Citat:
Ursprungligen postat av
MMMJ6778
T kysser Donia vid flera tillfällen. Detta sker ganska snart efter att Donia kommit till familjehemmet. Detta får T’s flickvän reda på. Då skrivs detta öppet om på FB, om hur hon känner inför vad T gjort då detta sårade henne att han kysst Donia.
Kan även berätta att T och Donia hade vars ett rum på samma våning, det fanns bara två rum på den våningen. T hade en stor dubbelsäng på sitt rum och Donia en enkelsäng på sitt. Deras rum låg avsides från de övriga i huset….
Donia har dessutom anförtrott sin och T’s relation till vänner och i skrift.
Okej, jag går inte ut med några källor på det jag skriver nu, då källorna kan vara partiska. Denna nyfunna utsaga jag citerar nu fick mig att kolla lite bakgrunder på saker jag i förbifarten har läst:
Denna utsaga är så detaljerad att den måste komma från någon som vet vad som sker på gården. Jag tror inte att denna kunskap om gårdens layout finns som uppgift i rättegången eller i dokument?
Utsagan stämmer överens med en partisk utsaga jag inte kommer att avslöja just nu. Tydligen har Donia själv, till kompisar och till fosterföräldrar sagt att en viss person har stött på henne i hemmet. Enligt utsagan skulle Donia ha fått EBV från denna person vid en puss. Donia skulle ha viskat eller talat med en kompis om eventuellt samlag med en person i huset (denna sak går lätt att bevisa och kontrollera genom ett salivtest på personen fråga, som bör ha spår av EBV och HSV). Kompisen hade då blivit utskickad av fosterföräldrarna och blivit förbjuden att komma dit igen.
MEN, obduktionen finner inget som indikerar på att samlag har ägt rum eller graviditet har påbörjats eller avslutats. Men med tanke på att hon fick EBV några dagar efter hon själv hade sagt att hon hade pussats med en person i huset så är den utsagan tämligen stark. Dock är relationer på detta vis inget olagligt, farligt eller konstigt. Två tonåringar som prasslar i sänghalmen är inte direkt en ögonhöjare.
Fosterfamiljen skulle ha haft en fest 27 april 2012, en fest som Donia inte var så pigg på att delta i. Enligt partinlagan åt hon inte denna kväll. Hon hade enligt uppgift ingen aptit och kunde inte äta mer än flytande. Hon gick och lade sig tidigt, vaknade sent vid 1-2 på natten och fick medicin av fosterpappan. Sedan vaknade hon aldrig upp igen.
Det här stämmer med obduktionens fynd; hon hade ju inget förhöjd blodsockervärde vid obduktion, vilket hon skulle ha om hon hade ätit den kvällen. Så denna utsaga kan stämma och är styrkt av obduktionen.
Men det finns saker här som jag i ovan inlägg skrev om, som jag inte får stämma med bla. Adinas utsagor om omhändertagandet.
Sedan drar jag mig till minnes att det ska finnas handskrivna anteckningar om händelserna jag skriver ovan. Någon som har sett dom så här 5 år senare?