• 1
  • 2
2022-09-07, 01:18
Medlem
Jag känner ångest över att de rödgröna (S, V, C, MP) kanske kommer vinna valet igen.
Misstänker att jag i så fall kommer hamna i djup depression.
Hur ska jag göra för att inte tappa livslusten vid ett sånt läge, och hur ska jag hantera min ångest och nedstämdhet som jag redan känner över situationen?

Det är inte bara deprimerande att vänsterblocket har så kass politik som skadar Sverige och omvärlden (bl.a. Ukraina), det är även deprimerande att så många svenskar är så dumma i huvudet att de röstar på skiten.

Jag tror att de flesta som röstar på skiten gör det bara för att de har gjort det tidigare och är därför lojala mot partiet. På samma sätt som vissa är t.ex. lojala mot ett visst bilmärke, de köper alltid samma bilmärke även fast det finns mycket bättre bilmärken.

Om vänsterblocket vinner igen så kommer bl.a:
* Kriminella fortsätta härja och skjuta på våra gator och torg eftersom de rödgröna inte vill skärpa lagarna lika mycket.
* Ukraina lämnas åt sitt öde utan militär hjälp. Vilket kommer resultera i rysk seger, vilket kommer resultera i att Ryssland (och Kina) kommer invadera fler länder senare.
* Vi får fortsatt överdrivet hög invandring.
* Vi kommer fortsätta ha jättelånga vårdköer.
* V och MP kommer försöka sabotera vår Natoansökan och sätta käppar i hjulet för ett starkare försvar.
* MP kommer får bättre möjligheter att fortsätta med deras förstörelse av Sverige.
* Vi kommer ha jättehöga bränsle (och el) priser.
* Sverige kommer bli ett ellöst land eftersom de avvecklar all kärnkraft p.g.a. deras irrationella rädsla för kärnkraft.

O.s.v.
Senast redigerad av DeepDepp 2022-09-07 kl. 01:20.
Citera
2022-09-07, 01:30
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Jag känner ångest över att de rödgröna (S, V, C, MP) kanske kommer vinna valet igen.
Misstänker att jag i så fall kommer hamna i djup depression.
Hur ska jag göra för att inte tappa livslusten vid ett sånt läge, och hur ska jag hantera min ångest och nedstämdhet som jag redan känner över situationen?

Det är inte bara deprimerande att vänsterblocket har så kass politik som skadar Sverige och omvärlden (bl.a. Ukraina), det är även deprimerande att så många svenskar är så dumma i huvudet att de röstar på skiten.

Jag tror att de flesta som röstar på skiten gör det bara för att de har gjort det tidigare och är därför lojala mot partiet. På samma sätt som vissa är t.ex. lojala mot ett visst bilmärke, de köper alltid samma bilmärke även fast det finns mycket bättre bilmärken.

Om vänsterblocket vinner igen så kommer bl.a:
* Kriminella fortsätta härja och skjuta på våra gator och torg eftersom de rödgröna inte vill skärpa lagarna lika mycket.
* Ukraina lämnas åt sitt öde utan militär hjälp. Vilket kommer resultera i rysk seger, vilket kommer resultera i att Ryssland (och Kina) kommer invadera fler länder senare.
* Vi får fortsatt överdrivet hög invandring.
* Vi kommer fortsätta ha jättelånga vårdköer.
* V och MP kommer försöka sabotera vår Natoansökan och sätta käppar i hjulet för ett starkare försvar.
* MP kommer får bättre möjligheter att fortsätta med deras förstörelse av Sverige.
* Vi kommer ha jättehöga bränsle (och el) priser.
* Sverige kommer bli ett ellöst land eftersom de avvecklar all kärnkraft p.g.a. deras irrationella rädsla för kärnkraft.

O.s.v.

Lille du, tänker du att en röst på blåbruna järnrörsgänget är lösningen? Avskaffad välfärd, nä fy! Allas lika värde? Nu kommer Vänsterpartiet starkt, mp ligger bra till. Magdalena kommer lyssna på oss i V. Känn trygghet att välfärden är trygg.
Citera
2022-09-07, 01:38
Medlem
Gabbegy000s avatar
Det bästa du kan göra är att fokusera på ditt liv och skita i vad som händer politiskt i Sverige, du kommer inte få ett bättre liv om sd vinner, glöm och dröm. Sen verkar du vara en nato USA Ukraina israel fitta så du har inget att oroa dig för. Hitta ett nytt intresse eller ta ett extra jobb eller något.
Citera
2022-09-07, 01:38
Bannlyst
Ni ynglingar är så jävla klena, svaga och lättpåverkade att det fan är synd om er, trycker ni alla 14 SSRI-preparat och går hos psykiatrin?

