroende av bidrag och annat plus att många i deras omgivning säkerligen röstar rött, då gör dom det säkert också. Grupptryck osv. Sedan brukar folk också i större omfattning rösta på de partier som är större.

Frågan är om Sverige kommer vända trenden, antagligen inte utan det är snarare frågan om Sossarna kommer lyckas förnya sig eller tvingas till det pga faktorer i omvärlden förändras.

Det enda som är säkert är att sossarna förmodligen kommer tappa ytterligare 8% eller så i genomsnitt i framtiden, mycket pga äldre som faktiskt dör. Där finns många som alltid röstar på det som dom röstat på i alla tider osv. Det är ju först efter år 2000 som sakfrågor och folk som är politiskt mer obundna, rörliga väljare tog fart men det kommer ta tid innan denna grupp är så pass stor att det äldre systemet, partilojaliteter etc försvunnit. Tekniken och Internet har gjort folk mer rörliga vilket är bra för alla då vi får ett mer flexibelt politiskt system där dessa tomtar faktiskt måste göra mer av det folket faktiskt vill ha gjort.

Jag tycker inte det är så viktigt vilka som styr Sverige utan tycker det är mer tragiskt att det går åt fel håll inom alla partier mer eller mindre. Men det är också bra att hålla distans till media och politik för att det inte ska påverka ditt eget psyke för mycket. Det är lätt hänt att dras med i alla hemskheter som händer över allt osv. Jag läser inte om det, jag vet inte mycket om vad som händer. Å andra sidan anser jag mig inte ha tid att lägga på detta då jag har på tok för mycket egna problem att handskas med.

Inte händer det mycket nu eller efter valet, det blir säkert som vanligt igen. Samma skit, samma problem, massa prat om det ena och andra men inget ändras. Det är först när vi blir invaderade, eller elnätet går sönder etc. Det måste hända något stort för att folk ska vakna tyvärr. Folk vill inte ha förändring, man har alltid stretat emot i alla tider.

Det är för att du vet vad du har och inte vad du kommer få eller vad som kan hända. Det är läskigt. Minns inte vad det heter men är ett psykologisk grej.
Senast redigerad av DennisOlof 2022-09-08 kl. 10:18.
Citera
2022-09-08, 14:11
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Så det är god moral att ta stora delar av andras ihoparbetade pengar?? Herregud, vad ni kommunister lyckas intala er själva.

Nej, det är därför man är vänster. Man vill inte att storföretagen ska göra miljardvinster på ens arbete medan man själv får smulor.
Citera
2022-09-08, 16:20
Medlem
Citat:
Nej, det är därför man är vänster. Man vill inte att storföretagen ska göra miljardvinster på ens arbete medan man själv får smulor.
Men lägg av. Du är ju vänster för att kunna leva på bidrag hela livet.
Men ni vänsternänniskor borde ju inse att med dagens politik(importera mängder med utländska, ofta kriminella) människor som kostar multum, kommer det snart inte finnas mycket kvar t er. Om något borde nu ju rösta SD. Sossar som inte vill ha hit mängder av kostsamma afrikaner.
Citera
2022-09-08, 20:42
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Men lägg av. Du är ju vänster för att kunna leva på bidrag hela livet.
Men ni vänsternänniskor borde ju inse att med dagens politik(importera mängder med utländska, ofta kriminella) människor som kostar multum, kommer det snart inte finnas mycket kvar t er. Om något borde nu ju rösta SD. Sossar som inte vill ha hit mängder av kostsamma afrikaner.

Jag var vänster när jag var 16 och hade en ljus framtid framför mig med trolig mycket hög lön.

Du sitter och hittar på skit om andra. Varför?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in