2022-09-05, 20:15
Avstängd
micro113s avatar
Med anledning av vad jag sett i trådar på Flashback och oändliga trådar på Facebook där folk hävdar att djur är "en familjemedlem" -- alla måste offra allt för djuret...
Så undrar jag hur vanligt är det att man är så sjuk i huvudet att man sätter djur på samma plats som sina barn.

Vem skulle få dö till förmån för den andra, vem skulle du välja - ditt djur eller ditt barn?

För mig är svaret självklart - barn går alltid före djur, oavsett hur mycket jag älskar djuret. (Även om det är någon annans barn)

Så hur resonerar ni?
Citera
2022-09-05, 20:18
Medlem
rattata22s avatar
Om jag fick välja mellan att Morris dör eller att grannens unge dör, så skulle grannen få gräva en grav.

Har inga egna barn så kan inte svara på hur jag skulle reagera i den situationen.
Citera
2022-09-05, 20:20
Medlem
zjCztVys avatar
Människor går alltid före djur. Om man tror något annat så hör man hemma på psyket. Man får vara en bra sjuk person för att tro att djur är mer värda än människor.

Hur man kan jämställa djur med människor är för mig en gåta.

Har haft djur hela mitt liv, 20 hundar, lika många katter, fåglar, ödlor, fisk, exotiska djur you name it. Säkert 80-tal totalt. Inte för den sakens skull är jag en rubbad djurrättstaliban.
Citera
2022-09-05, 20:31
Medlem
djur såklart
Citera
2022-09-05, 20:35
Bannlyst
Mitt djur går före dina barn, men
Mina barn går före alla djur,
Citera
2022-09-05, 20:38
Medlem
Emellies avatar
Tror inte jag skulle kunna ha lika starka band till ett djur som till ett barn.
Citera
2022-09-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion

är du helt borta mannen vad säger du ska du offra människor för din illaluktande ödla
Citera
2022-09-05, 20:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Människor går alltid före djur. Om man tror något annat så hör man hemma på psyket. Man får vara en bra sjuk person för att tro att djur är mer värda än människor.

Har haft djur hela mitt liv, 20 hundar, lika många katter, fåglar, ödlor, fisk, exotiska djur you name it. Säkert 80-tal totalt. Inte för den sakens skull är jag en rubbad djurrättstaliban.
Så tänker jag också - men möts ofta i diskussioner på Facebook som offrar allt för djuren - till och med sina egna barn, och det är sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
Det är sunt tänkt att dina barn är viktigast.
Citera
2022-09-05, 20:46
Medlem
neuron-drones avatar
Om man anser att djuret inte har något värde utan att bara barnet har det, så missar man att barnet troligen har extremt starka band till djuret. I de fall jag minns från jag var barn där föräldrarna bara en dag gick och sköt djuret, skadade de ju faktiskt barnet som älskade djuret.

Barnet är en egen individ med egna känslor. Bara för att man som vuxen tröttnat på djuret så är det rätt elakt att såra sitt barn på det viset.
Citera
2022-09-05, 20:47
Medlem
baronvondumhufvuds avatar
Många djurägare är helt sjuka i huvet, den saken är klar.

Framförallt hund och kattägare.

Dom förmänskligar sina jävla djur och det är fan sinnessjukt.

Jag väljer barn. Djur betyder inget känslomässigt för mig alls.
Senast redigerad av baronvondumhufvud 2022-09-05 kl. 20:51.
Citera
2022-09-05, 20:53
Medlem
FnatteTjatteBlattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baronvondumhufvud
Många djurägare är helt sjuka i huvet, den saken är klar.

Framförallt hund och kattägare.

Dom förmänskligar sina jävla djur och det är fan sinnessjukt.

Jag väljer barn. Djur betyder inget känslomässigt för mig alls.

Ja människor är sjuka i huvudet. Det är därför djur är värda mer än människor.
Citera
2022-09-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy

Ingenting har ett värde i sig självt, människor och djur har bara det värde vi ger dem. För de som trivs med djur och vantrivs med människor så har djuren av den anledningen större värde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in