Det spelar absolut ingen roll vem som sitter vid makten och ditt vardagliga liv kommer inte påverkas om du inte tillhör samhällets extrema ytterligheter!

Är du så jävla klen att du går under av vilka narcissistiska sociopater som innehar låtsamakt i riksdagen, då är du fan ett sorgligt fall som ska duka under enligt sann darwinism….

Skärp dig din jävla tönt!
Citera
2022-09-07, 01:44
Medlem
HLundborgs avatar
Tror det kan va nyttigt för dig, du behöver uppenbarligen tuffa till dig lite om du ska överleva i det nya Sverige, det kommer nämligen högst troligt bli betydligt värre innan det blir bättre.

Det står inte och faller med ett politiskt val, utan de val vi gör varje dag. Så när du hämtat dig efter förlusten, så kan du t.ex gå med i www.detfriasverige.se och se till att vara med och bygga upp svenska enklaver, oaser där vi svenskar kan slippa babberiet ett tag och umgås med svenskar på svenskars vis i väntan på att vi är starka nog att återta landet.
Senast redigerad av HLundborg 2022-09-07 kl. 01:48.
Citera
2022-09-07, 01:47
Medlem
Lågnivå att lägga en listtrådstart med propaganda i detta forum.
Citera
2022-09-07, 02:12
Medlem
Storfetdases avatar
Ge upp på politiken, alla politiker är korrupta, det är inte ett demokratiskt samhälle du lever i så det är ingen poäng att bry sig. Försök att tjäna en slant, lev gött och sen är den här skiten tack och lov över en dag.
Citera
2022-09-07, 02:15
Medlem
Du låter väldigt svensk. Era psyken motsvarar en sydeuropeisk 10-årings. Önskar er lycka till under den kommande hyperinflationen då ni inte har tillgång till el, mat, antidepressiva och benso. Gissar på att de flesta av er knäcks inom veckor.
Citera
2022-09-07, 03:56
Medlem
Dopaminas avatar
Jag har röstat S, SD och nu går jag med flera fd. SD i senaste val över till V. Sorry. Det har med narkotikapolitiken att göra. Om du inte orkar finns det lite överallt. Botemedel mot din dalande livslust.
Citera
2022-09-07, 04:54
Medlem
Muppetys avatar
Försök se nått positivt i det istället. Måste väl finnas väl nått bra med S/V/C/MP?

Jag är absolut för ett blågult styre o har alltid röstat så, men vinner de rödgröna igen så kommer jag bara att skratta åt att landet går mot sitt fördärv, samtidigt som de höjer min sjukersättning.

Jag försöker leva mer o mer "off grid" o försöker vara så självförsörjande som möjligt. Men jag är i.a.f. glad att vi har allmän sjukvård då jag behövt en hel del hjälp därifrån. Men den hade säkert blivit ännu bättre med blågult styre, de vill ju inte avskaffa den i.a.f.

Någon pratade om narkotikapolitik, är kluven i den frågan... Tycker om att knarka, men undviker det oftast numera, men hade det varit lagligt hade jag säkert fastnat i nått skit igen.
Citera
2022-09-07, 05:06
Medlem
Treantprotectors avatar
bort med svenskarna rösta nyans
Citera
2022-09-07, 05:11
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Känner lite likadant, det är främst invandringspolitiken och 4 år till med morgan som justitieminister som oroar mig otroligt mycket. Asså lita inte på S när det kommer till gängkriminaliteten - de undvek ämnet helt tills magda gjorde sin första valfilm där hon pratade med en mor vars son dött i gängkonflikt. Jag minns hur jag tappade hakan, hur kunde magdalena sitta där framför den kvinnan och säga NÅGOT annat än "snälla förlåt oss"? Många har kort minne men partiet är precis det samma som leddes av Löfven, de struntar i gängkriminaliteten och V och MP har inte ens 1% av vad det krävs för att leda ett land. S är det mest invandringskritiska och rättsligt hårda partiet i det blocket, det säger allt. Gängkriminaliteten är en ny typ av kriminalitet, sossarna vet inte vad de har att göra med här.

Det gör på riktigt ont i mig när jag ser hur vårt land våldtas. Att gängen härjar fritt, Sverige är deras lekstuga. Unga svenska killar som får utstå ren förnedring och misshandel i sitt eget land av människor som inte hör hemma här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in